Kimya (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI141 | ||||
Ders İsmi: | Basic Knowledge in Gastronomy | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. FRANCK GERARD BRUWIER | ||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | It is aimed to ensure that students learn the basic concepts of gastronomy applications and to provide a certain infrastructure for the courses they will take in other semesters. |
Dersin İçeriği: | Gastronomi, yiyecek hazırlama ve insan beslenmesinin duyusal özelliklerini tatmayı, keşfetmeyi, araştırmayı, deneyimlemeyi, yazmayı, anlamayı içeren bir sanattır. Bununla birlikte, aynı zamanda çeşitli kültürlerle beslenmenin incelenmesini de içerir. Gastronomi pişirmede kimyasal ve biyolojik bilginin uygulanması moleküler gastronomi olarak bilinmeye başland |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction-I • What is Gastronomy? • Culinary Science • Molecular Gastronomy • Culinary Basic Knowledge of History • Cuisine Classification • Sauces | Wayne Gisslen- Professional Cooking |
3) | 3- Understanding Pastry • History • Platted Desserts • Traditional Cuisine Chef Desserts • Side Table Service Desserts • Pastry Boutique • Todays Pastry | |
3) | Introduction -II • Classic Kitchen Cutting Techniques-I • Classic Kitchen Cutting Techniques-II • Stocks • History • Meat Cutting Techniques • Fish Cuts • Classic/Tradition/Modern | |
4) | Liquid and Solid • Basic Understanding of Liquid and Solid • Application of Liquid and Solid in Food • Food and Drink Pairing • Food and Drink Pairing in Turkish Cuisine • Food and Drink Pairing in Cuisine | |
5) | The Five Senses • Understanding the Five Senses • Eyes, Touch, Smell, Hear, Taste | |
6) | Understanding Meat and Poultry • Meat and Poultry Types | |
7) | Understanding Fish • Round Fish • Flat Fish • Cooking Methods • Fish Base Sauces | |
8) | MIDTERM | |
9) | How to Create a Dish | |
10) | Table Dynamic • Before Plating • Quantity, Volume and Propotions • Dining | |
11) | Synthesys • From the Kitchen to the Table • Food and Your Perceptions • The Basics | |
12) | Project presentations | |
13) | Project presentations | |
14) | Project presentations | |
15) | Project presentations | |
16) | Project presentations |
Ders Notları / Kitaplar: | Wayne Gisslen-Professional Cooking |
Diğer Kaynaklar: | Wayne Gisslen-Professional Cooking |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |||||||||||
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |||||||||||
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |||||||||||
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |||||||||||
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |||||||||||
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |||||||||||
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |||||||||||
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |
2) | Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |
3) | Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |
4) | Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |
5) | Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |
6) | Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |
7) | İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
8) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
9) | Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |
10) | Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |
11) | Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 40 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 6 | 21 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 |
Ödevler | 14 | 14 |
Ara Sınavlar | 3 | 21 |
Final | 11 | 28 |
Toplam İş Yükü | 140 |