DIL662 Italianca 2İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Kimya (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Kimya (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DIL662
Ders İsmi: Italianca 2
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu: DIL661 - Italian 1
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. MERVE KESKİN
Dersi Veren(ler): Francesca Astrid Pelligra
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, öğrencilere günlük hayatta karşılaşabilecekleri temel durumlarda İtalyanca'yı basit bir şekilde kullanabilmeleri için gerekli olan temel dil bilgisi, kelime bilgisi ve iletişim becerilerini kazandırmaktır. Öğrenciler, kendilerini tanıtma, basit sorular sorma ve yanıtlama, günlük ifadeleri anlama ve kullanma gibi temel iletişim görevlerini yerine getirebilecek düzeye ulaşacaklardır.
Dersin İçeriği: Alfabe ve Telaffuz

İtalyanca harfler ve sesler

Temel telaffuz kuralları

Selamlaşma ve Tanışma

Kendini ve başkalarını tanıtma

Basit selamlaşma ve vedalaşma ifadeleri

Kişisel Bilgiler

Yaş, milliyet, meslek, yaşanılan yer hakkında konuşma

Basit kişisel sorular sorma ve yanıtlama

Günlük Hayat ve Alışkanlıklar

Günlük rutinler

Zaman, günler, aylar, tarih söyleme

Sayılar ve Saatler

0-100 arası sayılar

Saat sorma ve söyleme

Aile ve Arkadaşlar

Aile üyelerini tanıtma

İlişkileri ifade etme

Yiyecek ve İçecekler

Market alışverişi

Menüden sipariş verme

Yönler ve Yer Tarifi

Basit yön sorma ve tarif etme

Şehirde yerler (kafe, müze, banka vs.)

Fiil Çekimleri ve Temel Dilbilgisi

Essere, avere, fare, andare gibi temel fiiller

Şimdiki zaman (presente)

Belirli ve belirsiz artikeller

Sıfatlar, zamirler, basit edatlar

Dinleme, Konuşma, Okuma ve Yazma Aktiviteleri

Gerçek yaşamdan alınmış kısa diyaloglar

Basit e-posta ya da kartpostal yazma

Görsel destekli konuşma pratikleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kendilerini ve başkalarını temel kişisel bilgilerle (örneğin isim, yaş, milliyet, meslek) tanıtabileceklerdir.
2) Selamlaşma, alışveriş yapma ve yiyecek-içecek siparişi gibi günlük durumlarla ilgili yaygın ifadeleri anlayıp kullanabileceklerdir.
3) Aile, günlük rutinler ve yer tarifleri gibi tanıdık konularda basit sorular sorup yanıtlayabileceklerdir.
4) Temel dil bilgisi yapılarıyla (örneğin düzenli ve yaygın düzensiz fiillerin şimdiki zaman çekimi, artikeller ve edatlar) basit cümleler kurabileceklerdir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO UNITA 1 PAG.23-PAG.26
2) NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO UNITA 2 PAG.29-PAG31
3) NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO UNITA 2 PAG. 32 – PAG 34
4)
5)
6)
7) NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO UNITA 2 PAG. 41 – PAG 42 ; UNITA 3 PAG.43
8) MIDTERM EXAM WEEK
9) NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO UNITA 3 PAG.44 – PAG.46
10) NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO UNITA PAG.47 – PAG. 49
11) NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO PRESENTAZIONI E DIALOGO
12) NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO PRESENTAZIONI E DIALOGO
13) NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO PRESENTAZIONI E DIALOGO
14) NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO PRESENTAZIONI E DIALOGO

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO A1
Diğer Kaynaklar: NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO A1

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir.
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir.
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır.
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir.
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar.
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır.
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır.
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir.
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir.
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir.
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır.
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir.
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar.
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır.
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır.
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir.
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 80 % 10
Ödev 5 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 4 56
Ödevler 10 0 7 70
Ara Sınavlar 1 0 1 1
Final 1 0 1 1
Toplam İş Yükü 128