Diş Hekimliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DENT213 | ||||
Ders İsmi: | Protetik Diş Tedavisi Preklinik 2 | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: |
DENT109 - Prosthodontics preclinic 1 |
||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. SELİM ÇÖMELEKOĞLU | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Önjen TAK, Dr. Öğr. Üyesi Şirin KIYICI | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Dişsiz çenelerin anatomik ve morfolojik özelliklerinin pratik olarak öğrenilmesi 2. Tam protezlerde klinik ve laboratuvar prosedürleri ve iş akışının pratik olarak öğrenilmesi 3. Sabit protezlerde klinik ve laboratuvar prosedürleri ve iş akışının pratik olarak öğrenilmesi 4. Dişler ve çeneler arasındaki fizyolojik ilişkilerin pratik olarak öğrenilmesi 5. Tam protezlerde ve sabit protezlerde okluzal uyumlamanın pratik olarak öğrenilmesi 6. Metal-seramik sabit restorasyonların temelleri ve uygulama prensiplerinin pratik olarak öğrenilmesi |
Dersin İçeriği: | 1. Tam protezlerde fantom kafada ölçüden bitim&cilaya kadar klinik ve laboratuvar iş akışının uygulanması 2. Sabit protezlerde fantom kafada preparasyon, retraksiyon, ölçü ve prova aşamalarını içeren klinik iş akışının uygulanması 3. Fantom kafada kron, köprü ve geçici restorasyon için diş preparasyonu |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tam protezlerin klinik ve laboratuvar prosedürlerini ve iş akışını kavrar 2) Sabit protezlerde klinik ve bazı laboratuvar prosedürlerini ve iş akışını kavrar 3) Tam protezlerde ve sabit parsiyel protezlerde okluzal uyumlamayı temel olarak ayırt eder 4) Kron ve köprü preparasyonlarını karşılaştırır |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Preklinik Uygulamasına ve Tam Protezlerde Kullanılan Dental Materyallere Giriş & Ana Alçı Model Oluşturulması | Kaynak Kitabın Okunması |
2) | Ana Alçı Model Oluşturulması | Kaynak Kitabın Okunması |
3) | Teşhis Ölçüsü, Teşhis Modeli Oluşturulması ve Kişisel Kaşık Yapımı | Kaynak Kitabın Okunması |
4) | Kişisel Kaşık Yapımı | Kaynak Kitabın Okunması |
5) | Kenar Şekillendirme ile Daimi Ölçünün Alınması, Kutulama ve Ana Modelin Oluşturulması | Kaynak Kitabın Okunması |
6) | Kaide Plağı ve Mum Duvar Yapımı | Kaynak Kitabın Okunması |
7) | Mum Duvar Yapımı ve Maksillomandibular İlişkilerin Kaydı | Kaynak Kitabın Okunması |
8) | Maksillomandibular İlişkilerin Kaydı ve Modellerin Arttikülatöre Transferi | Kaynak Kitabın Okunması |
9) | Diş Dizimi (Anterior) | Kaynak Kitabın Okunması |
10) | Diş Dizimi (Posterior) | Kaynak Kitabın Okunması |
11) | Bitim İşlemleri: Cilalı Yüzeylerin Dizaynı, Muflalama, Akrilik Tepimi ve Cila | Kaynak Kitabın Okunması |
12) | Bitim İşlemleri: Cilalı Yüzeylerin Dizaynı, Muflalama, Akrilik Tepimi ve Cila | Kaynak Kitabın Okunması |
13) | Bitim İşlemleri: Cilalı Yüzeylerin Dizaynı, Muflalama, Akrilik Tepimi ve Cila | Kaynak Kitabın Okunması |
14) | 1. Ara Sınav ÖDEV TESLİMİ: Maksiller ve Mandibular Tam Protezler | Kaynak Kitabın Okunması |
15) | Kron Preparasyonu, Retraksiyon ve Ölçü: 11, 13, 23, 41, 24, 26, 45, 46 | Kaynak Kitabın Okunması |
16) | Kron Preparasyonu, Retraksiyon ve Ölçü: 11, 13, 22, 33, 41, 24, 26, 45, 46 | Kaynak Kitabın Okunması |
17) | Kron Preparasyonu, Retraksiyon ve Ölçü: 11, 13, 22, 33, 41, 24, 26, 45, 46 | Kaynak Kitabın Okunması |
18) | Köprü Preparasyonu, Retraksiyon, Ölçü, Model oluşturma ve Modelaj: 34-36, 21-23, 15-17 | Kaynak Kitabın Okunması |
19) | Köprü Preparasyonu, Retraksiyon, Ölçü, Model oluşturma ve Modelaj: 34-36, 21-23, 15-17 | Kaynak Kitabın Okunması |
20) | Köprü Preparasyonu, Retraksiyon, Ölçü, Model oluşturma ve Modelaj: 34-36, 21-23, 15-17 | Kaynak Kitabın Okunması |
21) | Köprü Preparasyonu: 31-32-42, 25-27, 35-37 | Kaynak Kitabın Okunması |
