Pazarlama | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI094 | ||||
Ders İsmi: | Araştırma Yöntemleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. AYLİN KERİME BİBERCİ | ||||
Dersi Veren(ler): | HİLAL ÇAKAR | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Modern dünyada bilimsel yöntemin önemi bağlamında bilimsel araştırmaların aşamaları ve türleri konusunda gerekli bilgiyi vererek hem bilimsel yazıları dilsel, biçimsel ve içeriksel açıdan anlamlandırmayı kolaylaştırmak hem de çalışılan alanla ilgili problemleri çözme ya da araştırma yapabilmesini ve raporlaştırmasını sağlamak. |
Dersin İçeriği: | Bilimin tanımı, Temel Kavramlar, Nitel ve Nicel Veri Toplama Yöntemleri, Araştırma Süreci, Ölçme ve Ölçekleme, Örnekleme, Veri Analizi, Araştırma Önerisi, Etik. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Bilimsel araştırma kapsamındaki kavramları tanımlar. 2) 2. Bilimsel araştırma aşamalarını sıralar 3) 3. Belli konular ya da problemler için uygun araştırma yöntem ve tekniklerini belirler. 4) 4. Araştırmanın bulguları bağlamında yorum ve öneri geliştirir. 5) 5. Yaptığı araştırmayı bilimsel yöntem in basamakları ve genel geçer yazım kurallarıyla raporlaştırır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilim nedir? | - |
2) | Bilimsel Araştırmalar ile ilgili Temel Kavramlar | - |
3) | Araştırma Süreci ve Veri Toplama | - |
4) | Veri Toplama Yöntemleri- Nicel | - |
5) | Veri Toplama Yöntemleri- Nitel | - |
6) | Ölçme ve Ölçekleme | - |
7) | Örnekleme | - |
8) | ARA SINAV | - |
9) | Güvenirlik ve Geçerlilik Kavramları | - |
10) | Nicel Veri Analizi | - |
11) | Nitel Veri Analizi | - |
12) | Araştırma Önerisi, Literatür Taraması | - |
13) | Araştırma raporu hazırlama | - |
14) | Bilimsel Araştırmada Etik İlkeler | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Bulunmamaktadır. |
Diğer Kaynaklar: | Creswell. J.W. (2016). Araştırma Deseni. Çeviri: Selçuk Beşir Demir. Kurtuluş, K. (2010). Araştırma Yöntemleri. Türkmen Kitapevi. Kıncal, R.Y. (2015). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Nobel Akademik Yayıncılık. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Pazarlama alanının temel kavramlarını, ilkelerini uygulamalarını ve esaslarını farklı bakış açısıyla değerlendirir, aynı zamanda öğrenilen teorik bilgileri günlük hayata uygulama becerisine sahiptir. | ||||||||||||
2) Satış ve satış gücü yönetimi ile ilgili uygulamaları ve teknikleri teorik çerçeveyle ilişkilendirerek kullanır | ||||||||||||
3) Pazarlamayı operasyonel, taktiksel ve stratejik açıdan kavrar, aynı zamanda bu bilgileri perakende yönetimi uygulamalarında da kullanır. | ||||||||||||
4) Tüketici davranışları konusunda sahip olduğu bilgiyi yerel ve küresel pazarlarda uygulama becerisine sahiptir. | ||||||||||||
5) Bir yabancı dili eğitim öğretim düzeyine göre Avrupa dil portföyü kriteri açısından A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||||||||
6) Alanı ile ilgili temel hukuk bilgisine sahiptir. | ||||||||||||
7) Pazarlama araştırma sürecine ve analiz yöntemlerine hâkimdir ve analiz sonuçlarını yorumlar. | ||||||||||||
8) Bir markanın nasıl oluştuğu ve yönetildiği hakkında bilgi sahibidir. | ||||||||||||
9) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, işiyle ilgili temel yazışmalar yapar ve okuduğunu anlayıp düzgün yorumlar. | ||||||||||||
10) Mesleğinin sorumluluk ve etik değerlerini bilir; toplum değerlerine uygun davranır. | ||||||||||||
11) Pazarlama iletişimi uygulamalarını nasıl uygulayacağını öğrenir ve bu stratejileri müşteri ilişki yönetiminde nasıl uygulayacağını bilir. | ||||||||||||
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte Bilişim ve İletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Pazarlama alanının temel kavramlarını, ilkelerini uygulamalarını ve esaslarını farklı bakış açısıyla değerlendirir, aynı zamanda öğrenilen teorik bilgileri günlük hayata uygulama becerisine sahiptir. | |
2) | Satış ve satış gücü yönetimi ile ilgili uygulamaları ve teknikleri teorik çerçeveyle ilişkilendirerek kullanır | |
3) | Pazarlamayı operasyonel, taktiksel ve stratejik açıdan kavrar, aynı zamanda bu bilgileri perakende yönetimi uygulamalarında da kullanır. | |
4) | Tüketici davranışları konusunda sahip olduğu bilgiyi yerel ve küresel pazarlarda uygulama becerisine sahiptir. | |
5) | Bir yabancı dili eğitim öğretim düzeyine göre Avrupa dil portföyü kriteri açısından A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
6) | Alanı ile ilgili temel hukuk bilgisine sahiptir. | |
7) | Pazarlama araştırma sürecine ve analiz yöntemlerine hâkimdir ve analiz sonuçlarını yorumlar. | |
8) | Bir markanın nasıl oluştuğu ve yönetildiği hakkında bilgi sahibidir. | |
9) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, işiyle ilgili temel yazışmalar yapar ve okuduğunu anlayıp düzgün yorumlar. | |
10) | Mesleğinin sorumluluk ve etik değerlerini bilir; toplum değerlerine uygun davranır. | |
11) | Pazarlama iletişimi uygulamalarını nasıl uygulayacağını öğrenir ve bu stratejileri müşteri ilişki yönetiminde nasıl uygulayacağını bilir. | |
12) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte Bilişim ve İletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 13 |
Ara Sınavlar | 4 | 31 |
Final | 4 | 31 |
Toplam İş Yükü | 117 |