Dersin Amacı: |
Yönetimin önemini, yöneticinin görevlerini ve konumlarını bilir. Yönetimin fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olur. Yönetim biliminin doğuşu, gelişimi ve kuramlarını bilir. Son zamanlarda yönetim ve organizasyon konusunda ortay çıkan güncel gelişmeleri hakkında bilgi kazandırmak amaçlanır.
|
Dersin İçeriği: |
Yönetim ve organizasyon ile ilgili temel kavramlar, Yönetim ve yöneticilik, Liderlik kavramları, Yönetim yaklaşımları, Klasik yönetim yaklaşımları, Bilimsel yönetim yaklaşımı, Yönetim süreci yaklaşımı, Bürokrasi yaklaşımı, Neo-klasik yönetim yaklaşımı, Modern yönetim yaklaşımları, Sistem yaklaşımı, Durumsallık yaklaşımı, Post-modern yönetim düşüncesi, Yönetim fonksiyonları, Örgütler, Çağdaş örgütler, Örgüt yapıları, Örgütsel davranış yönetimi konularını kapsamaktadır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Temel Yönetim Kavramları |
- |
2) |
Yönetim Düşüncesinin Tarihi, Yönetim Düşüncesinin Gelişimi |
- |
3) |
Yönetimin Fonksiyonları |
- |
4) |
Yönetimin Fonksiyonları |
- |
5) |
Yönetim Kuramları Klasik Yönetim Yaklaşımı ve Temel Varsayımlar |
- |
6) |
Neo-Klasik Yönetim Yaklaşımı ve Temel Varsayımları |
- |
7) |
Modern Yönetim Yaklaşımları ve Temel Varsayımları |
- |
8) |
ARA SINAV |
- |
9) |
Örgütlerde Bölümlendirme Sistemleri ve İş-Mevki Tanımları |
- |
10) |
Motivasyon ve Liderlik |
- |
11) |
Yönetim Konusunda Son Gelişmeler, Amaçlara Göre Yönetim, Çatışma ve
Yaratıcılığın Önemi |
- |
12) |
Stres Yönetimi ve Kriz Yönetimi |
- |
13) |
Değişim Yönetimi ve Örgüt Geliştirme |
- |
14) |
Genel Tekrar |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
Bulunmamaktadır. |
Diğer Kaynaklar: |
Şimşek, M.Ş.,Çelik,A., (2012). Yönetim ve Organizasyon, Meslek Yüksek Okulları İçin. Eğitim Yayınevi.
Ertürk, M., (2018). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon. Beta Yayıncılık
Koçel, T, (2011). İşletme Yöneticiliği. Beta Yayıncılık.
Eren,E., (2016). Yönetim ve Organizasyon Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar. Beta Yayıncılık.
Seymen, O.A., Erdem, Barış., Bolat, O.İ., Bolat, Tamer.,(2009). Yönetim ve Organizasyon. Detay Yayıncılık.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. |
|
2) |
Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. |
|
3) |
Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. |
|
4) |
İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. |
|
5) |
Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. |
|
6) |
Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. |
|
7) |
Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. |
|
8) |
Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. |
|
9) |
Yönetim becerisine sahiptirler. |
|
10) |
Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. |
|
11) |
Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. |
|
12) |
Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. |
|
13) |
Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. |
|
14) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. |
|
15) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|