ARCH203 Building Technologies 2İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Mimarlık (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ARCH203
Ders İsmi: Yapı Teknolojileri 2
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ERKAN KAMBEK
Dersi Veren(ler): Erkan Kambek
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin,
1. Yapının konseptini ve doğasını anlayabilmelerini sağlamak,
2. Yığma yapıların inşaatı için standartlara uygun yapım ilkeleri ve prensiplerini uygulayabilmelerini sağlamak
Dersin İçeriği: Yapısal tanımlar, yapıların doğası ve yöntemleri, yapı türleri, Zemin mekaniği ve saha inceleme yöntemleri, Kazılar ve kalıp, Yığma yapılar için tasarım prensipleri, Temeller, duvarlar, Duvarlardaki açıklıklar, Bodrumlarda su yalıtımı, Zemin kat oluşumu, Bacalar, Ahşap çatı ve yığma yapı için basit kırma çatı, Merdivenler ve bodrum kat merdivenleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler yığma yapı tasarlayabilir
2) Öğrenciler geleneksel yapım yöntemlerini uygulayabilir
3) Öğrenciler zemin mekaniği ve saha koşullarına hakim olur.
4) Öğrenciler yığma yapılar ile ilgili detay çözebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilir.
5) Öğrenciler, yığma yapılarla ilgili olarak tüm yapı elemanlarının işlevlerini ve doğasını tanımlayabilirler.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) DERS İÇERİĞİNİN ANLATILMASI VE KARŞILIKLI GÖREVLER VE ÖDEVLER KONUSUNUN NETLEŞTİRİLMESİ
2) YAPI BİLGİSİNE GİRİŞ VE YAPI TEKNOLOJİLERİ TEMEL KAVRAMLARI, YAPI NEDİR? KABA YAPI, İNCE YAPI. YAPI ZEMİN İLİŞKİSİ
3) TEMEL SİSTEMLERİ
4) DÖŞEME SİSTEMLERİ
5) DUVAR SİSTEMLERİ
6) ÇATI SİSTEMLERİ
7) SU VE ISI YALITIMI
8) ARA SINAV / TESLİM
9) KAPILAR VE PENCERELER
10) MERDİVENLER
11) TESİSAT İLİŞKİLERİ (Baca, mutfak, ıslak hacimler, teknik hacim vb.)
12) İNCE İŞLER / BİTİRME İŞLERİ
13) MALZEME VE YAPI İLİŞKİSİ
14) GENEL TEKRAR

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Building Construction Illustrated, -Ching F., John Wiley&Sons, 2008
Diğer Kaynaklar: Bibliography Introduction to Architectural Technology, Silver P., McLean W., DVA,Hamburg, 2009-
Building Construction Illustrated, -Ching F., John Wiley&Sons, 2008
Mimarlıkta Yapı-Yapım, ERTEN,Erkin., Birsen Yayınevi,Istanbul:2012
The Construction of Building ( Volume:1-5), Barry,R., ,Blackwell Scientific Pub.Ltd,Worcester :2001
Yapı, ELDEM,Sedad Hakkı., ,Birsen Yayınevi,Istanbul :2012

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. 2
2) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. 2 3
3) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. 1 1
4) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır.
5) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. 2 2
6) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir.
7) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. 3 1 3
8) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. 2
9) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. 2
10) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 2
11) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. 2
12) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. 3 3 2
13) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 2
14) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. 3
15) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. 2
2) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. 3
3) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. 1
4) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. 2
5) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. 2
6) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. 3
7) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. 3
8) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. 1
9) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. 3
10) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 1
11) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. 2
12) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. 3
13) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 1
14) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. 2
15) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 5 % 25
Ara Sınavlar 2 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 5 70
Uygulama 10 1 10
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 100