UNI108 Tüketici Davranışlarıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar EbelikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ebelik

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI108
Ders İsmi: Tüketici Davranışları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. AZİZ ARSLAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr.Üy. Nezahat Yüceışık
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tüketici, tüketim kültürü, tüketici davranışları ve tüketici araştırmalarının temel kavramlarının öğrenilmesi, öğrenilen bilgilerin tanımlanabilmesi, farklı şekillerde ifade edilmesi ve gerçekleştirilecek projelerle sunulması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Tüketici Davranışları dersi bağlamında, tüketim olgusu, tüketim toplumu kavramı, tüketim toplumunda tüketici, tüketici davranışlarının sosyo-psikolojik ve ekonomik dinamikleri, tüketici davranış modelleri, tüketici satın alma karar süreci, algı-ikna-tutum kavramlarının tüketici davranışlarıyla ilişkisi ele alınmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tüketim kültürü ve tüketici davranışları sürecine dair temel bilgiler edinir.
2) Öğrenilen bilgilerin tanımlanabilmesi, farklı şekillerde ifade edilmesi ve rapor edilmesi için gerekli bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olur.
3) Tüketim kavramı, tüketim kültürü ve tüketici davranışları kavramlarına dair kuramsal ve teorik bilgiye sahip olur.
4) Tüketici davranışları kavramının değişik disiplinlerde nasıl ele alındığı hakkında bilgi sahibi olur.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tüketici Davranışlarına Giriş
2) Tüketici Davranışlarında Temel Yaklaşımlar
3) Tüketici Satın Alma Karar Süreci
4) Tüketici Davranış ve Kararlarını Etkileyen Faktörler
5) Pazarlama ve Pazarlamanın Evreleri
6) Pazarlama ve Tüketici Davranışları
7) Ara Sınav
8) Tüketim İdeolojisi
9) Tüketim Kültürü
10) Tüketici Davranış Modelleri
11) Algı, Tutum ve İkna
12) Dijital Dünyada Tüketici Trendleri
13) Proje Sunumları
14) Proje Sunumları II

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Filiz Balta Peltekoğlu, Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, 2015.
Jean Baudrillard, Tüketim Kültürü, Ayrıntı Yayınları, 2002.
Diğer Kaynaklar: Ders notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar.
2) Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır.
3) Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir.
4) Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir.
5) Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir.
6) Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir.
7) Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir.
8) Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir.
9) Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir.
10) Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. 3
2) Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. 3
3) Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. 3
4) Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. 3
5) Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. 3
6) Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. 3
7) Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. 3
8) Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. 3
9) Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. 2
10) Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 3 42
Sunum / Seminer 2 12 2 28
Ara Sınavlar 1 24 2 26
Final 1 24 3 27
Toplam İş Yükü 123