Halkla İlişkiler ve Reklamcılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HIR028 | ||||
Ders İsmi: | Kişilerarası İletişim | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. AZİZ ARSLAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Yıldız Dilek Ertürk | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | I. Öğrencilerin toplumdaki ve içsel iletişim biçimlerinin farkına varmaları, iletişim becerilerini toplumsal ve mesleki yönde geliştirmeleri ve iletişim becerilerini öğrenmeleri amaçlanmaktadır. II. Psikoloji, Sosyoloji, Antropoloji gibi sosyal bilimlerin tanıtımı ve insan toplum iletişim kesişim noktalarını fark ettirmeyi amaçlamaktadır. III. Anormallik ve normallik, akıl sağlığı, sapkınlık ve uyum, kültürel farklılıklar gibi kavramları, benlik, kimlik, kişilik kavramlarını bilmeleri, amaçlanmaktadır. IV. Empatik iletişim, kişilerarası iletişimde konuşma; etkin dinleme ve anlama becerileri, ben ve sen iletileri, sözsüz davranışlar, beden dili gibi becerileri arttırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Kişilerarası ilişkilerde, iletişimin gerekliliğini ortaya koyarak iletişim sürecini anlayabilmek, kendini iyi tanımanın önemini kavrayarak, toplumu tanımada ki anlamının belirtilmesi için, kişilerarası iletişim kuramları, çeşitli okumalar, film gibi görseller ve uzman konuklarla söyleşilerle desteklenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İletişimin tanımını yapar ve iletişim sürecini, öğelerini bilir. 2) İletişim engelleri ve etkili iletişimi bilir. 3) Etkili iletişim ve dinleme becerilerini geliştirir. 4) Alanlarında iletişimin önemini ve terapötik iletişimin ne olduğunu öğrenir. 5) İletişim alanında yapılan çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Anormalik ve normallik kavramları | |
2) | Akıl sağlığı uyum sapkınlık kavramları | |
3) | Kişilerarası çatışma ve çözümleri | |
4) | Kişilerarası iletişimde konuşma becerisi | |
5) | Kişilerarası iletişimde dinleme ve anlama becerisi | |
6) | İletişim ve ilişki arasındaki fark | |
7) | Kişilerarası iletişim kuram ve araştırmaları | |
8) | Vize | |
9) | İkna ve Kişisel Yargı kuramları | |
10) | Kaygı ve savunma mekanizmaları ile baş edebilme | |
11) | Stres Yönetimi | |
12) | Empatik iletişim | |
13) | Benlik süreçleri | |
14) | Beden dili ve dinleme becerisi | |
15) | Terapötik görüşme ilke ve teknikleri - İletişim ve terapi yaklaşımları | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Yıldız Dilek Ertürk, Davranışlarımız ve Biz: Kalabalık İçinde Ben Olmak Pozitif Yayaınevi; Yıldız Dilek Ertürk, Davranış Bilimleri Kutup Yıldızı yayıncılık; Demet Gürüz, Ayşen Temel Eğinli, Kişilerarası İletişim. |
Diğer Kaynaklar: | Ders Notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | ||||||||||
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | ||||||||||
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | ||||||||||
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | ||||||||||
9) Yönetim becerisine sahiptirler. | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | ||||||||||
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | ||||||||||
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | ||||||||||
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | |||||||||||||||
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | 3 |
2) | Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | 2 |
3) | Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | 1 |
4) | İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | 3 |
5) | Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | 2 |
6) | Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | 2 |
7) | Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | 3 |
8) | Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | 2 |
9) | Yönetim becerisine sahiptirler. | 2 |
10) | Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | 1 |
11) | Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | 1 |
12) | Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | 2 |
13) | Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | 3 |
14) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | |
15) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 2 | 28 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 | ||||
Küçük Sınavlar | 1 | 25 | 1 | 26 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 1 | 26 | |||
Final | 1 | 25 | 1 | 26 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |