ICM207 Görselleştirme Teknikleriİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ICM207
Ders İsmi: Görselleştirme Teknikleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BİLGE YARAREL DOĞAN
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Altan Başık
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Her öğrenci için dersin amacı;

İki boyutlu ortamda AutoCAD ile çalışmak için gerekli temel konuları kapsar. Öğretim stratejisi, öğrenciye, basit çizimleri üretmek ve düzenlemek için gerekli temel araçları kullanma bilgi ve becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Temel Autocad Komutlarının verilmesi ve çizim tekniklerinin öğretilmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel Bilgisayar Kullanımı, Autocad Programı Kullanımı
2) Bilgisayar ortamında 2 boyutlu çizim yapabilme
3) Basılı veya dijital grafik ortamda çeşitli sunumlar üretmek ve sunmak için gerekli temel araçları kullanma bilgi ve becerisi

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) CAD Programları be Bilgisayar ile Tasarıma giriş
2) AutoCAD genel bilgiler ve arayüz tanıtım, program arayüzü içerisinde navigasyon teknikleri ve çalışmaları
3) Çizime giriş: LINE komutu aracılığı ile koordinat sistemini tanıma, UCS, birim kavramına dair bilgilendirme ve uygulama çalışması
4) Çizim araçları 1: LINE, POLYLINE, CIRCLE, POLYGON, RECTANGLE komutları ve uygulama çalışması
5) Edit araçları 1: MOVE, COPY, MIRROR, ROTATE komutları ve uygulama çalışması
6) Edit araçları 2: OFFSET, TRIM, EXTEND, FILLET, STRETCH komutları ve uygulama çalışması
7) Katmanlı çizim sistemi: LAYER sisteminin gerekliliği ve kullanım metodları, ilgili araçlar ve uygulama çalışması, LINETYPE ve LINEWEIGHT ayarlarına dair uygulamalı bilgilendirme
8) Çizim yardımcıları konusunda genel bilgiler, SNAP, GRID, OBJECTSNAP, ORTHO komutları ve ayarları
9) Edit araçları 3: HATCH, SCALE, DIVIDE, BREAK komutları ve uygulama çalışması
10) ANNOTATION 1: DIMENSION (ölçülendirme) yöntem ve teknikleri, ayarlama panellerinin kullanımı
11) ANNOTATION 2: MTEXT ve DTEXT (yazı) yöntem ve teknikleri, ayarlama panellerinin kullanım; LEADERSTYLE ve TABLESTYLE panelleri ile ilgili bilgilendirme
12) LAYOUT: LAYOUT oluşturma, VIEWPORT araçları, pafta düzeni, PLOT ayarları ile ilgili bilgilendirme ve uygulama çalışması
13) Çizim araçları 2: ARC, ELLIPSE, SPLINE ve REGEN, PROPERTIES, DISTANCE araçları ile ilgili uygulamalı çalışmalar
14) BLOCK: Statik blok oluşturma, taşıma, modifiye etme ile ilgili bilgilendirme, AutoCAD Design Center kullanımı aracılığıyla blok özellikleri ve ayarlarına dair uygulama çalışması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Architecture through drawing - Desley Luscombe, Helen Thomas and Niall Hobhouse (Editors)
Drawing Techniques (Drawing to See Series) - Peter Jenny
Visual Explanations: Images and Quantities, Evidence and Narrative - Edward R. Tufte
AutoCAD: Professional Tips and Techniques" - Lynn Allen
Diğer Kaynaklar: Architecture through drawing - Desley Luscombe, Helen Thomas and Niall Hobhouse (Editors)
Drawing Techniques (Drawing to See Series) - Peter Jenny
Visual Explanations: Images and Quantities, Evidence and Narrative - Edward R. Tufte
AutoCAD: Professional Tips and Techniques" - Lynn Allen

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme.
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma.
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma.
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma.
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme.
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme.
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme.
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme.
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma.
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme.
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme.
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme.
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. 1
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. 3
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. 3
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. 2
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. 2
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. 2
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. 3
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. 1
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma.
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme.
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. 1
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. 2
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 30