Diş Hekimliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DENT101 | ||||
Ders İsmi: | Diş Anatomisi ve Fizyolojisi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. SELİM ÇÖMELEKOĞLU | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Önjen TAK, Dr. Öğr. Üyesi Şirin Kıyıcı | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Diş hekimliğinde kullanılan terimlerin öğrenilmesi 2. Daimi dişlerin anatomik ve morfolojik özelliklerinin öğrenilmesi 3. Çeneler ve dişler arasındaki fizyolojik ilişkilerin öğrenilmesi |
Dersin İçeriği: | 1. Diş hekimliği terminolojisinin öğrenilmesi 2. Daimi dişlerin anatomik, morfolojik ve fizyolojik özelliklerinin tanımlanması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dental terminolojiyi kavrar 2) Daimi dişlerin anatomik, morfolojik ve fizyolojik özelliklerini kavrar 3) Daimi dişleri ayırt eder 4) Diş dokuları ile ilgili temel bilgileri ayırt eder |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dental Morfoloji ve Terminolojiye Giriş: Oral Kavite, Dental Anatomi ve Dental Dokular | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
2) | Dental Morfoloji ve Terminolojiye Giriş: Morfolojik Terimler ve Diş Notasyon (Numaralandırma) Sistemleri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
3) | Üst Çene Daimi Santral Kesici Dişlerin Morfolojik ve Anatomik Özellikleri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
4) | Üst Çene Daimi Lateral Kesici Dişlerin Morfolojik ve Anatomik Özellikleri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
5) | Üst ve Alt Çene Daimi Köpek Dişlerinin Morfolojik ve Anatomik Özellikleri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
6) | Alt Çene Daimi Santral ve Lateral Kesici Dişlerinin Morfolojik ve Anatomik Özellikleri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
7) | Üst Çene Daimi 1. ve 2. Küçük Azı Dişlerinin Morfolojik ve Anatomik Özellikleri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
8) | Ara Sınav | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin ve ders notlarının okunması |
9) | Alt Çene Daimi 1. Küçük Azı Dişinin Morfolojik ve Anatomik Özellikleri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
10) | Alt Çene Daimi 2. Küçük Azı Dişinin Morfolojik ve Anatomik Özellikleri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
11) | Üst Çene Daimi 1. ve 2. Büyük Azı Dişinin Morfolojik ve Anatomik Özellikleri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
12) | Alt Çene Daimi 1. ve 2. Büyük Azı Dişlerinin Morfolojik ve Anatomik Özellikleri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
13) | Üst ve Alt Çene Daimi 3. Büyük Azı Dişlerinin Morfolojik ve Anatomik Özellikleri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
14) | Diş Arklarının Stabilitesi ile ilgili Fizyolojik İlişkiler | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Scheid RC and Gabriela W. Woelfel's dental anatomy, Ninth Edition. Wolters Kluwer, 2017. 2. Nelson SJ. Wheeler's Dental Anatomy, Physiology and Occlusion, Tenth Edition. Elsevier Saunders, 2015. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Scheid RC and Gabriela W. Woelfel's dental anatomy, Ninth Edition. Wolters Kluwer, 2017. 2. Nelson SJ. Wheeler's Dental Anatomy, Physiology and Occlusion, Tenth Edition. Elsevier Saunders, 2015. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır. | |||||||||||||||
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır. | |||||||||||||||
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar. | |||||||||||||||
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur. | |||||||||||||||
7) Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir. | |||||||||||||||
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar. | |||||||||||||||
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır. | |||||||||||||||
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır. | |||||||||||||||
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır. | |||||||||||||||
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir. | |||||||||||||||
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür. | |||||||||||||||
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular. | 3 |
2) | Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır. | |
3) | Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır. | |
4) | Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar. | |
5) | Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir. | 2 |
6) | Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur. | |
7) | Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir. | |
8) | Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar. | |
9) | Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır. | |
10) | Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır. | |
11) | Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır. | |
12) | Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir. | |
13) | Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür. | |
14) | Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir. | 2 |
15) | Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 28 | 1 | 28 | ||||
Ödevler | 1 | 1 | 1 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 | ||||
Final | 1 | 20 | 20 | ||||
Toplam İş Yükü | 59 |