UNI191 e-ticaretİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI191
Ders İsmi: e-ticaret
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. NAİM ÇETİNTÜRK
Dersi Veren(ler): Naim Çetintürk
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: e-ticaret dersi; dijitalleşen iletişim teknolojilerinin giderek geliştiği ve yaygınlaştığı bir dünyada, ticaretin de bu değişime parallel olarak kazandığı hıza ve yeniliklere odaklanmaktadır. Bu doğrultuda e-ticaret dinamiklerini, tarihsel gelişiminden hareketle günümüz ve geleceğin trendlerine uygun bir şekilde ele almak, kavramsal bilgilerin yanı sıra, e-ticarete konu olmuş önemli ve bilinen örnek olaylar ile genişlik kazandırmak bu dersin temel amaçlarını oluşturmaktadır. Her hafta işlenen konuların birçoğu, anlatılan içerikle birebir olarak ve gerçek ortamda yapılacak uygulamalar ile pratiğe dönüştürülecektir. Bu sayede bir e-ticaret şirketinin/departmanının farklı birimlerinde çalışmak isteyen ve kariyerini bu alanda inşa edecek öğrencilere teorik ve deneyimsel bir ders içeriği sunulmuş olacaktır.
Dersin İçeriği: Elektronik Ticaretin Teknoloji Altyapısı, Web Tabanlı İşletmelerin Örnekleri; İnternet Ekonomisi ve İş Modelleri. İnternet Güvenliği, Elektronik Ticaret; E Ticaretinin Sosyal, Yasal, İş Etiği ve Kamu Politikası Boyutu; Web Tabanlı Bir İş İçin Bir İş Planı Oluşturma. Sanal İş Ortamında Web Tabanlı İş Projesinin Geliştirilmesi, Geliştirilmesi ve Uygulanması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ticaretin farklı ve yeni bir fonksiyonu olan e-ticareti tüm yönleri ile kavramak
2) Elektronik Ticaret ve gelir modellerini anlayarak yönetimsel bir beceriye sahip olmak
3) Uluslararası pazarlara açılmanın e-ticaret ile nasıl mümkün olacağını kavramak ve bu vizyona sahip olmak
4) e-ticaretteki farklı iş modellerini anlamak ve bu sistemleri kullanabilecek temel altyapıya sahip olmak
5) e-ticaret sitesi, pazaryerleri, sosyal ve mobil ticaretin dinamiklerini öğrenerek bunların hangi iş modelleri ile uygulanabileceği vizyonunu edinmek
6) e-ticaretin teknik, yasal, yönetsel yönlerini anlamak
7) Ürün yönetimi, pazarlama ve tanıtım, dijital reklamlar, finansal yönetim gibi bir e-ticaret işletmesinin başarısına etki eden faktörleri anlamak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) e-ticarete Giriş, Temel Kavramlar, e-ticaretin Gelişimi ve Tarihi
2) e-ticarette Yer Alan İş Modelleri
3) e-ticaret Sitesi ve Pazar Yerleri
4) e-ticarette Ödeme Çözümleri – Yeni Ödeme Yöntemleri
5) Güvenlik ve e-ticaret
6) Tedarik Zinciri Yönetimi ve Lojistik
7) e-ticarette Ürün Kavramı – Ürün Yönetimi ve Kârlılık Odaklı Fiyatlandırma Stratejileri
8) Vize Sınavı
9) e-ticarette Kullanıcı Deneyimi: Site Arayüzü, Tasarım ve Diğer Görsel Unsurlar
10) e-ticaret Programları – Web Araçları ve Hazır Sistemler
11) e-ticarette Pazarlama İletişimi – Marka
12) Dijital Pazarlama ve Reklam
13) e-ticarette Yeni Trendler: S-Ticaret – M-Ticaret
14) e-ticarette Ölçümleme, Performans ve e-ticaret Stratejileri
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: (e-ticaret Teknik ve temel konular) Digital Business and E-Commerce Management, by Dave Chaffey, Pearson
Diğer Kaynaklar: (e-ticaret tanıtım, reklam, tutundurma ve dijital uygulama konuları) Temel Dijital Pazarlama Kavramları ve Remarketing Reklam Modeli, by Naim Çetintürk, Seçkin Yayıncılık

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler.
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler.
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler.
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler.
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler.
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar.
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler.
9) Yönetim becerisine sahiptirler.
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar.
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler.
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler.
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar.
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar.
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler.
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler.
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler.
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler.
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler.
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar.
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler.
9) Yönetim becerisine sahiptirler.
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar.
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler.
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler.
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar.
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar.
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 5
Ödev 5 % 25
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 12 1 12
Proje 1 30 30
Ödevler 5 5 25
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 127