UNI138 Disiplinlerarası Sağlık Okuryazarlığıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI138
Ders İsmi: Disiplinlerarası Sağlık Okuryazarlığı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. İNCİ KAYIN
Dersi Veren(ler): Doç Dr İnci Kayın
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin Amacı Sağlık alanında sağlık profesyonellerinin interdisipliner
çalışması gerekir. Dersin amacı, sağlık okuryazarlık kavramının önemini kavramış, insan ve toplum sağlığının korunması için sağlık okuryazarlığı prensiplerine bağlı olarak kanıta dayalı farkındalık yaratan ve sağlık uygulamaları yapan, takım çalışmasına yatkın sağlık profesyonelleri yetiştirmektir.

Dersin İçeriği: Sağlık okuryazarlığı kavramının temel ilkeleri, kişisel sağlık, toplum sağlığı ile sağlık okuryazarlığının ilişkisi, interdisipliner çalışma, sağlık iletişimi, farklı yaş grupları için sağlık okuryazarlığının önemi, kurumsal sağlık okuryazarlığı, sağlıkta kanıta dayalı bilgi uygulamaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenci sağlık okuryazarlığı temel kavramlarını tartışır.
2) Öğrenci sağlık okuryazarlığının değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibi olur.
3) Öğrenci sağlık okuryazarlığı konusunda alanının sorumluluğunu analiz eder.
4) Öğrenci sağlık iletişimini önemini kavrar .
5) Öğrenci farklı yaş grupları için sağlık okuryazarlığının bağlantısını kurar.
6) Öğrenci kurumsal sağlık okuryazarlığı konusunda bilgi sahibi olur
7) Öğrenci kurumsal sağlık okuryazarlığı konusunda bilgi sahibi olur
8) Öğrenci seçilmiş toplum sağlığı problemlerinde kanıta dayalı bilgiyi araştırır ve paylaşır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sağlık Okuryazarlığına Giriş
1)
2) Düşük sağlık okuryazarlığının sonuçları ve sağlık okuryazarlık düzeylerinin ölçülmesi
3) Sağlık İletişimi ve Sağlık Okuryazatlığı
4) Kurumsal Sağlık Okuryazarlığı
5) Yaşlılar İçin Sağlık Okuryazarlığının Önemi
6) Çocuklar İçin Sağlık Okuryazarlığının Önemi
7) Ergenler İçin Sağlık Okuryazarlığının Önemi
8) Ara Dönem Ödevi
9) Deri Sağlığı ve Sağlık Okuryazarlığı
10) Göz sağlığı ve sağlık okuryazarlığı
11) Ağız diş sağlığı ve sağlık okuryazarlığı
12) Sigara bağımlılığı ve sağlık okuryazarlığı
13) Kilo kontrolü ve Sağlık Okuryazarığı
14) Kronik hastalıklar ve sağlık okuryazarlığı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Kitabı mevcut değildir. / Course book not available
Diğer Kaynaklar: Ders Notları /Lecture notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler.
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler.
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler.
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler.
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler.
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar.
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler.
9) Yönetim becerisine sahiptirler.
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar.
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler.
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler.
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar.
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar.
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler.
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler.
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler.
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler.
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler.
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar.
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler.
9) Yönetim becerisine sahiptirler.
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar.
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler.
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler.
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar.
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar.
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 6 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 1 2 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 7 0 2 14
Ödevler 6 1 6
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 129