Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI117 | ||||
Ders İsmi: | Sağlıkta İletişim | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. KÜBRA KARDEŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu seçmeli ders ile; • Sağlık iletişimini tüm boyutlarıyla ele almak, hem geleneksel hem de çağın medyası yeni medyada nasıl uygulanacağı konusunda farkındalık kazandırmak. • Yeni medya ve geleneksel medyayı tanıtmak, aradaki farkı göstermek ve dijital çağdaki örneklerini aktarmak • Yeni medya platformlarını doğru bir iletişim diliyle kullanıp icra edilen sağlık mesleği ya da sağlık merkezlerinin hedefleri doğrultusunda en etkili şekilde kullanılmasına yardımcı olmak. • Sektör üyeleri ve kamuoyu ile iletişimi kuvvetlendirmek. |
Dersin İçeriği: | • Sağlık kuruluşları, sağlık çalışanları için yeni medya kullanımı ve sağlık iletişimi boyutu. • Yeni medya ve geleneksel medya nedir? Yeni medyanın geleneksel medyadan farkı nedir? Hem yeni medya kullanıcısı hem de yeni medya takipçilerinin özellikleri nelerdir? • Sağlık iletişimi nedir? Neden önemlidir? Sağlık ile ilgili doğru ve yanlış mesajları algılama ve aktarmada sağlık iletişimi nasıl gerçekleştirilir? Neden sağlık alanında iletişim anlamında ayrı bir dil ve uzmanlık gerekir? • Yeni medyanın sağlık alanındaki etkisi/gücü nedir? Türkiye ve dünyadaki durum nedir? • Sağlık merkezleri ve sağlık çalışanları yeni medyayı neden ve nasıl kullanmalı? İçerik üretiminde püf noktalar nelerdir? Yeni medyada nasıl haber yapılır? Nasıl haber yaptırılır? • Bilgi ve demeç nasıl aktarılmalıdır? Halkın/kamuoyunun sağlık okuryazarlık seviyesini yükseltmek için yeni medya nasıl yönlendirilir, yönetilir? Sağlık iletişim dili nasıl kullanılır? Yeni medyada yasaklar ve kirlilik unsurları nelerdir? |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sağlık iletişimi ve sağlığın geliştirilmesi disiplininin, kavramsal ve uygulama alanlarını tüm boyutlarıyla kavrayacak, 2) Geleneksel medya ve yeni medyayı tanıyacak. Çağın gerektirdiği şekilde ve icra ettiği mesleklerinde nasıl doğru ve etkili bir şekilde kullanabileceklerini anlayacaklar. 3) Sağlık iletişimi konusunda fikir sahibi olacaklar ve yeni medyada en doğru kullanan sağlık meslek mensubu üyeleri olarak daha avantajlı konuma geçebilecekler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlık İletişimi Disiplininin Tanımlanması (Genel Bakış) | - |
2) | Sağlık İletişimi Paydaşları (Genel Bakış) | - |
3) | Dünyada Sağlık hizmetleri ve Politikaları | - |
4) | Türkiye’de Sağlık Hizmetleri ve Politikaları | - |
5) | Sağlık Okur-Yazarlığı ve Haberciliği | - |
6) | Geleneksel ve Sosyal Medyada Sağlığın İşlenişi | - |
7) | Geleneksel ve Sosyal Medyada Sağlığın İşlenişi | - |
8) | Arasınav | - |
9) | Kişilerarası İletişimde Önemli Unsurlar | - |
10) | Sağlıkta Geleneksel Beslenmenin Yerelleşmesi | - |
11) | Hasta ile İletişim (Özel Durumlarda İletişim) | - |
12) | Ekip Çalışması ve problem Çözme Teknikleri | - |
13) | Sağlık İletişiminde Bilinçlendirme ve Farkındalık Kampanyaları Tasarımı | - |
14) | Kampanyada Kullanılan Stratejiler | - |
15) | Final | - |
16) | Final | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları, literatür, WoS, Pubmed Ders notları, literatür, WoS, Pubmed |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları, literatür, WoS, Pubmed Ders notları, literatür, WoS, Pubmed |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 60 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 |
Final | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü | 123 |