Biyoenformatik ve Genetik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ENS110 | ||||
Ders İsmi: | Matematik 2 | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: |
BENS101 - Calculus 1 | EENS101 - Calculus 1 | E.ENS101 - Calculus I | ENS101 - Calculus I | İENS101 - Calculus 1 | MBG107 - Differential and Integral Calculus |
||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ALİ ÇİVRİL | ||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı mühendislik programı için matematiksel bir arka plan sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | İntegrasyon tekniklerini, genelleştirilmiş integral, diziler, sonsuz seriler, kuvvet serileri, parametrik eğriler, kutupsal koordinatlar ve kutupsal koordinatlarda integrasyon konularını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Analiz ile ilgili yazılan materyalleri okuyup, anlayıp, problemlere uygulama. 2) Cebirsel, logaritmik, üstel, trigonometrik ve bileşke fonksiyonları integre etmek için basit kesirlerle integrasyon, trigonometrik dönüşüm, kısmi integrasyon gibi yöntemleri içeren uygun integral tekniklerini kullanma. 3) Genelleştirilmiş integralleri hesaplamak ve yakınsaklık için testleri uygulama. 4) Yay uzunluğunu, grafiklerin ve parametrik eğrilerin döndürülmesi ile oluşan yüzey alanını hesaplama. 5) Kutupsal eğrileri çizme, yay uzunluğunu ve çevrelenmiş alanı bulma. 6) Dizilerin limitleri ile ilgili teoremleri uygulama. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kısmi İntegrasyon, Trigonometrik İntegraller | |
2) | Trigonometrik Dönüşüm, Rasyonel Fonksiyonların Kısmi Kesirlerle İntegrasyonu | |
3) | İntegrasyon için Stratejler, Genelleştirilmiş İntegraller | |
4) | Yay Uzunluğu, Yüzey Alanları | |
5) | Parametrik Denklemler, Parametrik Eğriler ile Analiz | |
6) | Kutupsal Koordinatlar, Kutupsal Koordinatlarda Alan ve Uzunluk | |
7) | Arasınav için Genel Tekrar | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Reel Sayı Dizileri | |
10) | Sonsuz Seriler, Integral Testi ve Toplamların Hesabı | |
11) | Karşılaştırma Testleri, Alterne Seri Testi | |
12) | Mutlak Yakınsalık, Oran ve Kök Testleri | |
13) | Kuvvet Serileri | |
14) | Fonksiyonların Kuvvet Serileri ile Temsil Edilmesi, Taylor ve Maclaurin Serileri |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Biyoenformatik ve genetik alanında yetkin olabilmek için gerekli olan matematik, bilgisayar, istatistik, genetik ve programlama konularında teorik ve pratik bilgi birikimine sahiptir. | ||||||||||
2) Moleküler hücre biyolojisi, canlıların genetik alt yapısı ve evrimsel modellerin anlaşılması gibi temel araştırma konularının bilgisayar destekli yaklaşımlar ile modellenmesi, değerlendirilmesi veya simüle edilmesi ile ilgili temel becerilere sahiptir. | ||||||||||
3) Biyoenformatik ve genetik alanında bilimsel problemleri saptama, bağımsız olarak laboratuvar ve bilgisayar ortamında deney tasarlama ve yürütme, veri toplama, analiz etme, sonuç çıkarma, yorumlama, sözlü ve yazılı sunma bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||
4) Bireysel veya takım çalışmalarında etkin iletişim kurma, planlama yapma ve sorumluluklarını yerine getirebilme becerilerine sahiptir. | ||||||||||
5) Araştırıcı, üretici ve girişimci özelliklerini etkin bir şekilde kullanarak özgün, yaratıcı ve problemlere yenilikçi çözümler sunan ürün ve faydalı model üretebilme becerisine sahiptir. | ||||||||||
6) Biyoenformatik ve genetik alanı veya bu alanlar ile örtüşen diğer konuları analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceleyebilme ve yaşam boyu takip edebilme alışkanlığına sahiptir. | ||||||||||
7) Bu alandaki global sorunları saptayarak, ulusal ve uluslararası sosyal ve bilimsel arenalarda disiplinler arası iş birliği içinde çözümler yaratır veya çözümün bir parçası olur. | ||||||||||
8) Veri analizlerinde ve değerlendirmelerinde yazılım programları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanma becerisine sahiptir. | ||||||||||
9) En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından B1 Genel Düzeyinde kullanma becerisine sahiptir. | ||||||||||
10) Dahil olduğu bilimsel ve mesleki faaliyetlerinde toplumsal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel ve etik değerler ile insan haklarına saygı duyma bilincine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Biyoenformatik ve genetik alanında yetkin olabilmek için gerekli olan matematik, bilgisayar, istatistik, genetik ve programlama konularında teorik ve pratik bilgi birikimine sahiptir. | 3 |
2) | Moleküler hücre biyolojisi, canlıların genetik alt yapısı ve evrimsel modellerin anlaşılması gibi temel araştırma konularının bilgisayar destekli yaklaşımlar ile modellenmesi, değerlendirilmesi veya simüle edilmesi ile ilgili temel becerilere sahiptir. | 2 |
3) | Biyoenformatik ve genetik alanında bilimsel problemleri saptama, bağımsız olarak laboratuvar ve bilgisayar ortamında deney tasarlama ve yürütme, veri toplama, analiz etme, sonuç çıkarma, yorumlama, sözlü ve yazılı sunma bilgi ve becerisine sahiptir. | 2 |
4) | Bireysel veya takım çalışmalarında etkin iletişim kurma, planlama yapma ve sorumluluklarını yerine getirebilme becerilerine sahiptir. | 1 |
5) | Araştırıcı, üretici ve girişimci özelliklerini etkin bir şekilde kullanarak özgün, yaratıcı ve problemlere yenilikçi çözümler sunan ürün ve faydalı model üretebilme becerisine sahiptir. | 2 |
6) | Biyoenformatik ve genetik alanı veya bu alanlar ile örtüşen diğer konuları analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceleyebilme ve yaşam boyu takip edebilme alışkanlığına sahiptir. | 2 |
7) | Bu alandaki global sorunları saptayarak, ulusal ve uluslararası sosyal ve bilimsel arenalarda disiplinler arası iş birliği içinde çözümler yaratır veya çözümün bir parçası olur. | 3 |
8) | Veri analizlerinde ve değerlendirmelerinde yazılım programları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanma becerisine sahiptir. | 2 |
9) | En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından B1 Genel Düzeyinde kullanma becerisine sahiptir. | 1 |
10) | Dahil olduğu bilimsel ve mesleki faaliyetlerinde toplumsal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel ve etik değerler ile insan haklarına saygı duyma bilincine sahiptir. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Küçük Sınavlar | 40 | 0 | 0 | ||||
Ara Sınavlar | 40 | 0 | 0 | ||||
Final | 80 | 0 | 0 | ||||
Toplam İş Yükü | 0 |