Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | YBS404 | ||||
Ders İsmi: | Bitirme Projesi 2 | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ŞEBNEM ÖZDEMİR | ||||
Dersi Veren(ler): | Şebnem Özdemir | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, yönetim bilişim sistemleri alanı ile ilgili olmak koşulu ile belirlenmiş ve literatürü tamamlanmış bir araştırma probleminin uygulama aşamasına ait süreçlerinin nasıl yürütülmesi gerektiğini öğretmektir. |
Dersin İçeriği: | Uygulama aşamasında dikkat edilmesi gerekenler, yöntemsel hatalar, yazılım geliştirme yaşam döngüsü, sistem geliştirme yaşam döngüsü, WBS, PERT, GANTT, proje yönetim ve izleme araçları, veri analizinde süreçler ve standartlar (KDD, Semma, CRIPS-DM), Araştırma Etiği |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler bilgi ve bilim arasındaki farkları bilir 2) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler bilimsel araştırmanın bileşenlerini tanımlar. 3) Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler ilgili literatüre nasıl erişebileceğini bilir. 4) Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler bir araştırma problemi oluşturur. 5) Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler bir araştırma probleminin çözümünde kullanılabilecek yöntemlerden uygun olanını seçer ve uygular. 6) Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler bir araştırma sürecine yönelik en az bir teknolojiyi kullanır. 7) Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler bilimsel araştırmada etik ve etik dışılık arasındaki farkı bilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş – Temel Kavramlar- Bütün Bir Döneme Öğrenilecek İçerikler ve Ölçme Değerlendirme Faaliyetleri Bağlamında Bakış | |
2) | Literatürü tamamlanmış çalışmaların uygulama planları öneri sunumları | |
3) | Literatürü tamamlanmış çalışmaların uygulama planları öneri sunumları | |
4) | Uygulama süreçlerindeki ortak hatalar ve yanılgılar | |
5) | Uygulama süreci: Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü | |
6) | Uygulama süreci: Yazılım Geliştirmede Metodolojiler ve Uygulanması | |
7) | Uygulama süreci: Veri Analizinde Süreç Yönetimi-KDD, SEMMA, CRIPS-DM | |
8) | Uygulama Sürecinde Zaman Yönetimi | |
9) | Bitirme Projesini sunmada doğru/güvenilir yapıların tespit edilmesi | |
10) | Bitirme Projesi Uygulama Süreçleri Beta Versiyon Sunumları ve Değerlendirme | |
11) | Bitirme Projesi Uygulama Süreçleri Beta Versiyon Sunumları ve Değerlendirme | |
12) | Bitirme Projesi Sunumları- İnceleme ve Değerlendirme | |
13) | Bitirme Projesi Sunumları- İnceleme ve Değerlendirme | |
14) | Distruptive Kavramlar | |
15) | Distruptive Kavramlar | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ek kaynak ihtiyacı bulunmamaktadır. - There is no need for additional resources. |
Diğer Kaynaklar: | Ek kaynak ihtiyacı bulunmamaktadır. - There is no need for additional resources. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | ||||||
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 |
2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 3 |
4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 |
5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 3 |
6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 3 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 2 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 2 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 1 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 2 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 2 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 1 | 1 | 28 | |||
Uygulama | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 1 | 11 | |||
Final | 1 | 15 | 1 | 16 | |||
Toplam İş Yükü | 139 |