İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ICM207 | ||||
Ders İsmi: | Görselleştirme Teknikleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BİLGE YARAREL DOĞAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Altan Başık | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Her öğrenci için dersin amacı; İki boyutlu ortamda AutoCAD ile çalışmak için gerekli temel konuları kapsar. Öğretim stratejisi, öğrenciye, basit çizimleri üretmek ve düzenlemek için gerekli temel araçları kullanma bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Temel Autocad Komutlarının verilmesi ve çizim tekniklerinin öğretilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel Bilgisayar Kullanımı, Autocad Programı Kullanımı 2) Bilgisayar ortamında 2 boyutlu çizim yapabilme 3) Basılı veya dijital grafik ortamda çeşitli sunumlar üretmek ve sunmak için gerekli temel araçları kullanma bilgi ve becerisi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | CAD Programları be Bilgisayar ile Tasarıma giriş | |
2) | AutoCAD genel bilgiler ve arayüz tanıtım, program arayüzü içerisinde navigasyon teknikleri ve çalışmaları | |
3) | Çizime giriş: LINE komutu aracılığı ile koordinat sistemini tanıma, UCS, birim kavramına dair bilgilendirme ve uygulama çalışması | |
4) | Çizim araçları 1: LINE, POLYLINE, CIRCLE, POLYGON, RECTANGLE komutları ve uygulama çalışması | |
5) | Edit araçları 1: MOVE, COPY, MIRROR, ROTATE komutları ve uygulama çalışması | |
6) | Edit araçları 2: OFFSET, TRIM, EXTEND, FILLET, STRETCH komutları ve uygulama çalışması | |
7) | Katmanlı çizim sistemi: LAYER sisteminin gerekliliği ve kullanım metodları, ilgili araçlar ve uygulama çalışması, LINETYPE ve LINEWEIGHT ayarlarına dair uygulamalı bilgilendirme | |
8) | Çizim yardımcıları konusunda genel bilgiler, SNAP, GRID, OBJECTSNAP, ORTHO komutları ve ayarları | |
9) | Edit araçları 3: HATCH, SCALE, DIVIDE, BREAK komutları ve uygulama çalışması | |
10) | ANNOTATION 1: DIMENSION (ölçülendirme) yöntem ve teknikleri, ayarlama panellerinin kullanımı | |
11) | ANNOTATION 2: MTEXT ve DTEXT (yazı) yöntem ve teknikleri, ayarlama panellerinin kullanım; LEADERSTYLE ve TABLESTYLE panelleri ile ilgili bilgilendirme | |
12) | LAYOUT: LAYOUT oluşturma, VIEWPORT araçları, pafta düzeni, PLOT ayarları ile ilgili bilgilendirme ve uygulama çalışması | |
13) | Çizim araçları 2: ARC, ELLIPSE, SPLINE ve REGEN, PROPERTIES, DISTANCE araçları ile ilgili uygulamalı çalışmalar | |
14) | BLOCK: Statik blok oluşturma, taşıma, modifiye etme ile ilgili bilgilendirme, AutoCAD Design Center kullanımı aracılığıyla blok özellikleri ve ayarlarına dair uygulama çalışması |
Ders Notları / Kitaplar: | Architecture through drawing - Desley Luscombe, Helen Thomas and Niall Hobhouse (Editors) Drawing Techniques (Drawing to See Series) - Peter Jenny Visual Explanations: Images and Quantities, Evidence and Narrative - Edward R. Tufte AutoCAD: Professional Tips and Techniques" - Lynn Allen |
Diğer Kaynaklar: | Architecture through drawing - Desley Luscombe, Helen Thomas and Niall Hobhouse (Editors) Drawing Techniques (Drawing to See Series) - Peter Jenny Visual Explanations: Images and Quantities, Evidence and Narrative - Edward R. Tufte AutoCAD: Professional Tips and Techniques" - Lynn Allen |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. | ||||||||||||||
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. | ||||||||||||||
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. | ||||||||||||||
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. | ||||||||||||||
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. | ||||||||||||||
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. | ||||||||||||||
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. | ||||||||||||||
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. | ||||||||||||||
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma. | ||||||||||||||
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. | ||||||||||||||
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. | ||||||||||||||
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. | ||||||||||||||
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma. | ||||||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. | 1 |
2) | İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. | 3 |
3) | İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. | 3 |
4) | İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. | 2 |
5) | Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. | 2 |
6) | İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. | 2 |
7) | Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. | 3 |
8) | İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. | 1 |
9) | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma. | |
10) | Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. | |
11) | Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. | 1 |
12) | Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. | 2 |
13) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma. | |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 30 |