DKT5291 Tez Çalışması 1İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Dil ve Konuşma Terapisi (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Dil ve Konuşma Terapisi (YL) (Tezli)

Önizleme

Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DKT5291
Ders İsmi: Tez Çalışması 1
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
30
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MÜGE MÜZEYYEN ÇİYİLTEPE
Dersi Veren(ler): MÜGE MÜZEYYEN ÇİYİLTEPE, ÖZLEM ÖGE DAŞDÖĞEN, SERKAN BENGİSU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin Amacı Tez çalışması kapsamında araştırılan konuya ilişkin etkinliklerin tartışılması ve önerilerin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Tez Çalışması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) • Farklı kaynaklardan güncel araştırmaları inceler.
2) • Araştırmaların benzer ve farklı yönlerini irdeler.
3) • Özgün bir araştırmaya yönelik yöntem belirleyebilir.
4) • Araştırma modellerini ayırt eder.
5) • Evren ve örneklem kavramlarını tartışır.
6) • Uygun veri toplama araçlarını seçer ve uygular.
7) • Verileri mevcut alanyazın ışığında yorumlayabilir.
8) • Topladığı nicel ve nitel verileri sınıflar ve verileri yorumlar.
9) • Araştırmanın sınırlılıklarını tartışır.
10) • Geleceğin yaklaşım ve araştırmalarına yönelik çıkarımlarda bulunur.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tez çalışması kapsamında araştırılan konuya ilişkin etkinliklerin tartışılması ve önerilerin geliştirilmesi Makaleler
2) Tez Çalışması Sunumlar
3) Tez Çalışması Tez danışmanı hocanın ilettiği kaynaklar
4) Tez Çalışması İlgili Alan yazın
5) Tez Çalışması Tez danışmanı hocanın ilettiği kaynaklar
6) Tez Çalışması Tez danışmanı hocanın ilettiği kaynaklar
7) Tez Çalışması Tez danışmanı hocanın ilettiği kaynaklar
8) Tez Çalışması Tez danışmanı hocanın ilettiği kaynaklar
9) Tez Çalışması Tez danışmanı hocanın ilettiği kaynaklar
10) Tez Çalışması Tez danışmanı hocanın ilettiği kaynaklar
11) Tez Çalışması Tez danışmanı hocanın ilettiği kaynaklar
12) Tez Çalışması Tez danışmanı hocanın ilettiği kaynaklar
13) Tez Çalışması Tez danışmanı hocanın ilettiği kaynaklar
14) Tez Çalışması Tez danışmanı hocanın ilettiği kaynaklar
15) Tez Çalışması Tez danışmanı hocanın ilettiği kaynaklar
16) Tez Çalışması Tez danışmanı hocanın ilettiği kaynaklar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İlgili Literatür
Makaleler
Klinik ve Teorik Alan Yazın
Sunumlar
Önceki Tezler
Diğer Kaynaklar: Related Literature
Articles
Clinical and Theoretical Field Literature
Presentations
Previous Theses

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Program Kazanımları
1) İstinye Üniversitesi Dil ve Konuşma Terapisi Tezli Yüksek Lisans programı ile bireylerin dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarının önlenmesi ve rehabilitasyonu için gereken teorik ve pratik bilginin sağlanması amaçlamaktadır. Uzman eğitim kadromuz ve araştırma merkezlerimizde alandaki son bilimsel gelişmelerin ışığında dil ve konuşma terapisi alanında multidisipliner, transdisipliner ve interdisipliner çalışmalar ile yeni fikirler üretecek öğrencilerin yetişmesi programın hedeflerindendir.
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
2) Alanın ilgili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
3) Alanında teorik ve pratik bilgileri yeterlik düzeyinde kullanma. 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
4) Farklı disiplinlerden edindiği bilgileri bütünleştirerek alanıyla ilgili bilgileri yorumlar ve yeni bilgiler formüle eder. 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
5) Alanı ile ilgili karşılaştığı sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
6) Alanında yeterlilik gerektiren çalışmaları bağımsız olarak yürütür. 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
7) Alandaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk almak ve yeni stratejik çözümler geliştirmek. 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
8) Alanı ile ilgili problemlerin çözülmesini gerektiren bağlamlarda liderlik sergilemek. 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
9) Alanında yeterlilik düzeyinde edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeye yön verir. 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
10) Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve çalışmaları, nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel teknikler kullanarak hem profesyonel hem de profesyonel olmayan gruplara sistematik olarak iletir. 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
11) Sosyal bağlantıları ve bunların davranış normlarını eleştirel bir bakış açısıyla araştırır, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek için harekete geçer. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
12) En az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yabancı dil kullanarak yaşıtları ile iletişim kurar. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
13) Alanının gerektirdiği yazılım bilgisi ile ileri bilişim ve iletişim teknolojisi becerilerini kullanır. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
14) Veri toplama, yorumlama, uygulama ve duyuru aşamalarını kültürel, bilimsel ve etik değerleri dikkate alarak denetler ve bu değerleri öğretir. 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
15) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve bulguları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
16) Bilgi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İstinye Üniversitesi Dil ve Konuşma Terapisi Tezli Yüksek Lisans programı ile bireylerin dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarının önlenmesi ve rehabilitasyonu için gereken teorik ve pratik bilginin sağlanması amaçlamaktadır. Uzman eğitim kadromuz ve araştırma merkezlerimizde alandaki son bilimsel gelişmelerin ışığında dil ve konuşma terapisi alanında multidisipliner, transdisipliner ve interdisipliner çalışmalar ile yeni fikirler üretecek öğrencilerin yetişmesi programın hedeflerindendir.
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 3
2) Alanın ilgili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. 3
3) Alanında teorik ve pratik bilgileri yeterlik düzeyinde kullanma. 3
4) Farklı disiplinlerden edindiği bilgileri bütünleştirerek alanıyla ilgili bilgileri yorumlar ve yeni bilgiler formüle eder. 3
5) Alanı ile ilgili karşılaştığı sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer 3
6) Alanında yeterlilik gerektiren çalışmaları bağımsız olarak yürütür. 3
7) Alandaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk almak ve yeni stratejik çözümler geliştirmek. 3
8) Alanı ile ilgili problemlerin çözülmesini gerektiren bağlamlarda liderlik sergilemek. 3
9) Alanında yeterlilik düzeyinde edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeye yön verir. 3
10) Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve çalışmaları, nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel teknikler kullanarak hem profesyonel hem de profesyonel olmayan gruplara sistematik olarak iletir. 3
11) Sosyal bağlantıları ve bunların davranış normlarını eleştirel bir bakış açısıyla araştırır, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek için harekete geçer. 1
12) En az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yabancı dil kullanarak yaşıtları ile iletişim kurar. 1
13) Alanının gerektirdiği yazılım bilgisi ile ileri bilişim ve iletişim teknolojisi becerilerini kullanır. 1
14) Veri toplama, yorumlama, uygulama ve duyuru aşamalarını kültürel, bilimsel ve etik değerleri dikkate alarak denetler ve bu değerleri öğretir. 3
15) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve bulguları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 3
16) Bilgi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Uygulama 1 0 0
Sunum / Seminer 1 0 0
Proje 1 0 0
Toplam İş Yükü 0