Optisyenlik | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI125 | ||||
Ders İsmi: | Etkinlik Yönetimi | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. RUKEN ÖZGÜL KILANÇ | ||||
Dersi Veren(ler): | PROF.DR. RUKEN ÖZGÜL KILANÇ | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | I. Etkinlik yönetiminin temel kavramlarına, Etkinlik yönetiminin gelişimine detaylı bir giriş sağlamak. II. Etkinlik ekibinin değişen koşullara uygun ve etkili çözümler geliştirmelerini sağlamak. III. Etkinlik yönetiminin diğer alanlarla bütünleşik çalışmasını sağlama ve yönetme becerisi kazandırmak. IV. Etkinlik yönetimi Stratejisi geliştirme bilgi ve becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | Bu derste, bir yönetim fonksiyonu olan Halkla İlişkilerin araçlarından biri olan Etkinliklerin uygulama olarak ortaya çıkışı, gelişimi, örnekleri, araştırma, tasarım, planlama, düzenleme-uygulama ve değerlendirme aşamaları üzerinde durulacaktır. Bir ekip çalışması olan Etkinliklerin Yönetimini ele alırken Etkinlik çeşitleri örneklerle işlenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Etkinlik yönetiminin temel kavramlarına hâkim olarak, Etkinlik yönetiminin gelişimini kavrayıp günümüzle ilişkisini kurar. 2) Değişen teknoloji ve diğer şartlara göre ilgili tüm etkinlik çabalarını geliştirerek kurum için yönetir. 3) Etkinlik yönetiminin diğer alanlarla ilişkisini bütünleşik olarak yönetir. 4) Bir Etkinlik yönetimi takımı üyesi olarak edindiği kuramsal bilgileri sektörde uygulayacağı İletişim Stratejisi geliştirme bilgi ve becerisi kazanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Halkla İlişkiler Disiplini ve Etkinlik Yönetimi | |
2) | Etkinlik yönetimi kavramına genel bakış | |
3) | Halkla ilişkiler ve bir araç olarak etkinlik yönetimi | |
4) | Toplumsal olaylar ve etkinlik yönetimi | |
5) | Halkla ilişkiler modelleri ve etkinlikler | |
6) | Etkinlik süreci planlaması ve aşamaları | |
7) | Etkinlik yönetiminde süreç ve aşamalar- ödev teslim haftası- | |
8) | Etkinliklerin sınıflandırılması | |
9) | Yönetim fonksiyonu olarak halkla ilişkiler ve etkinlik yönetimi | |
10) | Etkinlik tanıtım teknikleri | |
11) | Etkinlikler ve sponsorluk | |
12) | Etkinlik yönetiminde örnek olaylar I-öğrenci sunum çalışmaları | |
13) | Etkinlik sınıflandırmaları - genel tekrar- | |
14) | Öğrenci ödev ve sunum çalışmaları II |
Ders Notları / Kitaplar: | RUKEN ÖZGÜL KILANÇ, HALKLA İLİŞKİLER VE ETKİNLİK YÖNETİMİ, KRİTER YAY., 2014. FİLİZ BALTA PELTEKOĞLU, HALKLA İLİŞKİLER NEDİR, BETA YAYINLARI, 2007. |
Diğer Kaynaklar: | ders notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. | |||||||||||||||
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. | |||||||||||||||
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. | |||||||||||||||
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. | |||||||||||||||
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır. | |||||||||||||||
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . | |||||||||||||||
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. | |||||||||||||||
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |||||||||||||||
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. | |||||||||||||||
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir. | |||||||||||||||
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir. | |||||||||||||||
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. | |
2) | Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. | |
3) | Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. | |
4) | Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. | |
5) | Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur. | |
6) | Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır. | |
7) | Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. | |
8) | Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . | |
9) | Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. | |
10) | Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |
11) | Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. | |
12) | Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir. | |
13) | Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir. | |
14) | Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur. | |
15) | Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 25 |
Sunum | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 3 | 84 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 6 | 3 | 9 | |||
Ödevler | 1 | 10 | 3 | 13 | |||
Final | 1 | 15 | 2 | 17 | |||
Toplam İş Yükü | 123 |