Dersin Amacı: |
Dersin genel amacı, gelişen teknolojik ve iletişim olanakları neticesinde pazarlama kavramının siber ortamlara taşınmasının tüm evrelerini, özelliklerini, dinamiklerini, unsurlarını ve uygulama şekillerini incelemek ve öğrenmektir. Dijital ortamlarda gelişen pazarlama modelleri, reklam ve halkla ilişkiler uygulamaları, yeni kavramlar ve gelişen pazarlama stratejileri, dijital pazarlama kampanyaları, dijital ortamda markaların konumlanması, e-ticaret ve mobil pazarlama uygulamalarını incelemek ve öğrenmek dersin genel amaçları arasındadır. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin içeriğini dijital ortamda yer alan Arama Motoru Reklamları, Arama Motoru Optimizasyonu, Web kavramı, Sosyal Medya ve değişen e-ticaret trendleri oluşturmaktadır. Pazarlama karması olarak tanımlanan 4P yaklaşımının dijitalleşmesine yönelik veriler ve uygulamalar sunulmaktadır. Ayrıca sosyal medyanın içerikten e-ticaret ortamına dönüştüğü bir dünyada dijital marka ve dijital pazarlama eğilimleri ele alınmaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dijital Pazarlama’nın tanımı, unsurları ve gelişimi. Konvansiyonel ve Dijital Pazarlama’nın benzer ve farklı yönleri, avantaj ve dezavantajları |
|
2) |
Dijital pazarlama reklam modelleri – Banner, Search, Video & In-Stream, E-posta vb. |
|
3) |
Dijital pazarlamada tüketici hedefleme modelleri
UYGULAMA: Google Ads paneli üzerinden yeni bir kampanya oluşturma ve hedefleme yöntemi belirleme. |
|
4) |
Perfomans ölçüm parametreleri – Volume, Impression, Click, Conversion, Action. UYGULAMA: Gerçek bir kampanyaya ait verileri yorumlama. |
|
5) |
Ücretlendirme ve performans dönüşüm metrikleri – CPM, CPC, CPA vb. UYGULAMA: Gerçek bir kampanyaya ait perfromans metriklerini inceleme ve yorumlama. |
|
6) |
Destekleyici dijital pazarlama uygulamaları (SMS, Mailing, Web Push, App Push) |
|
7) |
SEO – Arama motoru optimizasyonu: Kavramın tanımı, temel bileşenleri |
|
8) |
SEO performans kriteri olarak arama motoru sonuç sayfası |
|
9) |
(SERP) – Arama motorlarında listelenmek için gerekli olan unsurlar (Title, Meta-Description, h1-h2-h3 başlıklar vb.). |
|
10) |
SEO Analiz Araçları – Destekleyici uygulamalar (backlink, Domain Rating vb.) |
|
11) |
Bir dijital pazarlama mecrası olarak sosyal medya. Influencer Marketing – Social Marketing ve S-Commerce kavramları. Ektileşim, beğeni ve paylaşım gibi performans ölçüm (engagement) metrikleri. |
|
12) |
Facebook ve Instagram Reklamları. Sosyal medya kampanyası oluşturma adımları. UYGULAMA: Gerçek bir kampanyaya ait verileri yorumlama. |
|
13) |
Influencer pazarlaması. S-Commerce Kavramı ve Sosyal medyada içerik yönetimi (Content Marketing) |
|
14) |
Site Analiz Araçları – Google Analytics’e giriş UYGULAMA: Gerçek bir web sitesine ait site performans metriklerini yorumlama. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. |
|
2) |
Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. |
|
3) |
Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. |
|
4) |
İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. |
|
5) |
Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. |
|
6) |
Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. |
|
7) |
Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. |
|
8) |
Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. |
|
9) |
Yönetim becerisine sahiptirler. |
|
10) |
Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. |
|
11) |
Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. |
|
12) |
Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. |
|
13) |
Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. |
|
14) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. |
|
15) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|