DENT201 Fundamentals of Complete Denturesİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Diş Hekimliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diş Hekimliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DENT201
Ders İsmi: Tam Protezlerin Temelleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ŞİRİN KIYICI
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Önjen TAK, Dr. Öğr. Üyesi Şirin KIYICI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1. Tam dişsizliğin anatomik, fizyolojik ve psikolojik etkilerinin öğrenilmesi
2. Tam protezlerin klinik ve laboratuvar prensipleri, prosedürleri ve iş akışının öğrenilmesi
3. Tam protezlerde okluzal konseptlerin temellerinin öğrenilmesi

Dersin İçeriği: 1. Diş eksikliğinin klinik, anatomik, fizyolojik ve psikolojik etkilerinin öğrenilmesi
2. Tam protezlerde teşhisten postoperatif bakıma klinik iş akışı ile model hazırlığından bitim&cilalamaya laboratuvar iş akışının öğrenilmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Diş eksikliğinin ve tam dişsizliğin anatomik, klinik, fizyolojik ve psikolojik etkilerini bilir
2) Tam protezlerin klinik ve laboratuvar prosedürlerini ve iş akışını kavrar
3) Tam protezlerde ve sabit parsiyel protezlerde okluzal konseptleri temel olarak ayırt eder

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tam Protezlere Giriş ve Tam Dişsiz Hastalarda Yaşa Bağlı Değişiklikler Kaynak Kitabın Okunması
2) Mandibula ve Maksillanın Anatomik Yapıtaşları Kaynak Kitabın Okunması
3) Teşhis Ölçüsü (Birinci Ölçü) ve Teşhis Modeli, Kişisel Kaşıklar Kaynak Kitabın Okunması
4) Kenar Şekillendirme Yöntemi Kullanılarak Daimi Ölçünün Alınması ve Kutulama Tekniği ile Ana Modelin Hazırlanması Kaynak Kitabın Okunması
5) Kaide Plağı ve Mum Duvar Yapımı Kaynak Kitabın Okunması
6) Okluzyona Giriş: Terminoloji ve Tam Protezlerde Okluzyon Konseptleri Kaynak Kitabın Okunması
7) Maksillomandibular İlişkinin Kaydı: Vertikal İlişkiler Kaynak Kitabın Okunması
8) 1. Ara Sınav Kaynak Kitabın Okunması
9) Maksillomandibular İlişkinin Kaydı: Horizontal İlişkiler Kaynak Kitabın Okunması
10) Anterior Diş Seçimi ve Dizimi Kaynak Kitabın Okunması
11) Posterior Diş Seçimi ve Dizimi Kaynak Kitabın Okunması
12) Tam Protezlerin Laboratuvar Aşamaları: Cilalı Yüzeylerin Dizaynı, Muflalama, Akrilik Tepim Kaynak Kitabın Okunması
13) Tam Protezlerin Laboratuvar Aşamaları: Cilalı Yüzeylerin Dizaynı, Muflalama, Akrilik Tepim Kaynak Kitabın Okunması
14) Okluzyonun Uyumlandırılması ve Tam Protezin Bitimi & Cilası Kaynak Kitabın Okunması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Özkan YK. Complete Denture Prosthodontics: Planning and Decision-Making. Springer Publishing, 2018.
2. Özkan YK. Complete Denture Prosthodontics: Treatment and Problem Solving. Springer Publishing, 2018.
Hayakawa I. Principles and Practices of Complete Dentures: creating the mental image of a denture. Quintessence Publishing, 1999.
3. Driscoll CF, Golden WG. Treating the Complete Denture Patient. WileyBlackwell Publishing, 2020.

5. Rosenstiel SF, Land MF, Fujimoto J. Contemporary Fixed Prosthodontics, Fifth Edition. Elsevier, 2016.
Diğer Kaynaklar: 1. Özkan YK. Complete Denture Prosthodontics: Planning and Decision-Making. Springer Publishing, 2018.
2. Özkan YK. Complete Denture Prosthodontics: Treatment and Problem Solving. Springer Publishing, 2018.
Hayakawa I. Principles and Practices of Complete Dentures: creating the mental image of a denture. Quintessence Publishing, 1999.
3. Driscoll CF, Golden WG. Treating the Complete Denture Patient. WileyBlackwell Publishing, 2020.

5. Rosenstiel SF, Land MF, Fujimoto J. Contemporary Fixed Prosthodontics, Fifth Edition. Elsevier, 2016.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular.
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır.
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır.
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar.
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir.
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur.
7) Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir.
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar.
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır.
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır.
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır.
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir.
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür.
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir.
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular.
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır.
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır.
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar.
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir.
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur.
7) Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir.
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar.
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır.
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır.
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır.
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir.
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür.
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir.
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 28 1 28
Ödevler 1 1 1
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 59