Dersin Amacı: |
Dersin genel amacı, gelişen teknolojik ve iletişim olanakları neticesinde pazarlama kavramının siber ortamlara taşınmasının tüm evrelerini, özelliklerini, dinamiklerini, unsurlarını ve uygulama şekillerini incelemek ve öğrenmektir. Dijital ortamlarda gelişen pazarlama modelleri, reklam ve halkla ilişkiler uygulamaları, yeni kavramlar ve gelişen pazarlama stratejileri, dijital pazarlama kampanyaları, dijital ortamda markaların konumlanması, e-ticaret ve mobil pazarlama uygulamalarını incelemek ve öğrenmek dersin genel amaçları arasındadır. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin içeriğini dijital ortamda yer alan Arama Motoru Reklamları, Arama Motoru Optimizasyonu, Web kavramı, Sosyal Medya ve değişen e-ticaret trendleri oluşturmaktadır. Pazarlama karması olarak tanımlanan 4P yaklaşımının dijitalleşmesine yönelik veriler ve uygulamalar sunulmaktadır. Ayrıca sosyal medyanın içerikten e-ticaret ortamına dönüştüğü bir dünyada dijital marka ve dijital pazarlama eğilimleri ele alınmaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dijital Pazarlama’nın tanımı, unsurları ve gelişimi. Konvansiyonel ve Dijital Pazarlama’nın benzer ve farklı yönleri, avantaj ve dezavantajları |
|
2) |
Dijital pazarlama reklam modelleri – Banner, Search, Video & In-Stream, E-posta vb. |
|
3) |
Dijital pazarlamada tüketici hedefleme modelleri
UYGULAMA: Google Ads paneli üzerinden yeni bir kampanya oluşturma ve hedefleme yöntemi belirleme. |
|
4) |
Perfomans ölçüm parametreleri – Volume, Impression, Click, Conversion, Action. UYGULAMA: Gerçek bir kampanyaya ait verileri yorumlama. |
|
5) |
Ücretlendirme ve performans dönüşüm metrikleri – CPM, CPC, CPA vb. UYGULAMA: Gerçek bir kampanyaya ait perfromans metriklerini inceleme ve yorumlama. |
|
6) |
Destekleyici dijital pazarlama uygulamaları (SMS, Mailing, Web Push, App Push) |
|
7) |
SEO – Arama motoru optimizasyonu: Kavramın tanımı, temel bileşenleri |
|
8) |
SEO performans kriteri olarak arama motoru sonuç sayfası |
|
9) |
(SERP) – Arama motorlarında listelenmek için gerekli olan unsurlar (Title, Meta-Description, h1-h2-h3 başlıklar vb.). |
|
10) |
SEO Analiz Araçları – Destekleyici uygulamalar (backlink, Domain Rating vb.) |
|
11) |
Bir dijital pazarlama mecrası olarak sosyal medya. Influencer Marketing – Social Marketing ve S-Commerce kavramları. Ektileşim, beğeni ve paylaşım gibi performans ölçüm (engagement) metrikleri. |
|
12) |
Facebook ve Instagram Reklamları. Sosyal medya kampanyası oluşturma adımları. UYGULAMA: Gerçek bir kampanyaya ait verileri yorumlama. |
|
13) |
Influencer pazarlaması. S-Commerce Kavramı ve Sosyal medyada içerik yönetimi (Content Marketing) |
|
14) |
Site Analiz Araçları – Google Analytics’e giriş UYGULAMA: Gerçek bir web sitesine ait site performans metriklerini yorumlama. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. |
1 |
2) |
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. |
1 |
3) |
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. |
3 |
4) |
Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinir, sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapar ve alanını takip eder. |
3 |
5) |
Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini çözümleyebilmesi, vatandaşların siyasi yapılarla kurduğu ilişkileri bilimsel olarak ortaya koyar. |
3 |
6) |
Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlar, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. |
2 |
7) |
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. |
2 |
8) |
Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. |
2 |
9) |
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
1 |
10) |
Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından Önlisans için en az A2; Lisans için en az B1; Yükseklisans en az B2 ve Doktora için en az C1 Genel Düzeyi’nde kullanabilme. |
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyi(Önlisans) yada İleri düzeyi(Lisans ve Önlisans)’nde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
2 |