DENT213 Prosthodontics Preclinic 2İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Diş Hekimliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diş Hekimliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DENT213
Ders İsmi: Protetik Diş Tedavisi Preklinik 2
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu: DENT109 - Prosthodontics preclinic 1
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ÖNJEN TAK
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Önjen TAK, Dr. Öğr. Üyesi Şirin KIYICI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1. Dişsiz çenelerin anatomik ve morfolojik özelliklerinin pratik olarak öğrenilmesi
2. Tam protezlerde klinik ve laboratuvar prosedürleri ve iş akışının pratik olarak öğrenilmesi
3. Sabit protezlerde klinik ve laboratuvar prosedürleri ve iş akışının pratik olarak öğrenilmesi
4. Dişler ve çeneler arasındaki fizyolojik ilişkilerin pratik olarak öğrenilmesi
5. Tam protezlerde ve sabit protezlerde okluzal uyumlamanın pratik olarak öğrenilmesi
6. Metal-seramik sabit restorasyonların temelleri ve uygulama prensiplerinin pratik olarak öğrenilmesi
Dersin İçeriği: 1. Tam protezlerde fantom kafada ölçüden bitim&cilaya kadar klinik ve laboratuvar iş akışının uygulanması
2. Sabit protezlerde fantom kafada preparasyon, retraksiyon, ölçü ve prova aşamalarını içeren klinik iş akışının uygulanması
3. Fantom kafada kron, köprü ve geçici restorasyon için diş preparasyonu

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tam protezlerin klinik ve laboratuvar prosedürlerini ve iş akışını kavrar
2) Sabit protezlerde klinik ve bazı laboratuvar prosedürlerini ve iş akışını kavrar
3) Tam protezlerde ve sabit parsiyel protezlerde okluzal uyumlamayı temel olarak ayırt eder
4) Kron ve köprü preparasyonlarını karşılaştırır

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Preklinik Uygulamasına ve Tam Protezlerde Kullanılan Dental Materyallere Giriş & Ana Alçı Model Oluşturulması Kaynak Kitabın Okunması
2) Ana Alçı Model Oluşturulması Kaynak Kitabın Okunması
3) Teşhis Ölçüsü, Teşhis Modeli Oluşturulması ve Kişisel Kaşık Yapımı Kaynak Kitabın Okunması
4) Kişisel Kaşık Yapımı Kaynak Kitabın Okunması
5) Kenar Şekillendirme ile Daimi Ölçünün Alınması, Kutulama ve Ana Modelin Oluşturulması Kaynak Kitabın Okunması
6) Kaide Plağı ve Mum Duvar Yapımı Kaynak Kitabın Okunması
7) Mum Duvar Yapımı ve Maksillomandibular İlişkilerin Kaydı Kaynak Kitabın Okunması
8) Maksillomandibular İlişkilerin Kaydı ve Modellerin Arttikülatöre Transferi Kaynak Kitabın Okunması
9) Diş Dizimi (Anterior) Kaynak Kitabın Okunması
10) Diş Dizimi (Posterior) Kaynak Kitabın Okunması
11) Bitim İşlemleri: Cilalı Yüzeylerin Dizaynı, Muflalama, Akrilik Tepimi ve Cila Kaynak Kitabın Okunması
12) Bitim İşlemleri: Cilalı Yüzeylerin Dizaynı, Muflalama, Akrilik Tepimi ve Cila Kaynak Kitabın Okunması
13) Bitim İşlemleri: Cilalı Yüzeylerin Dizaynı, Muflalama, Akrilik Tepimi ve Cila Kaynak Kitabın Okunması
14) 1. Ara Sınav ÖDEV TESLİMİ: Maksiller ve Mandibular Tam Protezler Kaynak Kitabın Okunması
15) Kron Preparasyonu, Retraksiyon ve Ölçü: 11, 13, 23, 41, 24, 26, 45, 46 Kaynak Kitabın Okunması
16) Kron Preparasyonu, Retraksiyon ve Ölçü: 11, 13, 22, 33, 41, 24, 26, 45, 46 Kaynak Kitabın Okunması
17) Kron Preparasyonu, Retraksiyon ve Ölçü: 11, 13, 22, 33, 41, 24, 26, 45, 46 Kaynak Kitabın Okunması
18) Köprü Preparasyonu, Retraksiyon, Ölçü, Model oluşturma ve Modelaj: 34-36, 21-23, 15-17 Kaynak Kitabın Okunması
19) Köprü Preparasyonu, Retraksiyon, Ölçü, Model oluşturma ve Modelaj: 34-36, 21-23, 15-17 Kaynak Kitabın Okunması
20) Köprü Preparasyonu, Retraksiyon, Ölçü, Model oluşturma ve Modelaj: 34-36, 21-23, 15-17 Kaynak Kitabın Okunması
21) Köprü Preparasyonu: 31-32-42, 25-27, 35-37 Kaynak Kitabın Okunması
22) Köprü Preparasyonu: 31-32-42, 25-27, 35-37 Kaynak Kitabın Okunması
23) Kron Preparasyonu ve Geçici Yapımı: 12, 47 Kaynak Kitabın Okunması
24) Kron Preparasyonu ve Geçici Yapımı: 12, 47 Kaynak Kitabın Okunması
25) Sabit Protetik Alt Yapının Prova Edilmesi Kaynak Kitabın Okunması
26) Alt yapı ve Dentin Prova Kaynak Kitabın Okunması
27) Dentin Prova Kaynak Kitabın Okunması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Özkan YK. Complete Denture Prosthodontics: Planning and Decision-Making. Springer Publishing, 2018.
2. Özkan YK. Complete Denture Prosthodontics: Treatment and Problem Solving. Springer Publishing, 2018.
Hayakawa I. Principles and Practices of Complete Dentures: creating the mental image of a denture. Quintessence Publishing, 1999.
3. Driscoll CF, Golden WG. Treating the Complete Denture Patient. WileyBlackwell Publishing, 2020.
4. Shillingburg HT. Fundamentals of Fixed Prosthodontics, Fourth Edition. Quintessence Publishing, 2012.
5. Rosenstiel SF, Land MF, Fujimoto J. Contemporary Fixed Prosthodontics, Fifth Edition. Elsevier, 2016.
Diğer Kaynaklar: 1. Özkan YK. Complete Denture Prosthodontics: Planning and Decision-Making. Springer Publishing, 2018.
2. Özkan YK. Complete Denture Prosthodontics: Treatment and Problem Solving. Springer Publishing, 2018.
Hayakawa I. Principles and Practices of Complete Dentures: creating the mental image of a denture. Quintessence Publishing, 1999.
3. Driscoll CF, Golden WG. Treating the Complete Denture Patient. WileyBlackwell Publishing, 2020.
4. Shillingburg HT. Fundamentals of Fixed Prosthodontics, Fourth Edition. Quintessence Publishing, 2012.
5. Rosenstiel SF, Land MF, Fujimoto J. Contemporary Fixed Prosthodontics, Fifth Edition. Elsevier, 2016.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular.
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır.
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır.
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar.
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir.
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur.
7) Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir.
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar.
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır.
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır.
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır.
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir.
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür.
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir.
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular.
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır.
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır.
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar.
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir.
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur.
7) Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir.
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar.
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır.
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır.
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır.
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir.
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür.
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir.
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 10
Ara Sınavlar 2 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Uygulama 78 1 1 156
Ödevler 17 2 34
Ara Sınavlar 2 30 60
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 290