Dersin Amacı: |
Bu ders, halkla ilişkiler mesleğinin sağlık kurumlarındaki işlevi, hedef kitle ile kurum arasındaki çift yönlü iletişimin geliştirilmesindeki öneminin kavranması amacına yönelik hazırlanmıştır. Sağlık kurumlarında halkla ilişkiler faaliyetlerinin planlaması ve uygulanmasında kullanılan yöntemler, imaj ve kurumsal itibarların oluşturulmasındaki rolü, bu amaçla kullanılan iletişim araçlarının tanıtılması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Halkla İlişkiler Ve Tanımın Tanımı, Amaçları, İşlevleri Ve Sağlık Kurumları İçin Önemi, Sağlık Kurumalarında Halkla İlişkiler ve Tanıtım Disiplininin Gelişimine Yön Veren Olgular, Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkilerin Rolü Ve Önemi, Sağlık Kurumlarının Tanıma Ve Tanıtma Faaliyetlerinde İtibar Yönetimi, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Çalışmaları, Sponsorluk Faaliyetleri, Etkinlik Yönetimi, Meda ve Basın İlişkilerinin Geliştirilmesi, Kurumsal Yayıncılık, Lider İletişimi ve Lobicilik
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Halkla İlişkilerin Tanımı, Özellikleri, İşlevleri ve Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkilere Giriş |
ALMS sistemine yüklenmiş konuya özel oluşturulmuş ders notları ve Ders kitabının ilk bölümü (FBP Halkla İlişkiler Nedir? Bölüm 1) |
2) |
Halkla İlişkilerin Dünyada ve Türkiye’deki Tarihsel Gelişimi,
Sağlık Kurulumlarındaki Gelişim Süreci
|
ALMS sistemine yüklenmiş ve konuya özel olarak oluşturulmuş ders notları ve ders kitabının 2. bölümü (FBP Halkla İlişkiler Nedir? Bölüm 2) |
3) |
Halkla İlişkilerin Biriminin Sağlık Kurumlarında Örgütlenmesi, İşlevleri ve Uygulama Alanları |
ALMS sistemine yüklenen Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkilerin 'Değer Yaratma Kavramı' ile olan ilişkisini açıklayan video |
4) |
Sağlık Kurumlarında Afetler ve Kriz Yönetiminde Halkla İlişkilerin Rolü |
ALMS Sistemine yüklenen ve bir kamu hastanesinde örnek bir afet planlama masa başı tatbikatını içeren video |
5) |
Halkla İlişkiler Kampanyaları ve İletişim Stratejisi Oluşturma / Hedef Kitle Belirleme, Planlama |
ALMS Sistemine yüklenmiş olan Anadolu Sağlık Merkezi ve Anadolu Efes Basketbol takımının Meme Kanseri Bilinçlendirme ayı kapsamında yaptıkları kurumsal sosyal sorumluluk ve sponsorlu projesi örneği |
6) |
Halkla İlişkiler Kampanyaları ve İletişim Stratejisi Oluşturma / Uygulama, Değerlendirme |
|
7) |
Örnek videolar üzerinden halkla ilişkiler kampanyalarının tartışılması (Eat Like A Pro, Ontex ve ASM Meme Kanseri Örnekleri)
Quiz Sınavı
|
ALMS sistemine yüklenen 3 farklı video
|
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
Pazarlama Yönelimli Halkla İlişkiler ve Bileşenleri: Reklam, Etkinlik Yönetimi, Lobicilik Faaliyetleri, Sponsorluk Yönetimi, İtibar Yönetimi, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Çalışmaları) |
Ders Kitabından 22.,23.26,27,28. Bölümler |
10) |
Kurumsal İletişim |
Ders kitabından 6. Bölüm |
11) |
Ödev Sunumları 1. Grup |
|
12) |
Ödev Sunumları 2. Grup |
|
13) |
Pandemi Sürecinde Sağlık Kampanyalarının Analizi
Ödev Sunumları 3. Grup
|
ALMS sistemine yüklenen örnek videolar |
14) |
Finale Yönelik Genel Tekrar ve
Ödev Sunumları 4. Grup
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir. |
|
2) |
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. |
|
3) |
Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. |
|
4) |
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. |
|
5) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. |
|
6) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
7) |
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
8) |
Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır. |
|
9) |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. |
|
10) |
Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır. |
|
11) |
Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
|
12) |
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar |
|
13) |
Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir. |
|
14) |
Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer. |
|
15) |
Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
|