Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Introduction: Conceptual Framework: Gender |
Saygılıgil, F. (2016), Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları, Ankara: Dipnot Yayınları.
Çayır, K. ve Ceyhan, M. A. (2012), Ayrımcılık: Çok Boyutlu Yaklaşımlar, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
|
2) |
Gender: Theoretic Approaches |
Saygılıgil, F. (2016), Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları, Ankara: Dipnot Yayınları.
Çayır, K. ve Ceyhan, M. A. (2012), Ayrımcılık: Çok Boyutlu Yaklaşımlar, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
|
3) |
Historical Analysis |
Saygılıgil, F. (2016), Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları, Ankara: Dipnot Yayınları.
Çayır, K. ve Ceyhan, M. A. (2012), Ayrımcılık: Çok Boyutlu Yaklaşımlar, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
|
4) |
Gender: Patriarchy |
Saygılıgil, F. (2016), Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları, Ankara: Dipnot Yayınları.
Çayır, K. ve Ceyhan, M. A. (2012), Ayrımcılık: Çok Boyutlu Yaklaşımlar, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
|
5) |
Gender Discrimination: Its Reflections: Education, Employment, Health, Violence |
Saygılıgil, F. (2016), Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları, Ankara: Dipnot Yayınları.
Çayır, K. ve Ceyhan, M. A. (2012), Ayrımcılık: Çok Boyutlu Yaklaşımlar, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
|
6) |
Gender and the Private Sphere |
Saygılıgil, F. (2016), Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları, Ankara: Dipnot Yayınları.
Çayır, K. ve Ceyhan, M. A. (2012), Ayrımcılık: Çok Boyutlu Yaklaşımlar, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
|
7) |
Gender and the Public Sphere |
Saygılıgil, F. (2016), Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları, Ankara: Dipnot Yayınları.
Çayır, K. ve Ceyhan, M. A. (2012), Ayrımcılık: Çok Boyutlu Yaklaşımlar, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
|
8) |
Midterm |
|
9) |
Gender and political participation |
Saygılıgil, F. (2016), Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları, Ankara: Dipnot Yayınları.
Çayır, K. ve Ceyhan, M. A. (2012), Ayrımcılık: Çok Boyutlu Yaklaşımlar, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
|
10) |
Gender and law
|
Saygılıgil, F. (2016), Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları, Ankara: Dipnot Yayınları.
Çayır, K. ve Ceyhan, M. A. (2012), Ayrımcılık: Çok Boyutlu Yaklaşımlar, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
|
11) |
Gender and Education |
Saygılıgil, F. (2016), Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları, Ankara: Dipnot Yayınları.
Çayır, K. ve Ceyhan, M. A. (2012), Ayrımcılık: Çok Boyutlu Yaklaşımlar, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
|
12) |
Gender and city, media, violence
|
Saygılıgil, F. (2016), Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları, Ankara: Dipnot Yayınları.
Çayır, K. ve Ceyhan, M. A. (2012), Ayrımcılık: Çok Boyutlu Yaklaşımlar, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
|
13) |
Gender and History
|
Saygılıgil, F. (2016), Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları, Ankara: Dipnot Yayınları.
Çayır, K. ve Ceyhan, M. A. (2012), Ayrımcılık: Çok Boyutlu Yaklaşımlar, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
|
14) |
Gender and Art and Literature |
Saygılıgil, F. (2016), Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları, Ankara: Dipnot Yayınları.
Çayır, K. ve Ceyhan, M. A. (2012), Ayrımcılık: Çok Boyutlu Yaklaşımlar, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
|
15) |
Final exam |
|
Course Notes / Textbooks: |
Saygılıgil, F. (2016), Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları, Ankara: Dipnot Yayınları.
Çayır, K. ve Ceyhan, M. A. (2012), Ayrımcılık: Çok Boyutlu Yaklaşımlar, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
|
References: |
Durudoğan, H., Gökşen, F., Oder, B. E. Ve Yükseker, D. (2014), Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları Eşitsizlikler Mücadeleler Kazanımlar, İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları.
Cornell, R.W. (2016), Toplumsal Cinsiyet ve İktidar, C. Soydemir (çev.), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Phillips A. (2015), Demokrasinin Cinisyeti, İstanbul: Metis Yayınları.
Berktay, F. (2012), Tarihin Cinsiyeti, İstanbul: Metis Yayınları.
Yaraman, A. (2015), Türkiye’de Kadınların Siyasal Temsili Dişiliksiz Siyaset, İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
Sancar, S. (2017), Türk Modernleşmesinin Cinsiyeti Erkekler Devlet, Kadınlar Aile Kurar, İstanbul: İletişim Yayınları.
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
Has basic knowledge of areas such as business, marketing, finance, management and organization. |
|
2) |
Has knowledge of e-commerce systems, digital marketing methods and digital sales processes. |
|
3) |
Has knowledge of consumer behavior, brand management, and customer relationship management (CRM). |
|
4) |
Has basic knowledge of web design, content management systems (CMS), search engine optimization (SEO) and digital performance analysis. |
|
5) |
Has knowledge about e-commerce legislation, digital security, personal data protection and consumer rights. |
|
6) |
Has knowledge about e-commerce legislation, digital security, personal data protection and consumer rights. |
|
7) |
Has knowledge about e-commerce legislation, digital security, personal data protection and consumer rights. |
|
8) |
Can use social media management, email marketing, digital advertising (Google Ads, Meta Ads, etc.) tools. |
|
9) |
Can set up an e-commerce site, manage content and integrate online payment systems. |
|
10) |
Can use basic web tools and data analysis platforms. |
|
11) |
Able to conduct market research, analyze customer data and reflect the results in decision-making processes |
|
12) |
Can manage business processes in accordance with legislation; organize order, delivery, return and customer service processes. |
|
13) |
Can run e-commerce processes independently and take on leadership when necessary. |
|
14) |
Takes initiative in business processes and fulfills his/her responsibilities effectively. |
|
15) |
It follows the developments in digital technologies and constantly renews itself. |
|
16) |
Is open to lifelong learning and adapts to sectoral innovations. |
|
17) |
Works effectively within a team and communicates clearly and effectively. |
|
18) |
Has the ability to communicate professionally with customers and business partners. |
|
19) |
Acts in accordance with ethical values, professional responsibilities and legal regulations. |
|
20) |
Develops innovative solutions in the field of e-commerce using entrepreneurial skills. |
|