İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ICM222 | ||||
Ders İsmi: | Strüktür | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. GÖKÇE SAADET ARPACI COŞKUN | ||||
Dersi Veren(ler): | Şafak Beşiroğlu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Strüktür dersinin amacı, mimari tasarımlarını oluştururken temel yapısal prensipleri anlamalarını sağlamaktır. Bu ders, öğrencilere yapıların dayanıklılığı, taşıyıcı sistemlerin işleyişi, malzeme seçimi ve yapısal çözümler gibi konularda bilgi ve anlayış kazandırır. Öğrenciler, tasarımlarını hem estetik hem de işlevsel açıdan düşünürken aynı zamanda yapısal bütünlüğü göz önünde bulundurarak daha sağlam ve güvenli projeler geliştirebilirler. Strüktür dersi, iç mimarlık öğrencilerine mimari tasarımın mühendislik yönünü kavratırken, gelecekteki projelerinde daha bilinçli ve başarılı bir şekilde çalışmalarına olanak tanır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölüm öğrencilerine temel strüktür kavramlarını öğretirken aynı zamanda farklı strüktür örneklerini inceler. Mimari tasarımın yapısal unsurlarla etkileşimini anlamak için farklı strüktür sistemlerine odaklanır. Öğrenciler form, vektör, kesit, yüzey ve yükseklik aktif strüktür sistemlerini detaylı bir şekilde ele alırlar. Ders, öğrencilere strüktür tasarımının önemini vurgular ve etkin strüktürlerin nasıl tasarlanacağına dair bilgi verir. Ayrıca, öğrencilerin öğrendiklerini pratiğe dökme fırsatı bulmaları amacıyla maket uygulamaları içerir. Ara sınav sonrasında öğrenciler gruplara ayrılarak strüktür örnekleri üzerinde çalışma gerçekleştirirler. Ders, öğrencilere hem teorik bilgi hem de uygulama becerileri kazandırarak gelecekteki iç mimarlık projelerinde başarılı olmalarına olanak tanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, temel strüktür kavramlarını anlar ve mimari tasarım sürecinde yapısal unsurların rolünü kavrarlar. 1) Öğrendikleri bilgileri maket uygulamalarıyla pratiğe döker ve yapılan uygulamalar üzerinden kritik yaparak gelişimlerini değerlendirirler. 2) Öğrenciler, form, vektör, kesit, yüzey ve yükseklik aktif strüktür sistemlerini analiz eder ve farklı örnekler üzerinden öğrenirler. 3) Öğrenciler, etkin ve sağlam strüktürlerin nasıl tasarlanacağını anlar ve yapısal tasarımın mimari projelerdeki önemini kavrar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders işleyişi ve süreciyle ilgili bilgi verilmesi | |
2) | Strüktür Kavramı, Doğadan Strüktür Örnekleri, Mimari ve Yapısal Tasarım Etkileşimleri | |
3) | Form Aktif Strüktür Sistemleri | |
4) | Vektör Aktif Strüktür Sistemleri | |
5) | Kesit Aktif Strüktür Sistemleri | |
6) | Yüzey Aktif Strüktür Sistemleri | |
7) | Yükseklik Aktif Strüktür Sistemleri | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Strüktür Tasarımı ve Etkinliği | |
10) | Strüktür Örnekleri, gruplara ayrılma | |
11) | Maket uygulama ve kritik | |
12) | Maket uygulama ve kritik | |
13) | Maket uygulama ve kritik | |
14) | Maket uygulama ve kritik |
Ders Notları / Kitaplar: | Ching, F. D. K., Onouye, B. S., Zuberbuhler, D. (2009). Building Structures Illustrated – Patterns, Systems and Design Engel, H. (2004). Strüktür Sistemleri. Hanaor, A. (1998). Principles of Structures. Onouye, B., Kane, K. (2012). Statics and Strength of Materials for Architecture and Building Construction. Salvadori, M. (1990). Why Buildings Stad Up. Salvadori, M. (2000). The Art of Construction: Projects and Principles for Beginning Engineers & Architects. Sandaker, B. N., Eggen, A. P., Cruvellier, M. (2011). The Structural Basis of Architecture. Seward, D. (1998) Understanding Structures: Analysis, materials, design. Türkçü, Ç. (2009). Çağdaş Taşıyıcı Sistemler. |
Diğer Kaynaklar: | Ching, F. D. K., Onouye, B. S., Zuberbuhler, D. (2009). Building Structures Illustrated – Patterns, Systems and Design Engel, H. (2004). Strüktür Sistemleri. Hanaor, A. (1998). Principles of Structures. Onouye, B., Kane, K. (2012). Statics and Strength of Materials for Architecture and Building Construction. Salvadori, M. (1990). Why Buildings Stad Up. Salvadori, M. (2000). The Art of Construction: Projects and Principles for Beginning Engineers & Architects. Sandaker, B. N., Eggen, A. P., Cruvellier, M. (2011). The Structural Basis of Architecture. Seward, D. (1998) Understanding Structures: Analysis, materials, design. Türkçü, Ç. (2009). Çağdaş Taşıyıcı Sistemler. |
Course Learning Outcomes | 1 |
1 |
2 |
3 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. | ||||||||||||||
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. | ||||||||||||||
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. | ||||||||||||||
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. | ||||||||||||||
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. | ||||||||||||||
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. | ||||||||||||||
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. | ||||||||||||||
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. | ||||||||||||||
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma. | ||||||||||||||
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. | ||||||||||||||
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. | ||||||||||||||
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. | ||||||||||||||
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma. | ||||||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. | 2 |
2) | İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. | 2 |
3) | İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. | 2 |
4) | İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. | 1 |
5) | Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. | 1 |
6) | İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. | 1 |
7) | Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. | |
8) | İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. | 2 |
9) | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma. | |
10) | Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. | |
11) | Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. | 3 |
12) | Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. | 1 |
13) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma. | |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Uygulama | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 36 |
Uygulama | 5 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 6 |
Proje | 4 | 16 |
Ödevler | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 |
Final | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 86 |