İşletme (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MNG039 | ||||
Ders İsmi: | Sürdürülebilir İş | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MELEK YURDAKUL | ||||
Dersi Veren(ler): | Pınar Özuyar | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin, bir firmanın verimliliğine doğrudan etkisinin olduğu artık kabul edilen sürdürülebilirlik kavramının bütününü anlarken, özellikle çevresel sürdürülebilirlik anlamında doğurduğu fırsat ve tehditlerin bütünüyle anlamalarını sağlanması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Sürdürülebilir İşletme, sistem temelli ve multi-disipliner bir yöntemle firma ile insan/doğa ilişkilerini anlamaya çalışan bir yaklaşımdır. Günümüzde iş dünyasının sürdürülebilirlik anlayışının kurum dışı faaliyetlerden çok, özellikle verimliliğe etki ettiği artık kabul edilmektedir. Sürdürülebilir İşletme dersinde, sürdürülebilirliğin günümüz iş dünyası açısından önemi bütüncül olarak tüm boyutları ile tartışılırken, özellikle iş dünyası için çevresel sürdürülebilirliğin detayları çalışılacaktır.al sustainability. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sürdürülebilirlik kavramını tüm boyutları anlar. 2) Firmaların sürdürülebilirliği için önemli kriterleri bilir. 3) Sürdürülebilirlik ile ilgili var olan beyan, sertifika ve standartları anlar. 4) Bir firmanın değer zincirini su, ham madde, enerji ve atıkları açısından kritik noktalarını analiz edebilir. 5) Günümüzde önemi bilinen ilgili kavramları analiz edebilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sürdürülebilir kalkınma göstergeleri, amaç ve küresel çaba | Ders sırasında verilecektir. |
2) | Sürdürülebilirlik tanım ve sebepleri | Ders sırasında verilecektir. |
3) | İşletmelerde performans değerlendirme, değer zinciri tanımlama | Ders sırasında verilecektir. |
4) | Beyan, uluslararası sertifika ve standartlar, ilgili mevzuata giriş | Ders sırasında verilecektir. |
5) | Hammadde ve atık yönetimi 1 | Ders sırasında verilecektir. |
6) | Hammadde ve atık yönetimi 2 | Ders sırasında verilecektir. |
7) | Su ve atıksu yönetimi | Ders sırasında verilecektir. |
8) | Enerji ve Emisyonlar | Ders sırasında verilecektir |
9) | İklim Değişikliği | Ders sırasında verilecektir. |
10) | Sürdürülebilir İşletmenin Araçları : Karbon ve su ayak izleri, yaşam döngü analizi, yaşam maliyet analizi | Ders sırasında verilecektir |
11) | Sürdürülebilir İşletmenin Araçları : Sera Gazı Yönetimi | Ders sırasında verilecektir |
12) | Sürdürülebilir İşletmenin Araçları: Etki değerlendirme, çevresel muhasebe, yeşil değer zinciri yönetimi | Ders sırasında verilecektir. |
13) | Sürdürülebilir İşletmenin Araçları: Endüstriyel simbiyoz, eko-endüstriyel parklar, kümelenme ve diğerleri | Ders sırasında verilecektir |
14) | Sürdürülebilir İşletmenin Araçları: Endüstriyel simbiyoz, eko-endüstriyel parklar, kümelenme ve diğerleri | Ders sırasında verilecektir |
Ders Notları / Kitaplar: | dersde verilecektir / to be given in class |
Diğer Kaynaklar: | dersde verilecektir / to be given in class |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | ||||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | 2 | 3 | 2 | 2 | ||||||||||
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | |||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 1 | |||||||||||||
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | 2 | 1 | ||||||||||||
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | 3 | 3 | 3 | 2 | ||||||||||
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | 2 | 2 | 1 | |||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 2 | 3 | 1 | 2 | ||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 2 | 2 | 1 | 2 | ||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 1 | 1 | 1 | 2 | ||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 2 | 1 | ||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | |
2) | İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | |
4) | Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | |
5) | Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | |
6) | Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 80 |
Final | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 80 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 20 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Proje | 14 | 70 |
Toplam İş Yükü | 126 |