Diş Hekimliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DENT217 | ||||
Ders İsmi: | Restoratif Diş Tedavisi Preklinik 1 | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. JALE TUNÇER | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof Dr Tuğba Toz Akalın | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dişler üzerinde kavite preparasyonu, kavite astar materyallerinin, simanların, amalgam, kompozit dolgu maddelerinin, dentin bonding sistemlerin, adeziv sistemlerin uygulanması, preklinik ortamda ve fantom dişler üzerinde gerçekleştirilmesi amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği: | Preklinik ve fantom laboratuvarında kavite preparasyonu ve kavite astar materyalleri, simanlar, amalgam, kompozit dolgu maddeleri, dentin bonding sistemleri, adeziv sistemlerin uygulanması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Diş çürüğü tanısını klinik ve radyografik olarak belirler 2) Diş çürüğünü temizler, kavite preparasyonu prensiplerini bilir 3) Hazırlanmış kavitelere astar ve kaide uygulamalarını bilir ve uygular 4) Hazırlanmış kavitelerin amalgam restorasyonunu bilir ve uygular 5) Hazırlanmış kavitelerin kompozit restorasyonunu bilir ve gerçekleştirir 6) Diş restorasyonunda kullanılmış malzemelerin nasıl cilalandığını bilir ve uygular |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Preklinik Restoratif Diş hekimliği dersi ve laboratuvar işleyişinin tanıtılması ve modellerin hazırlığı | |
2) | Klinik ve radyografik olarak çürük tespiti, Black I kavite preparasyonu, 15, 16 numaralı dişler | |
3) | Black V Kavite 15 numaralı diş, Black V Kavite 16 numaralı diş, | |
4) | Black II Kavite preparasyonu, 25, numaralı diş, Black V Kavite preparasyonu 26 numaralı diş | |
5) | Slot Kavite 35 numaralı diş, Slot Kavite 36 numaralı diş | |
6) | Black III Kavite 11 numaralı diş, Black III Kavite 12 numaralı diş | |
7) | Black I,II,V kavitelere kaide uygulama | |
8) | Black I,II,V Amalgam uygulama | |
9) | Black III kavite, Kompozit dolgu | |
10) | Keser, premolar ve molar dişler çürük temizleme | |
11) | Çürük temizliği sonrası kaviteye kaide uygulaması | |
12) | Çürük temizliği sonrası kaviteye amalgam dolgu uygulaması | |
13) | Çürük temizliği sonrası kaviteye kompozit dolgu uygulaması | |
14) | Arasınav |
Ders Notları / Kitaplar: | Preclinical Manual Of Conservative Dentistry And Endodontics. Edition: 3rd, Elsevier, 2019. V Gopikrishna |
Diğer Kaynaklar: | Preclinical Manual Of Conservative Dentistry And Endodontics. Edition: 3rd, Elsevier, 2019. V Gopikrishna |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular. | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır. | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | |||||||||
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır. | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar. | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | |||||||||
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur. | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
7) Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir. | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar. | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır. | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır. | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır. | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir. | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür. | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir. | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | |||||||||
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir. | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular. | 2 |
2) | Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır. | 2 |
3) | Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır. | |
4) | Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar. | |
5) | Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir. | 2 |
6) | Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur. | |
7) | Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir. | |
8) | Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar. | |
9) | Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır. | |
10) | Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır. | |
11) | Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır. | |
12) | Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir. | |
13) | Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür. | |
14) | Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir. | 2 |
15) | Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Laboratuvar | 13 | 39 |
Ara Sınavlar | 1 | 8 |
Final | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü | 94 |