İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MIM090 | ||||
Ders İsmi: | İleri Görsel Tasarım | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. MEMDUH CAN TANYELİ | ||||
Dersi Veren(ler): | Memduh Can Tanyeli | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mimari Tasarım alanında kullanılabilecek nitelikte hareketli (animasyon) görüntü üretmeyi, dijital görselleştirme yapmayı ve sinematik nitelikte, anlatı içerikli sesli ve müzikli montaj yapmayı öğretmek. |
Dersin İçeriği: | Dijital anlatı-mekan tasarımı, dijital görselleştirme (render), animasyon, kadraj ve kompozisyon, dijital sinematografi, compositing, NLE (Non-linear editing) video editörlerinde kurgu ve montaj, renk ve atmosfer, sesli sergi videosu üretimi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Görselleştirme odaklı, dijital mekan üzerinden anlatı üretebilecek tasarımlar yapabilmek 2) Dijital ortamda ve dosyalarda planlı ve organize çalışabilmek 3) Mimari fotoğraf ve video tekniklerini öğrenmek, dijital “kamera” kullanabilmek 4) Dijital ortamda üretilen tasarımları görselleştirme amacıyla elden geçirebilmek, düzenleyebilmek ve çıktıya hazır hale getirebilmek 5) Video prodüksiyon tekniklerini ve teknolojilerini öğrenmek ve mimarlık sunumlarında kullanabilmek 6) Dijital iş akışı (workflow) ve farklı programlar arası veri transferlerini (pipeline) kurabilmek 7) Profesyonel bir sergi ortamında sergilenebilecek nitelikte görsel çalışma üretebilmek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı, konulara giriş, derste yapılacak işlere dair örnekler. Kullanılacak yazılımların tanıtımı. Kaynaklar. (Rhino, Lumion, Photoshop, After Effects, Premiere) | |
2) | Dijital ortamda üretim süreçlerinin tanıtımı (“workflow” ve “pipeline”). Yapılacak işin detaylı açıklaması. Tasarımın planlanması. | |
3) | Rhino’da dijital mekan tasarımı. | |
4) | Lumion’a giriş, dosya aktarma, kamera ve basit çıktı alma yöntemleri | |
5) | Lumion’da materyaller. PBR materyaller ve üretim yöntemleri. | |
6) | Mekan tasarımlarının detaylandırılması. | |
7) | Ara teslime hazırlık, Lumion’da çıktıların hazırlanması. | |
8) | Ara Teslim ve Değerlendirmeler | |
9) | Modellemede ekstra detaylar, karmaşık materyaller | |
10) | “Compositing”e giriş. Video render ayarları | |
11) | "Compositing”e devam | |
12) | Kurgu ve montaja giriş. Sonsuz mekan animasyonu için kamera ayarlanması. | |
13) | Kurgu ve montaja devam. Ses ve müzik. | |
14) | Final çıktılarına hazırlık, düzeltmeler, güncellemeler ve son kontroller. |
Ders Notları / Kitaplar: | From Point to Pixel: A Genealogy of Digital Aesthetics, Meredith Anne Hoy, 2017 |
Diğer Kaynaklar: | • M. Can Tanyeli. (16 Temmuz 2018). The Mall [Video]. Vimeo. https://vimeo.com/280189552 • Andreas Gursky’nin çalışmaları https://www.andreasgursky.com/en • Bernd ve Hilla Becher’in çalışmaları http://www.artnet.com/artists/bernd-and-hilla-becher/ https://www.moma.org/calendar/exhibitions/95 https://www.tate.org.uk/art/artists/bernd-becher-and-hilla-becher-718/who-are-bechers • Ash Thorp. (10 Ocak 2017). EPOCH [Video]. Vimeo. https://vimeo.com/198811503 • Ash Thorp. (10 Eylül 2018). NIHON - FILM. [Video]. Vimeo. https://vimeo.com/289199908 • Ash Thorp. (18 Aralık 2020). EVINETTA. [Video]. Vimeo. https://vimeo.com/492691155 |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. | ||||||||||||||
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. | ||||||||||||||
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. | ||||||||||||||
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. | ||||||||||||||
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. | ||||||||||||||
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. | ||||||||||||||
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. | ||||||||||||||
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. | ||||||||||||||
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma. | ||||||||||||||
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. | ||||||||||||||
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. | ||||||||||||||
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. | ||||||||||||||
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma. | ||||||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. | 3 |
2) | İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. | 1 |
3) | İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. | 1 |
4) | İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. | |
5) | Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. | 2 |
6) | İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. | 1 |
7) | Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. | 3 |
8) | İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. | |
9) | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma. | |
10) | Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. | |
11) | Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. | |
12) | Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. | |
13) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma. | |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 75 |