Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | YBS020 | ||||
Ders İsmi: | YBS'de Güncel Konular | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ŞEBNEM ÖZDEMİR | ||||
Dersi Veren(ler): | Ergi Şener | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, teknolojideki en son trendleri ve başarılı uygulama alanlarını, farklı teknolojiler arasındaki ilişkileri ve birbirlerini nasıl etkilediklerini, yeni teknolojilerin dijital dönüşümü nasıl tetiklediğini ve iş ve günlük yaşamı nasıl etkilediğini keşfetmektir. Öğrenciler, iş yaşamında ve yönetimde trendleri ve ortaya çıkan teknolojileri etkili ve verimli bir şekilde nasıl değerlendireceklerini öğrenecek ve kuruluşlarının bu yeni teknolojileri iş süreçlerinde ve çalışmalarında tanımlamasına, seçmesine ve uygulamasına yardımcı olacak. Bu ders, öğrencilere teknolojide yeni yönler ve onların iş çevreleri için önemlerini ve uygulanabilirliklerini ve ayrıca geliştirdikleri yeni zorlukları ve sorunları değerlendirmek için etkili yöntemler sunar. Gelişmekte olan teknolojileri ve hangi sorunları ele aldıkları ve özel olarak en son eğilimleri ve uygulamaları öğreneceklerdir. |
Dersin İçeriği: | Ders kapsamında dünyayı, günlük yaşamı ve iş süreçlerini etkileyen yeni teknolojilerin yanı sıra başarılı uygulama alanları ve vaka çalışmaları tanıtılacak; bu tür teknolojilerin farklı endüstriler üzerindeki etkisi vurgulanacaktır. Amaç, öğrencinin bu yeni teknolojilerin doğru yöntemler kullanılarak iş süreçlerine ve organizasyona nasıl entegre edilebileceğini anlamak ve böylece farklılaşmak ve rekabet avantajı elde etmektir. Yeni teknolojilerin durumu ve iş modellerinde veya planlarında nasıl değerlendirilmesi ve konumlandırılması gerektiği ve yeni teknolojilerin uygulanmasındaki metodolojiler sunulacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yapay zeka, nesnelerin interneti, mobil iletişim, büyük veri, analitik, dijital pazarlama, robotik, giyilebilir cihazlar, bulut bilişim, artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik gibi gelişmekte olan teknolojileri incelemek ve değerlendirmek 2) Yeni teknolojilerin iş süreçleri ve çalışma ortamı üzerindeki etkisini anlamak 3) Dijital teknolojilerdeki en önemli genel eğilimleri ve bu eğilimlerin ekonomik ve sosyal etkilerini birleştirmek 4) Yeni teknolojilerin başarılı bir şekilde benimsenmesini etkileyen kritik faktörleri belirlemek 5) Yeni teknolojilerin temel özelliklerini, iş faydalarını, risklerini ve maliyet yönlerini tanımak 6) Önümüzdeki dönemde yeni teknolojilerin seçimini şu anda etkileyen veya etkilemesi muhtemel olan teknoloji eğilimlerini tanımlamak 7) Müşteriye özel teknoloji trendlerinin uygulanması yoluyla nasıl değer üretilebileceğini açıklamak ve bu teknolojileri geniş nüfusa taşımak için atılacak adımları incelemek 8) Genel iş stratejisindeki teknoloji trendlerinin işlevini değerlendirin ve bu trendlerin her departmanda nasıl değerlendirilmesi gerektiğini incelemek 9) Yeni teknolojilerin kullanımındaki araçların kuruluşların yetkinlikleriyle bütünleşmesine yardımcı olmak ve müşteri deneyimi oluşturmadaki stratejileri ana hatlarıyla belirtmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Genel Bakış Dersin Biçimi, Yöntemi, Gereksinimleri ve Atamaları Hakkında Temel Bilgiler Teknoloji ve İş Hayatında Güncel Tartışmalar | |
1) | Gelişmekte Olan Trendler Nasıl Değerlendirilir Yıkıcı Etkileri, Düşünceler ve Çıkarımlar Kullanım Durumları | |
2) | Covid-19 ile Hayatı Değiştiren Olaylar ve Bütüncül Bir Yaklaşım | |
4) | Dünyayı Değiştiren Teknolojiler Gelişen Teknolojilerle Ortaya Çıkan Yeni Kavramlar | |
5) | Tasarım düşüncesi Yeni Teknolojilerle İş Geliştirmede Müşteri Deneyiminin Önemi ve Müşteri Deneyiminde Öncü Bir Metodoloji | |
6) | Büyük Veri ve Yapay Zeka Eğilimleri ve Bunların İş Hayatına Etkileri Dünyanın en değerli kaynağı: Büyük Veri ve iş hayatındaki önemi ve insan zekasından daha büyük bir zekanın ticarileşme süreci Yapay Zekâ | |
7) | AR / VR Trendleri ve İş Hayatına Etkileri Değişen pazarlama dinamikleri ve entegre dijital pazarlama ve AR / VR ve uygulama alanları | |
8) | IoT ve Bulut Bilişim Eğilimleri Bu Teknolojilerin İş Hayatına Etkileri ve Yansımaları | |
9) | Blockchain Teknolojisi Trendleri ve Etkileri Yeni beceriler, süreçlerin yeniden değerlendirilmesi | |
10) | Sektörel Dijital Dönüşüm Perakende Sektöründeki Değişimler | |
11) | Sektörel Dijital Dönüşüm Finans Sektöründeki Değişiklikler | |
12) | Sektörel Dijital Dönüşüm Telekomünikasyon Sektöründeki Değişiklikler | |
13) | Sektörel Dijital Dönüşüm Sağlık Sektöründeki Değişimler | |
14) | Sektörel Dijital Dönüşüm Medya ve Lojistik Sektörlerindeki Değişimler | |
15) | COVID-19 sonrası Dijital dönüşüm i Sırada ne var? Dijital Yönetim ve Liderlik Dünyada ve Türkiye'de Dijital Dönüşüm | |
16) | Final Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Ek kaynak ihtiyacı bulunmamaktadır. - There is no need for additional resources. |
Diğer Kaynaklar: | Bu ders, teknolojiyi ve örgütsel başarı üzerindeki daha geniş etkilerini araştıran makaleler, kitaplar ve denemeler içeren bir dizi okumayı içerecektir. Makaleler Grup Projeleri Lider teknoloji şirketlerinin misafir konuşmacıları Slaytlar, vaka çalışmaları gibi ders materyalleri This course will include a series of readings, which include articles, books and essays that explore technology and its broader implications on organizational success. Readings Group Projects Guest speakers of leader technology companies, i.e. Turkcell, IBM, Samsung, TTGV, Yapı Kredi Bank, MasterCard, etc. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | ||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | ||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | ||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | ||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | |
2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | |
4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | |
5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | |
6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 30 |
Projeler | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 1 | 4 | 70 | |||
Küçük Sınavlar | 2 | 10 | 1 | 22 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 1 | 16 | |||
Final | 1 | 20 | 1 | 21 | |||
Toplam İş Yükü | 129 |