Dersin Amacı: |
Türk Anayasa Hukuku dersinin amaçları: anayasa hukukunun kavramları ve anayasaların genel düzenleme alanları konusunda bilgi vermek, öğrencilerde anayasa hukuku temel bilgisi kazandırmaktadır. Bununla birlikte Türk Anayasacılık tarihini ve gelişim sürecini öğrenmesini temin etmektir. Anayasa literatürüne hakim hale gelen öğrenciye yürürlükte olan 1982 Türk Anayasasının belirlediği devlet, millet, cumhuriyet, demokrasi, egemenlik, insan hak ve özgürlükleri, hukukun üstünlüğü gibi temel ilkeleri kavramasını sağlamaktır. Ders kapsamında güncel anayasa konularına yorumlar getirilerek, anayasaya yargısına ilişkin pratik çalışmalar yapılarak konuların somutlaştırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders kapsamında Anayasa hukukunun genel esasları ve temel kavramları Türk Anayasa Hukuku incelemelerine temel olacak seviyede anlatılmaktadır. Osmanlı-Türk Anayasal gelişmeleri ve Türkiye Cumhuriyeti’nin günümüz anayasasına gelene değin kullandığı anayasaların temel özellikleri ve anayasa değişiklikleri Türk Anayasa tarihi bilgisi olarak ana hatlarıyla öğrenciye aktarılmaktadır. Günümüzde yürürlükte olan 1982 Anayasası tüm bölümleriyle özellikle yasama, yürütme ve yargı organlarının yapılanması ve fonksiyonları bağlamında incelenmektedir. Anayasa Mahkemesinin anayasaya uygunluk denetimi, bireysel başvurular ve ceza yargı yetkisi ders kapsamında işlenen konular arasındadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Anayasa Kavramı, Anayasanın Kaynakları, Kurucu İktidar
|
|
2) |
Devlet Kavramı, Hükûmet Sistemleri |
|
3) |
Egemenliğin Kaynağına ve Yapısına Göre Devlet Şekilleri |
|
4) |
Demokrasi, Seçimler |
|
5) |
Türk Anayasa Hukuku Tarihi (Osmanlı Dönemi) |
|
6) |
Türk Anayasa Hukuku Tarihi (Cumhuriyet Dönemi) |
|
7) |
1982 Anayasasına Göre Devletin Temel Nitelikleri
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
1982 Anayasasında düzenlenen Temel Haklar ve Ödevler |
|
10) |
Yasama Organı (Türkiye Büyük Millet Meclisi) |
|
11) |
Yürütme Organı (Cumhurbaşkanı; Yardımcısı ve Bakanlar Kurulu) |
|
12) |
Yargı Organlarıı (Yüksek Mahkemeler ve Yargısal Kurumlar) |
|
13) |
Anayasa Yargısı |
|
14) |
Anayasada Değişiklikleri Yapılması Usulü |
|
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Günümüzde insanlar yaşadıkları, çalıştıkları ve kentsel doku içerisinde vakit geçirdikleri mekânlarda, estetik, fonksiyonellik, ergonomi ve sürdürülebilirlik ölçütlerine uygun şartlarda teknolojinin de sunduğu olanaklarla desteklenmiş; beğeni ve yaşam beklentilerine uygun özgün tasarımlar talep etmekte ve kullanmaktadırlar. Değişen tüketici ihtiyaç ve gereksinimleri; iç mekân tasarımı alanlarında faaliyet gösteren sektörde yer edinmek isteyen işletmelerin üretim sistemlerinde tasarım ürünlerinin üretimini artırmaktadır. Kalite ve rekabetin oldukça yoğun yaşandığı, tüketici gereksinimlerinin sürekli değiştiği ve dönüştüğü günümüzde İç Mekan Tasarımı alanında istihdam edilecek bireylere kazandırılacak mesleki yeterlikler büyük önem kazanmıştır.
Bu özelliklere uygun mesleki bilgilerle donatılmış ön lisans düzeyinde öğrenci yetiştirmek amaçlı kurulan İç Mekan Tasarımı Programının hedefi gerekli mesleki yeterlilikleri kazanmış nitelikli meslek elemanları yetiştirmektir. Mezun olan öğrenciler, mimarlık, İç mimarlık bürolarında, yapı - inşaat - tasarım alanlarında, inşaat firmaları, mobilya fabrikaları, mobilya mağazaları, dekorasyon firmalarında istihdam edilebilmekte, bunun yanında kendi firmalarını da kurabilmektedirler. Programın bilgili, donanımlı ve kalifiye meslek elemanı yetiştirme ve bu yolda eğitim ve öğretim vermesi hem yeni aramıza katılacak hem de mezun olacak öğrencilerimiz için en büyük kazanımlarıdır. |
2 |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
2 |
2) |
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. |
2 |
3) |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
2 |
4) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma |
2 |
5) |
İç mekânı (çevresini) kullanıcı istekleri/ihtiyaçları doğrultusunda tasarlayabilme.
Sabit ya da hareketli mekân öğesi tasarlayabilme.
Geleneksel yöntemle ve bilgisayar ortamında teknik çizim yapabilir, uygulama projesi hazırlayabilme.
Alanıyla ilgili paket programları kullanarak 3 boyutlu modelleme ve görsel sunum dosyası yapabilme.
Yapı sistemlerini ve yapısal öğeleri tanımlayabilme.
Tasarım tarihi süreci hakkında temel seviyede bilgi sahibi olma.
Projelerin metraj ve maliyet hesaplarını yapabilme
İç mekânı (çevresini) kullanıcı istekleri/ihtiyaçları doğrultusunda tasarlayabilme.
Sabit ya da hareketli mekân öğesi tasarlayabilme.
Geleneksel yöntemle ve bilgisayar ortamında teknik çizim yapabilir, uygulama projesi hazırlayabilme.
Alanıyla ilgili paket programları kullanarak 3 boyutlu modelleme ve görsel sunum dosyası yapabilme.
Yapı sistemlerini ve yapısal öğeleri tanımlayabilme.
Tasarım tarihi süreci hakkında temel seviyede bilgi sahibi olma.
Projelerin metraj ve maliyet hesaplarını yapabilme |
2 |
6) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme |
2 |