DGD109 2D Design For Gamesİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Dijital Oyun Tasarımı (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Dijital Oyun Tasarımı (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DGD109
Ders İsmi: Oyunlar İçin 2B Tasarım
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. SAKIP EFE ERDOĞAN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. S. Efe Erdoğan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere video oyunlarına özgü 2 boyutlu tasarım ilkeleri konusunda kapsamlı bir temel sağlamayı amaçlamaktadır. Ders boyunca öğrenciler ölçü birimi sistemlerin temel kavramlarını, ölçeği ve video oyunlarının iç mimarisine ve görsel yapı taşlarına yönelik tasarım hususlarını öğreneceklerdir. Öğrenciler, piksel sanatına dayalı tilelar ve tilesetleri tasarlama ve üretme konusundaki becerilerini giderek geliştirecek ve bunları video oyunu ortamlarına sorunsuz bir şekilde entegre olan estetik açıdan hoş ve işlevsel 2D oyun assetleri oluşturma becerisi kazanacaklardır.
Dersin İçeriği: Öğrenciler, 2B oyun tasarımında kullanılan temel görsel unsurları oluşturmalarını sağlayacak temel çizim ve illüstrasyon ilkelerini öğreneceklerdir. Paralel perspektifi keşfedecekler ve 2 boyutlu bir alanda derinliğin ve ölçeğin etkili bir şekilde nasıl aktarılacağını anlayacaklardır. Öğrenciler renk psikolojisini, renk uyumlarını ve bunların oyun tasarımındaki uygulamalarını derinlemesine incelerken renk teorisi odak noktası olacaktır. Ek olarak öğrenciler sanat okuryazarlığını geliştirecek ve görsel hikaye anlatımı ve kompozisyon konusunda daha derin bir anlayış kazanacaklardır. Ders aynı zamanda dijital tasarım tekniklerini de kapsayacak ve öğrencilere piksel sanatını ve diğer 2 boyutlu oyun varlıklarını oluşturmada kullanılan araç ve yazılımları tanıtacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, oyun ortamları için ölçü birimi sistemi ilkeleri, ölçek ve mimari tasarım hususlarında uzmanlaşarak estetik açıdan hoş ve işlevsel 2D oyun assetleri oluşturmayı öğrenecekler.
2) Öğrenciler, video oyunları için piksel sanatına dayalı tile'lar ve tileset'ler tasarlama ve üretme yeteneğini geliştirerek, çok yönlü ve görsel olarak ilgi çekici oyun içi asset oluşturma becerilerini ilerleteceklerdir.
3) Öğrenciler tasarım sürecinde ilham aramanın ve referans bulmanın önemini anlayacak, böylece yaratıcı çalışmalarını geliştirmek için çok çeşitli ilham kaynaklarından faydalanabileceklerdir.
4) Öğrenciler sunum becerilerinde ve tasarım konseptlerini ve görsel assetleri etkili bir şekilde aktarmada yeterlilik kazanacak ve böylece 2B oyun tasarımı alanında profesyonel takım çalışmasına ve portfolyo geliştirmeye hazır hale geleceklerdir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı. Tartışma, tanışma, konular, kurallar, ihtiyaçlar. Ders için hazırlanın. Kareli kağıt, kurşun ve mürekkepli kalem, silgi.
2) Temel tasarım prensiplerine giriş, 1. bölüm. Alıştırma: 16x16 ızgara üzerinde soyutlama, monokrom. Referans setinden seçtiğiniz 5 nesnenin 16x16, monokrom piksel art temsilini tasarlayın ve çizin.
3) Temel tasarım prensiplerine giriş, 2. bölüm. Alıştırma: 24x24 ızgara üzerinde soyutlama, siyah + 2 renk. Referans setinden seçtiğiniz 5 nesnenin 24x24, siyah + 2 renk piksel art temsilini tasarlayın ve çizin.
4) Rotoskopi, tarihi örnekler. Klasik tileset tasarımı. Tile'ların kağıt medyası üzerinde analog temsilleri. Tileset'inizi tasarlamaya başlayın. 24x24, siyah + 6 renk
5) Video oyunlarda ölçek, oran, derinlik ve tutarlı ölçü birimi sistemleri. Eleştiriler ve yorumlar. Tileset tasarımlarınız üzerine çalışmaya devam edin. İşlerinizde Piskel (veya benzeri) ve Photoshop kullanmaya başlayın.
6) Tasarım eleman ve assetlerini sunmak. Eleştiriler ve yorumlar. Tileset tasarımlarınızı tamamlayın. Sunum altlığı içinde tile çalışmalarınızı hazır edin. Şu ana kadarki piksel art çalışmalarınız için basit bir portfolyo hazırlayın.
