BDT020 Karakter ve Konsept tasarımıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar Destekli Tasarım ve AnimasyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BDT020
Ders İsmi: Karakter ve Konsept tasarımı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ALEV TAŞ
Dersi Veren(ler): Alev TaŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste öğrenciler, video oyunlarına uygulanabilecek başarılı karakter tasarımları oluşturma konusundaki kavramları ve yaklaşımları keşfedeceklerdir. Öğrenciler, haftalık egzersizler ve ders uzunluktaki bir karakter oluşturulması yoluyla karakter tasarımı konusunda anlayış geliştireceklerdir. Ders, stüdyo projeleri, bireysel ve sınıf eleştirileri, dersler, tartışmalar, çalıştaylar ve okumalar şeklinde sunulacaktır.
Dersin İçeriği: Ders sayesinde öğrenciler temel oyun konsept sanatlarına hakimiyet kazanmanın yanı sıra, karakter yaratım aşamalarını da derinlemesine öğrenmiş olacaklardır. Ders boyunca interaktif karakter animasyonu ve karakter tasarımları hakkında hem teorik hem pratik anlamda bilgi edineceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Animasyon için karakterlerin nasıl tasarlanacağını anlayacaklardır.
2) Görsel problemleri çözmek için araçlar geliştirebilecek ve kullanabileceklerdir.
3) Farklı tarzlarda bir karakter sanat portföyü oluşturmayı başaracaklardır.
4) Tasarımlarını dijital modellere dönüştürebileceklerdir.
5) Hazırlanan model tasarımlarını canlandırmayı becereceklerdir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Karakter tasarımına giriş
2) Şekiller ve anatomi
3) Referans toplama, karakter arka planı tasarlama
4) Karaktere özgü ögelerin yaratımı
5) Vize Projesi Çalışması
6) Final Projesi Çalışması
7) Ara Sınav
8) Karakter için temel oluşturma
9) Proje Çalışması
9) Proje Çalışması
10) Proje Çalışması
11) Final Projesi Çalışması
12) Final Projesi Çalışması
13) Final Projesi Çalışması
14) Final Projesi Değerlendirmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama 1 2 2 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Laboratuvar 10 % 0
Uygulama 10 % 0
Arazi Çalışması 8 % 0
Küçük Sınavlar 1 % 0
Ödev 10 % 0
Sunum 1 % 0
Projeler 10 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Bütünleme Pratik 1 % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 32
Laboratuvar 16 32
Uygulama 16 32
Arazi Çalışması 16 16
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 32
Sunum / Seminer 16 16
Proje 16 16
Ödevler 16 16
Küçük Sınavlar 4 4
Ara Sınavlar 2 2
Final 2 2
Toplam İş Yükü 200