Ders Kodu: | ICM017 | ||||
Ders İsmi: | İç Mimari Modelleme Yöntemleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BİLGE YARAREL DOĞAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Korcan Gülfidan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrenciler için dersin amacı, Autodesk 3ds Max programı kullanılarak iç mimari ölçeği ve sunum yöntemlerini ilgilendirecek üç boyutlu modelleme ve görselleştirme yöntemlerinin öğrenilmesi ve modelleme aşamasından görselleştirme aşamasına dek kullanılabilir araç gereçlerin kavranması ve pratiğe dökülmesidir. |
Dersin İçeriği: | Dersin İçeriği Autodesk 3ds Max kullanımı ile üç boyutlu modelleme yöntemlerinin öğretilmesi, tekstürleme ve render aygıtlarının tanıtılması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilgisayar destekli çizim yöntemiyle, 3DS MAX programının yardımıyla üç boyutlu modelleme geliştirebilme yetisi 2) 3ds Max programında katı modelleme yapabilme yetisi 3) 3ds max programında doku atama yapabilme yetisi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Program Arayüzü, Viewport Navigasyon (Zoom, Pan, Orbit Araçları), Görüş Biçimleri ve Açıları | |
2) | Seçme Araçları, Transform Araçları (Move, Rotate, Scale), Standart Primitifler, Snap Araçları, Kopyalama ve Aynalama, Clone and Align, Absolute World, Offset World | |
3) | Pivot, Geçici Pivot, Gruplama, İki Boyutlu Şekiller Oluşturma, Obje Türleri | |
4) | Editable Splines / Uygulamalı Modellemeler | |
5) | Editable Poly - Edit Vertices; Extrude, Weld, Target Weld, Chamfer, Connect | |
6) | Editable Poly - Edit Edges; Remove, Split, Extrude, Weld, Target Weld, Chamfer, Bridge, Connect | |
7) | Editable Poly - Edit Geometry; Attach, Detach, Slice Plane (Split), QuickSlice, Relax | |
8) | Subdivision Surface, Freeform Modelleme (Shift, Shift Rotate, Shift Scale, Relax / Soften, Flatten, Pinch / Spread, Smudge, Noise, Exaggerate | |
9) | Görselleştirme I: Sehpa ve Masa Örnekleri | |
10) | Görselleştirme II: Kat Planı Örneği | |
11) | UVW Mapping, Unwrap UVW Mapping; Görselleştirme III: Oturma Birimi Örneği üzerinden Texturinge Giriş | |
12) | Texturing (Compact Material Editor vs. Slate Material Editor) / Uygulamalı Modellemeler | |
13) | Temel Render Ayarları / Uygulamalı Modellemeler | |
14) | Temel Render Ayarları / Uygulamalı Modellemeler |
Ders Notları / Kitaplar: | Paio, A., Eloy, S., Rato, V. M., Resende, R., & de Oliveira, M. J. (2012). PrototypingVitruvius, New Challenges: DigitalEducation, ResearchandPractice. In DigitalFabrication (pp. 409-429). Springer Basel. |
Diğer Kaynaklar: | Kolarevic, B. (2003). Architecture in thedigitalage: designandmanufacturing, SponPress, NYC. La Magna, R., Gabler, M., Reichert, S., Schwinn, T., Waimer, F., Menges, A., ve Knippers, J. (2013). From Nature toFabrication: Biomimetic Design PrinciplesfortheProduction of ComplexSpatialStructures, International Journal of SpatialStructures, Vol. 28 No. 01, pp. 27- 40. Lennings, L. (2000). |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 48 |