7) Vizeler. Sunumların ve 2B Tasarım portfolyalarının ara değerlendirmesi.
8) Video oyunlarda paralel projeksiyon temsilleri: izometrik ve kavalyer. Alıştırma: izometrik ve kavalyer altlıklar üzerinde çizim. 4 nesnenin çizgisel temsilini izometrik ve/veya kavalyer projeksiyonla altlıklar üzerinde tasarlayın ve çizin. 32x32, siyah + 6 renk piksel art altlıklara transfer edin.
9) Transparanlık içeren tileset'ler. Tile'ların asetat medyası üzerinde analog temsilleri. Tileset'inizi tasarlamaya 16x16 ızgara birimi üzerinde başlayın. En az 10 farklı nesne üretin. (Kentsel veya mimari ölçekte)
10) Okunabilirlik, gölgeleme ve kontur. Eleştiriler ve yorumlar. Tileset tasarımlarınız üzerine çalışmaya devam edin.
11) Eleştiriler ve yorumlar. Tileset tasarımlarınız üzerine çalışmaya devam edin.
12) Demo ortamı için son hazırlıklar. Eleştiriler ve yorumlar. Tileset tasarımlarınız üzerine çalışmaya devam edin.
13) Tasarım eleman ve assetlerini sunmak. Eleştiriler ve yorumlar. Tileset tasarımlarınızı tamamlayın. Sunum altlığı içinde tile çalışmalarınızı hazır edin. Şu ana kadarki piksel art çalışmalarınız için basit bir portfolyo hazırlayın.
14) Eleştiriler ve yorumlar. Dönem sonu sergisi için hazırlanın.
15) Finaller. Final teslimleri.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersin belirli notları veya bir kitabı yoktur. The course has no specific notes or a book.
Diğer Kaynaklar: Drawing Basics and Video Game Art: Classic to Cutting-Edge Art Techniques for Winning Video Game Design, Solarski, C., Watson-Guptill, 2012.

Preproduction Blueprint: How to Plan Game Environments and Level Designs, Galuzin, A., CreateSpace Independent Publishing Platform, 2016.

Video Game Design: Principles and Practices from the Ground Up, Salmond, M., Bloomsbury Academic, 2019.

Visual Development for Web and Mobile Games, Carman, C. P., CRC Press, 2017.

Level Design: Concept, Theory, and Practice, Kremers, R., CRC Press, 2018.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Yaratıcı yazı yazabilmek, özgün ve ilgi çekici kurmaca senaryolar, mekanlar ve evrenler düşleyebilmek ve üretebilmek. 2 boyutlu ve 3 boyutlu görsel tasarım yapabilmek ve etkileyici işitsel kurgu yapabilmek. Tüm bu sanatsal faaliyetleri, birtakım amaçlar doğrultusunda ve tasarım odaklı planlayabilmek. Oyun tasarım sürecinin kendisini tasarlayabilmek. 3 3 1 1
2) Matematiksel veri üzerinden düşünebilmek ve yaratıcı içerik üretebilmek. Parametrik tasarım yapabilmek. Yaratıcı yazın, grafik, illüstratif, mekânsal ve karakter tasarım gibi sanat ve tasarım faaliyetlerini sayısallaştırabilmek. Kantitatif ve nesnel yaklaşım ile kalitatif ve öznel fikir üretebilmek. 2 1
3) Farklı uzmanlık alanlarını ve bu alanlardan doğan içerikleri bir arada düşünerek proje yapabilmek. Farklı fikirlerin ve becerilerin birlikteliğiyle barışık biçimde takım çalışması yapabilmek. Kapsamlı ve bütünsel video oyun konseptleri üretebilmek. Yapılan çalışmaları portfolyo ve sunum formatında hazırlayabilmek, sergileyebilmek, anlatabilmek ve savunabilmek. 2 3
4) Video oyun tarihi ve kuramı üzerine eleştirel düşünce okur-yazarlığı kazanmak. Oyunların felsefi, antropolojik, politik ve toplumsal açılımları üzerine düşünebilmek ve akademik metin üretebilmek. Video oyun bilgi alanının güncel sorunsallarından haberdar olmak. Eleştiri kabul etme profesyonelliğini gösterebilmek. 1
5) Video oyun kültürü ve video oyun kültürünün beslendiği diğer kültürel etkinlik alanlarının tarihsel birikimlerinden ve güncel üretimlerinden haberdar olmak. Hem estetik hem teknik üretim ve düşünce biçimlerini kültürel etkinlik olarak ele alabilmek, yorumlayabilmek ve konumlandırabilmek. 1 1 2
