Diş Hekimliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DENT109 | ||||
Ders İsmi: | Protetik Diş Tedavisi preklinik 1 | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. SELİM ÇÖMELEKOĞLU | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Önjen TAK, Dr. Öğr. Üyesi Şirin Kıyıcı | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Daimi dişlerin anatomik ve morfolojik özelliklerinin pratik olarak öğrenilmesi 2. Çeneler ve dişler arasındaki fizyolojik ilişkilerin pratik olarak öğrenilmesi 3. Diş preparasyonu ve ölçü ile ilgili temel prensiplerin pratik olarak öğrenilmesi 4. Sabit protezlerde bazı başlangıç laboratuvar süreçlerinin pratik olarak öğrenilmesi |
Dersin İçeriği: | 1. Bazı daimi dişlerin yontusu 2. Bazı daimi dişlerin preparasyonu 3. Sabit protezler ile ilgili ölçü, model elde edilmesi ve mum modelaj gibi bazı klinik ve laboratuvar iş akışlarının gerçekleştirilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dental el aletlerini doğru şekilde kullanır 2) Daimi dişlerin anatomik, morfolojik ve fizyolojik özelliklerini açıklar 3) Dental manipülasyon yeteneğini geliştirir 4) Temel prensipleriyle dişi prepare eder 5) Sabit protez başlangıç laboratuvar iş akışını uygular |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Preklinik Pratiğinin ve Dental Enstrümanların Tanıtımı Sabun Yontusu | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
2) | Sabun Yontusu | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
3) | Dişlerin Çizimi ve Yontusunda Yararlanılacak Prensipler Yontu: Üst Çene Daimi Santral Kesici Diş | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
4) | Yontu: Üst Çene Daimi Santral Kesici Diş | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
5) | Yontu: Üst Çene Daimi Köpek Dişi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
6) | Yontu: Üst Çene Daimi Köpek Dişi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
7) | Yontu: Üst Çene Daimi 1. Küçük Azı Dişi ÖDEV TESLİMİ: 2 Maksiller Sağ Santral Kesici 2 Maksiller Sol Santral Kesici 2 Maksiller Sağ Köpek Dişi 2 Maksiller Sol Köpek Dişi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
8) | 1. Ara Sınav | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
9) | Yontu: Üst Çene Daimi 1. Küçük Azı Dişi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
10) | Yontu: Alt Çene Daimi 1. ve 2. Küçük Azı Dişi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
11) | Yontu: Alt Çene Daimi 1. ve 2. Küçük Azı Dişi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
12) | Yontu: Üst ve Alt Çene Daimi 1. Büyük Azı Dişleri ÖDEV TESLİMİ: 2 Maksiller Sağ 1. Küçük Azı Dişi 2 Maksiller Sol 1. Küçük Azı Dişi 2 Mandibular Sağ 1. Küçük Azı Dişi 2 Mandibular Sol 2. Küçük Azı Dişi 2 Mandibular Sağ 2. Küçük Azı Dişi 2 Mandibular Sol 2. Küçük Azı Dişi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
13) | Yontu: Üst ve Alt Çene Daimi 1. Büyük Azı Dişleri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
14) | 2. Ara Sınav | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
14) | Yontu: Üst ve Alt Çene Daimi 1. Büyük Azı Dişleri ÖDEV TESLİMİ: 2 Maksiller Sağ 1. Büyük Azı Dişi 2 Maksiller Sol 1. Büyük Azı Dişi 2 Mandibular Sağ 1. Büyük Azı Dişi 2 Mandibular Sol 1. Büyük Azı Dişi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
15) | Yontu: Kontaklı Maksiller Anterior ve Mandibular Posterior Dental Ark | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
16) | Yontu: Kontaklı Maksiller Anterior ve Mandibular Posterior Dental Ark | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
17) | Üst Çene Daimi Santral Kesici Dişlerin Preparasyonu ÖDEV TESLİMİ: Kontaklı Maksiller Anterior Dental Ark Kontaklı Mandibular Posterior Dental Ark | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
18) | Üst Çene Daimi Santral Kesici Dişlerin Preparasyonu | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
19) | Üst Çene Daimi Kanin Dişlerin Preparasyonu | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
20) | Üst Çene Daimi Kanin Dişlerin Preparasyonu | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
21) | Üst Çene Daimi 1. Küçük Azı ve 1. Büyük Azı Dişlerinin Preparasyonu | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
22) | Üst Çene Daimi 1. Küçük Azı ve 1. Büyük Azı Dişlerinin Preparasyonu | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
23) | Üst Çene Daimi 1. Küçük Azı ve 1.Büyük Azı Dişlerinin Preparasyonu ÖDEV TESLİMİ: Prepare Dişler (Maksiller Santral Kesici, Kanin, 1. Premolar ve 1. Molar) | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
24) | 3. Ara Sınav | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
25) | Prepare Edilen Dişlerden Ölçü Alınması, Daimi Alçı Modelin Elde Edilmesi ve Modellerin Artikülatöre Alınması | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
26) | Prepare Edilen Dişlerden Ölçü Alınması, Daimi Alçı Modelin Elde Edilmesi ve Modellerin Artikülatöre Alınması | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
27) | Prepare Edilen Dişlerin Modelajı | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
28) | Prepare Edilen Dişlerin Modelajı ÖDEV TESLİMİ: Prepare Dişlerin Modelajı (Maksiller Santral Kesici, Maksiller Kanin, Maksiller 1. Premolar, Maksiller 1. Molar), Artikülatöre Alınmış Modeller | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Scheid RC and Gabriela W. Woelfel's dental anatomy, Ninth Edition. Wolters Kluwer, 2017. 2. Nelson SJ. Wheeler's Dental Anatomy, Physiology and Occlusion, Tenth Edition. Elsevier Saunders, 2015. 3. Shillingburg HT. Fundamentals of Fixed Prosthodontics, Fourth Edition. Quintessence Publishing, 2012. 4. Rosenstiel SF, Land MF, Fujimoto J. Contemporary Fixed Prosthodontics, Fifth Edition. Elsevier, 2016. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Scheid RC and Gabriela W. Woelfel's dental anatomy, Ninth Edition. Wolters Kluwer, 2017. 2. Nelson SJ. Wheeler's Dental Anatomy, Physiology and Occlusion, Tenth Edition. Elsevier Saunders, 2015. 3. Shillingburg HT. Fundamentals of Fixed Prosthodontics, Fourth Edition. Quintessence Publishing, 2012. 4. Rosenstiel SF, Land MF, Fujimoto J. Contemporary Fixed Prosthodontics, Fifth Edition. Elsevier, 2016. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular. | |||||||||||||||
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır. | |||||||||||||||
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar. | |||||||||||||||
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur. | |||||||||||||||
7) Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir. | |||||||||||||||
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar. | |||||||||||||||
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır. | |||||||||||||||
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır. | |||||||||||||||
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır. | |||||||||||||||
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir. | |||||||||||||||
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür. | |||||||||||||||
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular. | |
2) | Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır. | 3 |
3) | Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır. | |
4) | Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar. | |
5) | Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir. | 2 |
6) | Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur. | |
7) | Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir. | |
8) | Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar. | |
9) | Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır. | |
10) | Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır. | |
11) | Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır. | |
12) | Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir. | |
13) | Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür. | |
14) | Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir. | 2 |
15) | Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Laboratuvar | 84 | 1 | 1 | 168 | |||
Ödevler | 6 | 10 | 60 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 1 | 32 | |||
Final | 1 | 15 | 1 | 16 | |||
Toplam İş Yükü | 276 |