Dersin Amacı: |
Dersin temel amacı, öğrencilerin eğitim yaşantıları boyunca edindikleri bilgi, beceri ve birikimleri kullanarak üniversite ile toplum arasındaki bağları güçlendirilmek; insani, sosyal, ekonomik vb. problemlerle toplumda göç ve afetler, engelliler, dezavantajlı gruplar başta olmak üzere çeşitli konu ve sorunlar hakkında duyarlılık kazanmalarını sağlamak; katılacakları ve gerçekleştirecekleri bazı gönüllülük bazı gönüllülük faaliyetleriyle insani, sosyal, kültürel, ahlaki değerlerin ve becerilerin geliştirilmesini sağlamak olup bu amaç doğrultusunda toplumda engelli yaşam, göç ve afet gibi toplumsal hassasiyetin yüksek olduğu konularda görünürlüğü ve farkındalığı artırmak; böylece öğrencilerin seçecekleri bir gönüllülük alanında, önceden hazırlanacak bir plan dahilinde bir dönem boyunca gönüllü çalışmalarda görev almalarını ve sonuçlarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: |
Yönetim ve Organizasyon Kavramları; Gönüllülük Kavramı ve Gönüllü Yönetimi; Temel Gönüllülük alanları (Afet ve Acil Durum, Çevre, Eğitim ve Kültür, Spor, Sağlık ve Sosyal Hizmetler vd.); Gönüllü Çalışmalarla ilgili Proje Geliştirme ve Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım; Gönüllü Çalışmalarda Çalışmalar da Etik, Ahlaki, Dini, Geleneksel Değerler ve İlkeler, Kamu Kurumları, Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım; Toplumda Risk Grupları ve Gönüllülük; Göçmenler ve Gönüllülük |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Gönüllülük Kavramı,Yönetim ve Organizasyon kavramları
Gönüllü yönetimi ve motivasyon |
|
2) |
Gönüllü yönetimi ve motivasyon |
|
3) |
Proje gruplarının belirlenmesi |
|
4) |
Sosyal sorumluluk çalışmaları ile ilgili proje geliştirme ve proje çalışmalarının hazırlanması süreci |
|
5) |
Proje konusu ve içeriğinin belirlenmesi |
|
6) |
Sivil toplum kuruluşu tanımı, özellikleri ve tarihsel süreci |
|
7) |
Proje konusu ve içeriğinin belirlenmesi |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Türkiye’de sivil toplum kuruluşlarının faaliyetleri ve STK’larda gönüllüğün önemi |
|
10) |
Proje çalışmasının hazırlanması |
|
11) |
Proje çalışmalarının uygulanmaya başlanması
|
|
12) |
Proje çalışmalarının uygulanmaya başlanması |
|
13) |
Proje çalışmasının teslimi |
|
14) |
Yapılan projenin sunumu ve değerlendirilmesi |
|
15) |
Final |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. |
|
2) |
Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. |
|
3) |
Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. |
|
4) |
İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. |
|
5) |
Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. |
|
6) |
Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. |
|
7) |
Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. |
|
8) |
Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. |
|
9) |
Yönetim becerisine sahiptirler. |
|
10) |
Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. |
|
11) |
Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. |
|
12) |
Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. |
|
13) |
Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. |
|
14) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. |
|
15) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|