İşletme (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ITB204 | ||||
Ders İsmi: | Uluslararası İşletme Yönetimi | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ELİF ÇİÇEKLİ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Elif Çiçekli | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders: 1) Öğrencileri uluslararası işletme yönetimiyle alakalı konularla ilgili bilgilendirmeyi, 2) Öğrencileri çokuluslu firmalarda örgütsel yapılanma, liderlik, insan kaynakları yönetimi ve şirket kültürüyle tanıştırmayı, 3) Öğrencileri teknoloji, inovasyon, üretim, satın alma ve lojistik yönetimindeki kavram ve uygulamalarla tanıştırmayı; 4) Öğrencilere uluslararası ticarette pazarlama ile ilgili konular hakkında bir anlayış sağlamayı ve 5) Öğrencilerin dersin konuları üzerine bir takımın üyesi olarak araştırma yapmalarını, bir proje hazırlamalarını ve sunmalarını sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Yirmi birinci yüzyılın rekabetçi küresel iş hayatı, yöneticilerin etkili uluslararası etkileşimler yürütmek ve uluslararası ticaretteki operasyonları yönetmek için gerekli becerileri geliştirmesini zorunlu kılmaktadır. Bu, çok uluslu bir firmanın yurtdışı operasyonlarının başarısının, uluslararası yöneticinin becerilerine ve kültürel duyarlılığına ve şirketin stratejilerini ev sahibi ülkenin iş uygulamaları çerçevesinde gerçekleştirme becerisine bağlı olduğu anlamına gelir. Bu dersin amacı, öğrencilerin yirmi birinci yüzyılda küresel bir bağlamda insanların ve süreçlerin etkili yönetimi için gerekli becerileri geliştirmelerini sağlamaktır. Dersin odak noktası, hem organizasyonel hem de kişilerarası düzeylerde küresel vizyon ve yönetim becerilerini geliştirmek için gerekli olan gerçek yönetim fonksiyonları ve davranışları üzerinde olacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) On successful completion of this course, the students will be able to; Explain why companies expand abroad, 2) Describe organizational structures, and how corporate culture and human resources are managed in international business, 3) State how to be innovative in international business, 4) Küresel kafa yapısının önemini ve öğelerini anlatabilecekler, 5) Kültürel farklılıkların ve bunların iş yaşamındaki sonuçlarının farkında olma ihtiyacını fark edecekler, 6) Uluslararası ticarette teknoloji, üretim, satın alma, lojistik ve pazarlamanın nasıl yönetileceğini açıklayabilecekler ve 7) Bir takım üyesi olarak dersin konuları üzerine araştırma yapabilecek, proje hazırlayabilecek ve sunabilecekler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders konularına giriş | |
2) | Yurt dışına açılma: Motivasyonlar, araçlar ve zihniyetler | |
3) | Uluslararası işletmecilikte organizasyon yapısı ve yapısal çözümlerin ötesi | |
4) | Uluslararası işletmecilikte liderlik | |
5) | Çokuluslu şirketlerde insan kaynakları yönetimi-1 | |
6) | Çokuluslu şirketlerde insan kaynakları yönetimi-2 | |
7) | Çok uluslu şirketlerde kurumsal kültür yönetimi | |
8) | Dünya çapında yenilik yaratma ve öğrenme | |
9) | Uluslararası ticarette teknoloji yönetimi | |
10) | Uluslararası ticarette üretim, satın alma ve lojistik yönetimi | |
11) | Uluslararası ticarette pazarlama yönetimi | |
12) | Ders ve final sınavı konularını gözden geçirme | |
13) | Projelerin sunumları | |
14) | Projelerin sunumları | |
15) | Final sınavı haftası | |
16) | Final Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Bartlett, C. A., Ghoshal, S., & Beamish, P. W. (2018). Transnational Management: Text, Cases & Readings in Cross-Border Management (8th ed.). NY: McGraw-Hill Higher Education. |
Diğer Kaynaklar: | Cavusgil, S. T., Knight, G., & Riesenberger, J. R. (2008). International Business: Strategy, Management, and the New Realities (Pearson International Edition). NJ: Pearson Education. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | ||||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | ||||||||||||||
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | ||||||||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | ||||||||||||||
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | ||||||||||||||
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | ||||||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | ||||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | ||||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | ||||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | ||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | ||||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | ||||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | |
2) | İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | |
4) | Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | |
5) | Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | |
6) | Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 5 |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Sunum / Seminer | 4 | 8 |
Proje | 7 | 28 |
Ara Sınavlar | 4 | 17 |
Final | 8 | 29 |
Toplam İş Yükü | 138 |