6) Video oyunlarının toplumsal ve ekonomik gerçekliklerinin geçmişiyle ilgili bilgi sahibi, güncel koşullarından haberdar ve gelecekteki potansiyelleriyle ilgili öngörülü olmak. Profesyonel iş ilişkileri kurabilmek, yazışma yapabilmek ve prodüksiyon planlaması kurgulayabilmek. Genele hâkim olurken, belli bir veya birkaç uzmanlık alanında özelleşebilmek. 1
7) Üretimin her aşamasında video oyun bilgi alanı içinde ve dışında araştırma yapabilmek, veri süzebilmek ve sentez yapabilmek. Disiplinler arası araştırma yapabilmek. Farklı kaynaklardan doğan içerikleri birbirlerine kararak özgün fikirler üretmek. Öğrenmeyi öğrenmek. 1 1 2
8) Profesyonel dijital içerik üretim araçlarını ve teknolojilerini anlamak, öğrenmek ve kullanmak. Farklı üretim gereksinimlerine hizmet edecek iş akışları tasarlayabilmek. İş akışına dahil olan teknolojileri, alışılagelmiş ve bilinen kapsamları dışında kullanabilmek ve yeri geldiğinde yeni kapsamlara hizmet edecek teknolojiler araştırmak, keşfetmek ve işlevlendirebilmek. 2 3 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yaratıcı yazı yazabilmek, özgün ve ilgi çekici kurmaca senaryolar, mekanlar ve evrenler düşleyebilmek ve üretebilmek. 2 boyutlu ve 3 boyutlu görsel tasarım yapabilmek ve etkileyici işitsel kurgu yapabilmek. Tüm bu sanatsal faaliyetleri, birtakım amaçlar doğrultusunda ve tasarım odaklı planlayabilmek. Oyun tasarım sürecinin kendisini tasarlayabilmek. 3
2) Matematiksel veri üzerinden düşünebilmek ve yaratıcı içerik üretebilmek. Parametrik tasarım yapabilmek. Yaratıcı yazın, grafik, illüstratif, mekânsal ve karakter tasarım gibi sanat ve tasarım faaliyetlerini sayısallaştırabilmek. Kantitatif ve nesnel yaklaşım ile kalitatif ve öznel fikir üretebilmek. 2
3) Farklı uzmanlık alanlarını ve bu alanlardan doğan içerikleri bir arada düşünerek proje yapabilmek. Farklı fikirlerin ve becerilerin birlikteliğiyle barışık biçimde takım çalışması yapabilmek. Kapsamlı ve bütünsel video oyun konseptleri üretebilmek. Yapılan çalışmaları portfolyo ve sunum formatında hazırlayabilmek, sergileyebilmek, anlatabilmek ve savunabilmek. 3
4) Video oyun tarihi ve kuramı üzerine eleştirel düşünce okur-yazarlığı kazanmak. Oyunların felsefi, antropolojik, politik ve toplumsal açılımları üzerine düşünebilmek ve akademik metin üretebilmek. Video oyun bilgi alanının güncel sorunsallarından haberdar olmak. Eleştiri kabul etme profesyonelliğini gösterebilmek. 1
5) Video oyun kültürü ve video oyun kültürünün beslendiği diğer kültürel etkinlik alanlarının tarihsel birikimlerinden ve güncel üretimlerinden haberdar olmak. Hem estetik hem teknik üretim ve düşünce biçimlerini kültürel etkinlik olarak ele alabilmek, yorumlayabilmek ve konumlandırabilmek. 2
6) Video oyunlarının toplumsal ve ekonomik gerçekliklerinin geçmişiyle ilgili bilgi sahibi, güncel koşullarından haberdar ve gelecekteki potansiyelleriyle ilgili öngörülü olmak. Profesyonel iş ilişkileri kurabilmek, yazışma yapabilmek ve prodüksiyon planlaması kurgulayabilmek. Genele hâkim olurken, belli bir veya birkaç uzmanlık alanında özelleşebilmek. 1
7) Üretimin her aşamasında video oyun bilgi alanı içinde ve dışında araştırma yapabilmek, veri süzebilmek ve sentez yapabilmek. Disiplinler arası araştırma yapabilmek. Farklı kaynaklardan doğan içerikleri birbirlerine kararak özgün fikirler üretmek. Öğrenmeyi öğrenmek. 2
8) Profesyonel dijital içerik üretim araçlarını ve teknolojilerini anlamak, öğrenmek ve kullanmak. Farklı üretim gereksinimlerine hizmet edecek iş akışları tasarlayabilmek. İş akışına dahil olan teknolojileri, alışılagelmiş ve bilinen kapsamları dışında kullanabilmek ve yeri geldiğinde yeni kapsamlara hizmet edecek teknolojiler araştırmak, keşfetmek ve işlevlendirebilmek. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Projeler 4 % 60
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Proje 11 5 55
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 131