Diş Hekimliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI084 | ||||
Ders İsmi: | İngilizce Dil Becerileri Öğretimi | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ÜLKÜ KÖLEMEN | ||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders, öğrencileri ● dil becerileri hakkında teorik bilgi ve pratik beceriler ● çeşitli eğitim seviyeleri için okuma, dinleme, konuşma ve yazma öğretme becerileri ● dil becerilerini öğretmek için öğretim materyallerini seçme, derecelendirme ve geliştirme yetkinlikleri ile donatmak üzere hazırlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | Yabancı dil becerileri, yabancı dil alt becerileri, dil becerilerinin öğretimine yönelik yaklaşımlar, dil becerilerinin öğretim yöntemleri, dil öğretimi ders planı hazırlama. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Günlük ihtiyaçları karşılamaya yönelik dil becerilerini öğretebilmek, 2) Dil becerilerine ilişkin alt becerileri metodolojik olarak öğretebilme, 3) Dil becerisi uygulama etkinlikleri geliştirmek, 4) Hazırlık, geliştirme ve kişiselleştirme aşamalarını takip ederek beceri öğretme yöntemini kullanabilmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dilin Doğası Dilin Önemi ve Fonksiyonları | English Language Teaching: Approaches and Methodologies, Chp: 2 |
2) | İngilizcenin Dünyası | The Practice of English Language Teaching, Chp 1 |
3) | İngilizcenin Betimlenmesi | The Practice of English Language Teaching, Chp 2 |
4) | Öğrenci Özellikleri | The Practice of English Language Teaching, Chp 5 |
5) | Öğretmenin Özellikleri | The Practice of English Language Teaching, Chp 6 |
6) | Öğrenme Ortamlarının Betimlenmesi | The Practice of English Language Teaching, Chp 7 |
7) | Ara Sınav | |
8) | Dil Öğretiminde Popüler Metodolojiler | The Practice of English Language Teaching, Chp 4 |
9) | Eğitim Teknolojileri ve Diğer Öğrenme Kaynakları Dil Öğrenimindeki Meseleler | The Practice of English Language Teaching, Chp 11 |
10) | Eğitim Teknolojileri ve Diğer Öğrenme Kaynakları Gramer Öğretimi | The Practice of English Language Teaching, Chp 11 & 13 |
11) | Kelime Öğretimi Sesletim Öğretimi | The Practice of English Language Teaching, Chp 14 & 15 |
12) | Hata ve Geri Dönüt Öğrencileri Gruplandırma | The Practice of English Language Teaching, Chp 8 & 10 |
13) | Dil Becerileri Öğretimi | The Practice of English Language Teaching, Chp 16 |
14) | Okuma Yazma Konuşma Dinleme | The Practice of English Language Teaching, Chp 17-20 |
Ders Notları / Kitaplar: | ● Harmer, J. (2007) The Practice of English Language Teaching (4th Edition) Pearson, Longman, ISBN: 1405853115, 9781405853118 ● Arora Navita (2012) English Language Teaching: Approaches and Methodologies. McGraw Hill Companies. ISBN (13 digit): 978-0-07-107814-6 ● Ur, P. (2012). A course in English language teaching. Cambridge: Cambridge University Press. |
Diğer Kaynaklar: | ● Harmer, J. (2007) The Practice of English Language Teaching (4th Edition) Pearson, Longman, ISBN: 1405853115, 9781405853118 ● Arora Navita (2012) English Language Teaching: Approaches and Methodologies. McGraw Hill Companies. ISBN (13 digit): 978-0-07-107814-6 ● Ur, P. (2012). A course in English language teaching. Cambridge: Cambridge University Press. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular. | |||||||||||||||
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır. | |||||||||||||||
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır. | |||||||||||||||
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar. | |||||||||||||||
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir. | |||||||||||||||
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur. | |||||||||||||||
7) Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir. | |||||||||||||||
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar. | |||||||||||||||
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır. | |||||||||||||||
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır. | |||||||||||||||
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır. | |||||||||||||||
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir. | |||||||||||||||
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür. | |||||||||||||||
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir. | |||||||||||||||
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular. | |
2) | Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır. | |
3) | Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır. | |
4) | Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar. | |
5) | Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir. | |
6) | Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur. | |
7) | Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir. | |
8) | Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar. | |
9) | Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır. | |
10) | Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır. | |
11) | Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır. | |
12) | Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir. | |
13) | Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür. | |
14) | Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir. | |
15) | Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 65 |
Sunum / Seminer | 2 | 6 |
Küçük Sınavlar | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 115 |