MIM090 İleri Görsel Tasarımİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIM090
Ders İsmi: İleri Görsel Tasarım
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. MEMDUH CAN TANYELİ
Dersi Veren(ler): Memduh Can Tanyeli
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Mimari Tasarım alanında kullanılabilecek nitelikte hareketli (animasyon) görüntü üretmeyi, dijital görselleştirme yapmayı ve sinematik nitelikte, anlatı içerikli sesli ve müzikli montaj yapmayı öğretmek.
Dersin İçeriği: Dijital anlatı-mekan tasarımı, dijital görselleştirme (render), animasyon, kadraj ve kompozisyon, dijital sinematografi, compositing, NLE (Non-linear editing) video editörlerinde kurgu ve montaj, renk ve atmosfer, sesli sergi videosu üretimi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Görselleştirme odaklı, dijital mekan üzerinden anlatı üretebilecek tasarımlar yapabilmek
2) Dijital ortamda ve dosyalarda planlı ve organize çalışabilmek
3) Mimari fotoğraf ve video tekniklerini öğrenmek, dijital “kamera” kullanabilmek
4) Dijital ortamda üretilen tasarımları görselleştirme amacıyla elden geçirebilmek, düzenleyebilmek ve çıktıya hazır hale getirebilmek
5) Video prodüksiyon tekniklerini ve teknolojilerini öğrenmek ve mimarlık sunumlarında kullanabilmek
6) Dijital iş akışı (workflow) ve farklı programlar arası veri transferlerini (pipeline) kurabilmek
7) Profesyonel bir sergi ortamında sergilenebilecek nitelikte görsel çalışma üretebilmek.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı, konulara giriş, derste yapılacak işlere dair örnekler. Kullanılacak yazılımların tanıtımı. Kaynaklar. (Rhino, Lumion, Photoshop, After Effects, Premiere)
2) Dijital ortamda üretim süreçlerinin tanıtımı (“workflow” ve “pipeline”). Yapılacak işin detaylı açıklaması. Tasarımın planlanması.
3) Rhino’da dijital mekan tasarımı.
4) Lumion’a giriş, dosya aktarma, kamera ve basit çıktı alma yöntemleri
5) Lumion’da materyaller. PBR materyaller ve üretim yöntemleri.
6) Mekan tasarımlarının detaylandırılması.
7) Ara teslime hazırlık, Lumion’da çıktıların hazırlanması.
8) Ara Teslim ve Değerlendirmeler
9) Modellemede ekstra detaylar, karmaşık materyaller
10) “Compositing”e giriş. Video render ayarları
11) "Compositing”e devam
12) Kurgu ve montaja giriş. Sonsuz mekan animasyonu için kamera ayarlanması.
13) Kurgu ve montaja devam. Ses ve müzik.
14) Final çıktılarına hazırlık, düzeltmeler, güncellemeler ve son kontroller.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: From Point to Pixel: A Genealogy of Digital Aesthetics, Meredith Anne Hoy, 2017
Diğer Kaynaklar: • M. Can Tanyeli. (16 Temmuz 2018). The Mall [Video]. Vimeo.
https://vimeo.com/280189552
• Andreas Gursky’nin çalışmaları
https://www.andreasgursky.com/en
• Bernd ve Hilla Becher’in çalışmaları
http://www.artnet.com/artists/bernd-and-hilla-becher/
https://www.moma.org/calendar/exhibitions/95
https://www.tate.org.uk/art/artists/bernd-becher-and-hilla-becher-718/who-are-bechers
• Ash Thorp. (10 Ocak 2017). EPOCH [Video]. Vimeo.
https://vimeo.com/198811503
• Ash Thorp. (10 Eylül 2018). NIHON - FILM. [Video]. Vimeo.
https://vimeo.com/289199908
• Ash Thorp. (18 Aralık 2020). EVINETTA. [Video]. Vimeo.
https://vimeo.com/492691155

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme.
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma.
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma.
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma.
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme.
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme.
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme.
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme.
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma.
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme.
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme.
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme.
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. 3
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. 1
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. 1
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma.
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. 2
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. 1
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. 3
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme.
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma.
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme.
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme.
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme.
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 3
Toplam İş Yükü 75