İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MIM070 | ||||
Ders İsmi: | Dijtal Tasarım Stüdyosu | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. MEHMET SARPER TAKKECİ | ||||
Dersi Veren(ler): | Burak Paksoy | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders dijital fabrikasyona bir giriş yapmayı amaçlamaktadır. Ders kapsamında Rhino ve Grasshopper, birincil dijital modelleme aracı olarak kullanılacaktır. Öğrenciler, mimari tasarım projelerini yürütmek için araç ve yazılımları nasıl kullanacaklarını öğreneceklerdir. Ders kapsamında kağıt, ahşap, beton ve plastik gibi temel malzemelerin özelliklerinin, hesaplamalı tasarım ve dijital üretim düşüncesi ve teknikleri bağlamında keşfedilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Ders, kapsamı dahilinde yapılacak projelerin tamamlanması için gerekli olan hesaplama kavramlarını, tekniklerini ve yöntemlerini tanıtan uygulamalı eğitimlerin yanı sıra okumalar/dersler içeren bir ders/laboratuvar formatı olarak sunulacaktır. Giderek artan bir şekilde dijital üretim süreçleri ve montaja odaklanacaktır. Öğrenciler, fikirlerini ileten ve artan karmaşıklıktaki verileri birleştiren, kursta kapsanan araç ve tekniklerle bir dizi fabrikasyon projesi üreteceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Parametrik süreçlere dair kavrayış ve uygulama becerisi 2) Tasarım çalışmalarında malzeme özelliklerine ilişkin kavrayış ve uygulama becerisi 3) Parametrik ve geleneksel dijital tasarım metodolojilere dair kavrayış ve uygulama becerisi 4) Yüzey düzleştirme/inşa etme ve şekillendirme yoluyla lazer kesici operasyonu için 3D modelleme oluşturma ve lazer kesicileri çalıştırma becerisi 5) CNC freze ile kullanım için profil oluşturma, delme ve yüzey modelleme çizimleri oluşturma becerisi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı | |
2) | Aydınlatma Elemanı (Yüzey) | |
3) | Aydınlatma Elemanı (Yüzey) | |
4) | Aydınlatma Elemanı (Yüzey) | |
5) | Kalıp Çalışması | |
6) | Kalıp Çalışması | |
7) | Kalıp Çalışması | |
8) | Final Çalışması | |
9) | Final Çalışması | |
10) | Final Çalışması | |
11) | Final Çalışması | |
12) | Final Çalışması | |
13) | Final Çalışması | |
14) | Final Sunumu |
Ders Notları / Kitaplar: | Dunn, Nick, Digital Fabrication in Architecture, 2012 |
Diğer Kaynaklar: | Abruzzo, Emily et al. Models. 2008, New York, NY: 306090 Press. Aranda, Benjamin and Christopher Lasch. Tooling. 2005, New York: Princeton Architectural Press. Garcia, Mark (ed.), The Patterns of Architecture: Architectural Design. 2009, London: Wiley. Gramazio, Fabio and Matthias Kohler, Digital Materiality in Architecture, 2008, Basel: Lars Mueller. Guidot, Raymond (ed.), Industrial Design Techniques and Materials. 2006, London: Flammarion. Kolarevic, Branko. Architecture in the Digital Age: Design and Manufacturing. 2005: New York: Taylor & Francis. Lally, Sean, Energies: New Material Boundaries: Architectural Design. 2009, London: Wiley. Meredith, Michael. From Control to Design:Parametric/Algorithmic Architecture, 2008, New York, NY: Actar Publishing. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. | ||||||||||||||
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. | ||||||||||||||
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. | ||||||||||||||
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. | ||||||||||||||
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. | ||||||||||||||
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. | ||||||||||||||
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. | ||||||||||||||
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. | ||||||||||||||
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma. | ||||||||||||||
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. | ||||||||||||||
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. | ||||||||||||||
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. | ||||||||||||||
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma. | ||||||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. | 3 |
2) | İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. | 2 |
3) | İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. | 2 |
4) | İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. | 1 |
5) | Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. | 1 |
6) | İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. | |
7) | Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. | 2 |
8) | İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. | |
9) | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma. | |
10) | Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. | |
11) | Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. | |
12) | Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. | |
13) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma. | |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Projeler | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 75 |