Dersin Amacı: |
Her öğrenci için dersin amacı; Öğrencilerin girişimciliğin önemi, gelişimi, fonksiyonları, ve türlerini, iç ve dış girişimcilik, girişimcilikte iş fikirleri geliştirme becerisini, önemini kavramalarını hedefler.
|
Dersin İçeriği: |
Girişimciliğin önemi, gelişimi, fonksiyonları ve girişim türleri, girişimciliğin özellikleri ve girişimcilerdeki kişisel yeteneklerin geliştirilmesi, girişimcilikte motivasyon, yaratıcılık ve yenilik, iç ve dış girişimcilik, girişim finansmanı, girişimci için sermaye edinme yolları, buluş, marka ve tasarımların korunması, girişimcilikte iş fikirleri, iş planı hazırlama ve doküman haline getirilmesi, iş planı içinde yönetim, pazarlama, finans ve üretim planları, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde girişimcilik, Türkiye’de girişimciliğin genel profili ve değerlendirmesi, Türkiye sağlık sektörünün girişimcilik potansiyelinin değerlendirilmesi, sağlık sektöründe girişimcilik öyküleri, sağlık sektöründe girişimcilikte örnek olay incelemeleri. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Girişimciliğin önemi, gelişimi, fonksiyonları ve girişim türleri |
|
2) |
Girişimciliğin özellikleri ve girişimcilerdeki kişisel yeteneklerin geliştirilmesi |
|
3) |
Girişimcilikte motivasyon, yaratıcılık ve yenilik |
|
4) |
İç ve dış girişimcilik, girişim finansmanı, girişimci için sermaye edinme yolları |
|
5) |
Buluş, marka ve tasarımların korunması |
|
6) |
Girişimcilikte iş fikirleri, iş planı hazırlama ve doküman haline getirilmesi |
|
7) |
Girişimcilikte iş fikirleri, iş planı hazırlama ve doküman haline getirilmesi |
|
8) |
Vize |
|
9) |
İş planı içinde yönetim, pazarlama, finans ve üretim planları, |
|
10) |
Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde girişimcilik, |
|
11) |
Türkiye’de girişimciliğin genel profili ve değerlendirmesi, |
|
12) |
Türkiye sağlık sektörünün girişimcilik potansiyelinin değerlendirilmesi, |
|
13) |
Sağlık sektöründe girişimcilik öyküleri, |
|
14) |
Sağlık sektöründe girişimcilikte örnek olay incelemeleri, |
|
15) |
Girişimciliğin önemi, gelişimi, fonksiyonları ve girişim türleri |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Tıbbın, tıbbi uygulamaların ve hekimlik mesleğinin
tarihsel gelişimini ve toplum için önemini bilir. |
3 |
2) |
İnsan vücudunun normal yapı ve fonksiyonunu molekül, hücre, doku, organ ve sistemler düzeyinde bilir. |
|
3) |
Hastalarından doğru ve etkin sosyal ve tıbbi öykü alabilir, kapsamlı fizik muayene yapabilir. |
|
4) |
Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı
ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir ya da laboratuvar tetkik talebinde bulunabilir. |
|
5) |
Hastalıklar sırasında yapı ve fonksiyonlarda meydana gelen patolojik değişiklikleri fizyolojik olandan ayırabilir. Hastanın öyküsü, fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve hastanın problemine yönelik ön-tanı ve tanıya varabilir. |
|
6) |
Birincil bakım ve acil hekimlik tedavi uygulamalarını, rehabilitasyon aşamalarını bilir, planlar ve uygulayabilir. |
|
7) |
Hasta kayıtlarını doğru ve etkin olarak tutabilir, hasta bilgileri ve kayıtlarının mahremiyetinin önemini bilir ve bu mahremiyeti korur. |
|
8) |
Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir. |
2 |
9) |
Koruyucu sağlık önlemleri ile bireylerin hastalıklardan korunmasında ve sağlığın
geliştirilmesindeki temel prensipleri bilir, uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır, epidemi, pandemi gibi toplum sağlığı sorunlarında hekim sorumluluğunu üstlenir. |
1 |
10) |
Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir. |
2 |
11) |
Hasta ve yakınları, toplum ve meslektaşları ile sözlü ve/veya yazılı olarak etkin iletişim kurabilir. |
3 |
12) |
Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda
bulunur. |
2 |
13) |
Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir, adli rapor düzenleyebilir. |
1 |
14) |
Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel
gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır. |
2 |
15) |
Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır. |
|
16) |
Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir. |
2 |
17) |
Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar. |
2 |
18) |
Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön
planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular. |
2 |