HIR028 Kişilerarası İletişimİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HIR028
Ders İsmi: Kişilerarası İletişim
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. AZİZ ARSLAN
Dersi Veren(ler): Yıldız Dilek Ertürk
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: I. Öğrencilerin toplumdaki ve içsel iletişim biçimlerinin farkına varmaları, iletişim becerilerini toplumsal ve mesleki yönde geliştirmeleri ve iletişim becerilerini öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
II. Psikoloji, Sosyoloji, Antropoloji gibi sosyal bilimlerin tanıtımı ve insan toplum iletişim kesişim noktalarını fark ettirmeyi amaçlamaktadır.
III. Anormallik ve normallik, akıl sağlığı, sapkınlık ve uyum, kültürel farklılıklar gibi kavramları, benlik, kimlik, kişilik kavramlarını bilmeleri, amaçlanmaktadır.
IV. Empatik iletişim, kişilerarası iletişimde konuşma; etkin dinleme ve anlama becerileri, ben ve sen iletileri, sözsüz davranışlar, beden dili gibi becerileri arttırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Kişilerarası ilişkilerde, iletişimin gerekliliğini ortaya koyarak iletişim sürecini anlayabilmek, kendini iyi tanımanın önemini kavrayarak, toplumu tanımada ki anlamının belirtilmesi için, kişilerarası iletişim kuramları, çeşitli okumalar, film gibi görseller ve uzman konuklarla söyleşilerle desteklenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İletişimin tanımını yapar ve iletişim sürecini, öğelerini bilir.
2) İletişim engelleri ve etkili iletişimi bilir.
3) Etkili iletişim ve dinleme becerilerini geliştirir.
4) Alanlarında iletişimin önemini ve terapötik iletişimin ne olduğunu öğrenir.
5) İletişim alanında yapılan çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Anormalik ve normallik kavramları
2) Akıl sağlığı uyum sapkınlık kavramları
3) Kişilerarası çatışma ve çözümleri
4) Kişilerarası iletişimde konuşma becerisi
5) Kişilerarası iletişimde dinleme ve anlama becerisi
6) İletişim ve ilişki arasındaki fark
7) Kişilerarası iletişim kuram ve araştırmaları
8) Vize
9) İkna ve Kişisel Yargı kuramları
10) Kaygı ve savunma mekanizmaları ile baş edebilme
11) Stres Yönetimi
12) Empatik iletişim
13) Benlik süreçleri
14) Beden dili ve dinleme becerisi
15) Terapötik görüşme ilke ve teknikleri - İletişim ve terapi yaklaşımları
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yıldız Dilek Ertürk, Davranışlarımız ve Biz: Kalabalık İçinde Ben Olmak Pozitif Yayaınevi; Yıldız Dilek Ertürk, Davranış Bilimleri Kutup Yıldızı yayıncılık; Demet Gürüz, Ayşen Temel Eğinli, Kişilerarası İletişim.
Diğer Kaynaklar: Ders Notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. 2 2 3 2 1
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. 1 2 2 1 1
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. 1 2 1 1 2
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. 3 3 3 3 3
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. 2 2 1 1 2
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. 2 2 2 2 2
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. 3 2 3 3 3
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. 1 2 2 3 2
9) Yönetim becerisine sahiptirler. 2 2 1 1 2
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. 1 1 2 1 3
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. 2 1 1 1 1
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. 2 2 2 2 2
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. 2 2 3 3 1
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar.
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. 3
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. 2
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. 1
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. 3
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. 2
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. 2
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. 3
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. 2
9) Yönetim becerisine sahiptirler. 2
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. 1
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. 1
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. 2
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. 3
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar.
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Küçük Sınavlar 1 25 1 26
Ara Sınavlar 1 25 1 26
Final 1 25 1 26
Toplam İş Yükü 120