Aşçılık (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ASC014 | ||||
Ders İsmi: | Sağlık ve Özel Durum Beslenmesi | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. MERYEM MERVE BEYKOZ | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Meryem Merve Beykoz | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İnsan sağlığının korunması ve sürdürülmesi, hastalıkların önlenmesinde önemli yeri olan beslenmenin, hastalıklarda beslenmenin ve kullanılan diyet programları ile özel durum beslenmesinde kullanılması gereken yöntemler bununla ilgili ürün hazırlamak amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | Bu Dersin İçeriğinde Öğrencilere, Beslenmenin kavramları, sağlık ve iş verimi için önemi, besinlerin pişirilmesi, posanın önemi, beslenme durumunun saptanması, beslenme yetersizliği sonucunda oluşacak hastalıklar, bazı özel durumlarda beslenme ve hastalıklarda beslenme. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Beslenmeyle ilgili kavramları açıklayabilmeli 2) Enerji Metabolizması ve Yemek Planlama 3) Popüler diyet programlarını öğrenme ve besin içerikleri ile ilgili bilgi sahibi olma 4) Hasta ve özel durumlu (çocuk, yaşlı, sporcu, hamile) bireylerin ihtiyacı olan beslenme modellerine hakim olma 5) Menü planlayabilmeli ve özel durum beslenme ürünleri hazırlayabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Beslenme ve Sağlık (Beslenme, Yeterli ve Dengeli Beslenme, Beslenmenin Sağlık ve İş Verimine Etkisi Nedir) | - |
2) | Enerji Metabolizması Yemek Planlama | - |
3) | Vegan ve Vejetaryen Beslenme Nedir? | |
4) | Vegan vejetaryen besin hazırlama uygulamaları | |
5) | Popüler Diyetler ve Sağlık Üzerine Etkileri. | |
6) | Keto Diyet Uygulamaları. | |
7) | Hastalıklarda Beslenme ve Posa Önemi. | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Glüten ve Lektin Proteini nedir? | |
10) | Glütensiz ve lektin proteini olmayan ürün geliştirme uygulaması. | |
11) | Sporcu beslenmesi | |
12) | Protein tozsuz shake hazırlama ve besin değeri hesaplama | |
13) | Çocuklar için sağlıklı atıştırmalar. | |
14) | Çocuklar için sağlıklı atıştırmalar uygulama |
Ders Notları / Kitaplar: | -Öğretim Görevlisinin Hazırladığı Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | -Beslenme ve Diyet Temel İlkeleri Prof. Dr. Haydar ÖZPINAR İstanbul Tıp Kitabevleri |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 14 |
Uygulama | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 17 |
Sunum / Seminer | 1 | 4 |
Proje | 1 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 75 |