Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | YBS024 | ||||
Ders İsmi: | Veri Görselleştirme | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ÖMER OZAN EVKAYA | ||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin veri görselleştirme teorisi ve uygulamaları hakkında kapsamlı bir anlayış kazanmalarını hedeflemektedir. Öğrenciler, veri görselleştirmenin temel prensiplerini, çeşitli veri türlerini ve yapıları nasıl görselleştireceklerini, hangi görselleştirme tekniklerini kullanacaklarını, hangi araç ve yazılımların mevcut olduğunu ve veri görselleştirmenin etik ve yasal yönlerini öğreneceklerdir. |
Dersin İçeriği: | 1. Veri görselleştirmenin temel prensipleri ve uygulamaları 2. Çeşitli veri türlerinin ve yapılarının görselleştirilmesi 3. Verileri analiz etmek ve yorumlamak için görselleştirme teknikleri 4. Veri görselleştirme araçları ve yazılımları 5. Veri görselleştirme ile ilgili etik ve yasal konular |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Farklı veri türlerini ve yapılarını görselleştirebilme yeteneği 2) . Veri görselleştirme prensipleri ve teknikleri hakkında sağlam bir anlayış 3) Veri görselleştirme araçlarını ve yazılımlarını etkili bir şekilde kullanabilme becerisi 4) Veri görselleştirmenin etik ve yasal boyutları hakkında bilgi 5) Verileri analiz etmek ve yorumlamak için görselleştirme tekniklerini uygulayabilme yeteneği |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Veri görselleştirmenin tanımı ve önemi | |
2) | Veri görselleştirmenin temel prensipleri | |
3) | Çeşitli veri türleri ve yapıları | |
4) | Veri görselleştirme teknikleri - Part 1 | |
5) | Veri görselleştirme teknikleri - Part 2 | |
6) | Veri görselleştirme araçları ve yazılımları - Part 1 | |
7) | Veri görselleştirme araçları ve yazılımları - Part 2 | |
8) | Midterm Exam | |
9) | Veri görselleştirme uygulamaları - Part 1 | |
10) | Veri görselleştirme uygulamaları - Part 2 | |
11) | Veri görselleştirmenin etik yönleri | |
12) | Veri görselleştirmenin yasal yönleri | |
13) | Veri analizi ve yorumlama teknikleri | |
14) | Özel konular ve son trendler | |
15) | Dersin genel gözden geçirilmesi ve final sınavına hazırlık | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. "The Functional Art: An introduction to information graphics and visualization" - Alberto Cairo 2. "Data Visualization: A Practical Introduction" - Kieran Healy |
Diğer Kaynaklar: | 1. "The Truthful Art: Data, Charts, and Maps for Communication" - Alberto Cairo 2. "Visualize This: The FlowingData Guide to Design, Visualization, and Statistics" - Nathan Yau |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | ||||||||
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | ||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | ||||||||
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | ||||||||
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | ||||||||
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | ||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | ||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | ||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 2 | 2 | |||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | ||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | ||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | ||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | |
2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | |
4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | |
5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | |
6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 8 | 29 |
Final | 8 | 61 |
Toplam İş Yükü | 132 |