DKT5007 Kraniyofasiyel Anomalilerde Değerlendirme ve Terapiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Dil ve Konuşma Terapisi (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Dil ve Konuşma Terapisi (YL) (Tezli)

Önizleme

Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DKT5007
Ders İsmi: Kraniyofasiyel Anomalilerde Değerlendirme ve Terapi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
7
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MÜGE MÜZEYYEN ÇİYİLTEPE
Dersi Veren(ler): Müge Müzeyyen Çiyiltepe
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı dersin katılımcılarına kraniyofasiyel anomalilerde ortaya çıkabilen sorunları tanıma, ilgili bozukluklarını tanıma, değerlendirme ve terapi yöntemlerini uygulama becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders; kraniyofasiyel anomalilerin nedenleri ve bu konuşma, ses, rezonans ve yutma bozuklukları konularını, değerlendirme ve terapi yöntemlerini içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) I. Kranio fasiyal sendromlara eşlik eden KBB ile ilişkili bozuklukları açıklar.
2) II. Dudak damak yarığına bağlı konuşma özelliklerini tanımlar.
3) III. Güncel müdahale yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
4) IV. Damak yarığına sıkça eşlik eden sendromları bilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Normal kraniofasiyel anatomisi Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.
2) Kraniofasiyel sendromlarda genetik özellikler Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.
3) Kraniofasiyel sendromlarda sıklıkla gözlenen anomaliler Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.
4) Kraniofasiyel sendromlarda sıklıkla gözlenen anomaliler Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.
5) Sıklıkla gözlenen kraniofasiyel sendromlar Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.
6) Kraniyofasiyal sendromlarda gözlenen KBB ile ilişkili malformasyonlar Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.
7) Ara sınav Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.
8) Rezonans bozuklukları: Tanımı, ayırıcı tanısı Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.
9) Rezonans bozuklarının değerlendirmesi Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.
10) Rezonans bozukluklarında aletsel değerlendirme Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.
11) Rezonans bozukluğunun neden olabileceği konuşma sorunları Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.
12) Rezonans bozukluklarına cerrahi müdahale Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.
13) Rezonans bozukluklarına prostetik müdahale Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.
14) Rezonans bozukluklarında konuşma terapisi Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.
15) Final Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sunumlar
makaleler
Diğer Kaynaklar: presentations
articles

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) İstinye Üniversitesi Dil ve Konuşma Terapisi Tezli Yüksek Lisans programı ile bireylerin dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarının önlenmesi ve rehabilitasyonu için gereken teorik ve pratik bilginin sağlanması amaçlamaktadır. Uzman eğitim kadromuz ve araştırma merkezlerimizde alandaki son bilimsel gelişmelerin ışığında dil ve konuşma terapisi alanında multidisipliner, transdisipliner ve interdisipliner çalışmalar ile yeni fikirler üretecek öğrencilerin yetişmesi programın hedeflerindendir.
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 3 3 3 3
2) Alanın ilgili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. 3 3 3 3
3) Alanında teorik ve pratik bilgileri yeterlik düzeyinde kullanma. 3 3 3 3
4) Farklı disiplinlerden edindiği bilgileri bütünleştirerek alanıyla ilgili bilgileri yorumlar ve yeni bilgiler formüle eder. 3 3 3 3
5) Alanı ile ilgili karşılaştığı sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer 3 3 3 3
6) Alanında yeterlilik gerektiren çalışmaları bağımsız olarak yürütür. 3 3 3 3
7) Alandaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk almak ve yeni stratejik çözümler geliştirmek. 3 3 3 3
8) Alanı ile ilgili problemlerin çözülmesini gerektiren bağlamlarda liderlik sergilemek. 3 3 3 3
9) Alanında yeterlilik düzeyinde edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeye yön verir. 3 3 3 3
10) Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve çalışmaları, nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel teknikler kullanarak hem profesyonel hem de profesyonel olmayan gruplara sistematik olarak iletir. 3 3 3 3
11) Sosyal bağlantıları ve bunların davranış normlarını eleştirel bir bakış açısıyla araştırır, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek için harekete geçer. 2 2 2 2
12) En az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yabancı dil kullanarak yaşıtları ile iletişim kurar. 2 2 2 2
13) Alanının gerektirdiği yazılım bilgisi ile ileri bilişim ve iletişim teknolojisi becerilerini kullanır. 2 2 2 2
14) Veri toplama, yorumlama, uygulama ve duyuru aşamalarını kültürel, bilimsel ve etik değerleri dikkate alarak denetler ve bu değerleri öğretir. 3 3 3 3
15) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve bulguları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 3 3 3 3
16) Bilgi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 3 3 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İstinye Üniversitesi Dil ve Konuşma Terapisi Tezli Yüksek Lisans programı ile bireylerin dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarının önlenmesi ve rehabilitasyonu için gereken teorik ve pratik bilginin sağlanması amaçlamaktadır. Uzman eğitim kadromuz ve araştırma merkezlerimizde alandaki son bilimsel gelişmelerin ışığında dil ve konuşma terapisi alanında multidisipliner, transdisipliner ve interdisipliner çalışmalar ile yeni fikirler üretecek öğrencilerin yetişmesi programın hedeflerindendir.
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 3
2) Alanın ilgili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. 3
3) Alanında teorik ve pratik bilgileri yeterlik düzeyinde kullanma. 3
4) Farklı disiplinlerden edindiği bilgileri bütünleştirerek alanıyla ilgili bilgileri yorumlar ve yeni bilgiler formüle eder. 3
5) Alanı ile ilgili karşılaştığı sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer 3
6) Alanında yeterlilik gerektiren çalışmaları bağımsız olarak yürütür. 3
7) Alandaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk almak ve yeni stratejik çözümler geliştirmek. 3
8) Alanı ile ilgili problemlerin çözülmesini gerektiren bağlamlarda liderlik sergilemek. 3
9) Alanında yeterlilik düzeyinde edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeye yön verir. 3
10) Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve çalışmaları, nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel teknikler kullanarak hem profesyonel hem de profesyonel olmayan gruplara sistematik olarak iletir. 3
11) Sosyal bağlantıları ve bunların davranış normlarını eleştirel bir bakış açısıyla araştırır, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek için harekete geçer. 2
12) En az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yabancı dil kullanarak yaşıtları ile iletişim kurar. 2
13) Alanının gerektirdiği yazılım bilgisi ile ileri bilişim ve iletişim teknolojisi becerilerini kullanır. 2
14) Veri toplama, yorumlama, uygulama ve duyuru aşamalarını kültürel, bilimsel ve etik değerleri dikkate alarak denetler ve bu değerleri öğretir. 3
15) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve bulguları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 3
16) Bilgi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 0 0
Sunum / Seminer 1 0 0
Ödevler 1 0 0
Ara Sınavlar 1 0 0
Final 1 0 0
Toplam İş Yükü 0