22) | Köprü Preparasyonu: 31-32-42, 25-27, 35-37 | Kaynak Kitabın Okunması |
23) | Kron Preparasyonu ve Geçici Yapımı: 12, 47 | Kaynak Kitabın Okunması |
24) | Kron Preparasyonu ve Geçici Yapımı: 12, 47 | Kaynak Kitabın Okunması |
25) | Sabit Protetik Alt Yapının Prova Edilmesi | Kaynak Kitabın Okunması |
26) | Alt yapı ve Dentin Prova | Kaynak Kitabın Okunması |
27) | Dentin Prova | Kaynak Kitabın Okunması |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Özkan YK. Complete Denture Prosthodontics: Planning and Decision-Making. Springer Publishing, 2018. 2. Özkan YK. Complete Denture Prosthodontics: Treatment and Problem Solving. Springer Publishing, 2018. Hayakawa I. Principles and Practices of Complete Dentures: creating the mental image of a denture. Quintessence Publishing, 1999. 3. Driscoll CF, Golden WG. Treating the Complete Denture Patient. WileyBlackwell Publishing, 2020. 4. Shillingburg HT. Fundamentals of Fixed Prosthodontics, Fourth Edition. Quintessence Publishing, 2012. 5. Rosenstiel SF, Land MF, Fujimoto J. Contemporary Fixed Prosthodontics, Fifth Edition. Elsevier, 2016. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Özkan YK. Complete Denture Prosthodontics: Planning and Decision-Making. Springer Publishing, 2018. 2. Özkan YK. Complete Denture Prosthodontics: Treatment and Problem Solving. Springer Publishing, 2018. Hayakawa I. Principles and Practices of Complete Dentures: creating the mental image of a denture. Quintessence Publishing, 1999. 3. Driscoll CF, Golden WG. Treating the Complete Denture Patient. WileyBlackwell Publishing, 2020. 4. Shillingburg HT. Fundamentals of Fixed Prosthodontics, Fourth Edition. Quintessence Publishing, 2012. 5. Rosenstiel SF, Land MF, Fujimoto J. Contemporary Fixed Prosthodontics, Fifth Edition. Elsevier, 2016. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır. | |||||||||||||||
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar. | |||||||||||||||
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur. | |||||||||||||||
7) Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir. | |||||||||||||||
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar. | |||||||||||||||
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır. | |||||||||||||||
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır. | |||||||||||||||
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır. | |||||||||||||||
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir. | |||||||||||||||
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür. | |||||||||||||||
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular. | 2 |
2) | Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır. | 3 |
3) | Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır. | |
4) | Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar. | |
5) | Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir. | 3 |
6) | Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur. | |
7) | Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir. | |
8) | Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar. | |
9) | Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır. | |
10) | Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır. | |
11) | Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır. | |
12) | Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir. | |
13) | Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür. | |
14) | Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir. | 3 |
15) | Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Uygulama | 78 | 1 | 1 | 156 | |||
Ödevler | 17 | 2 | 34 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 30 | 60 | ||||
Final | 1 | 40 | 40 | ||||
Toplam İş Yükü | 290 |