BDT203 Temel Tasarımİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar Destekli Tasarım ve AnimasyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BDT203
Ders İsmi: Temel Tasarım
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ALEV TAŞ
Dersi Veren(ler): Alev TAŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrenciye sanat eğitiminin temel ilke, kavram ve yöntemlerini kazandırılır. Öğrencinin yaratıcı gücünü kullanarak gözlem, izlenim ve duygularını sanat yoluyla ifade edebilme başarısını sağlatılır. Görsel tasarım ilkelerini kavratarak öğrencilere tasarım ilkelerine uygun uygulamalar yaptırılacaktır.
Dersin İçeriği: Sanat ve tasarımın temel ilke elemanlarını analiz eder ve sanatın ilke ve elemanlarını kullanarak yaratıcı tasarımlar yapar. Bu derste öğrenciler tasarımın temel kavramlarını anlayabilecek, görsel düşünme becerilerini geliştirecek, malzemelerin yapısını tanıyacak, ayrıca tasarımın biçimsel ve mekansal öğeleri aracılığıyla kompozisyon becerileri kazanacaklardır. Dersin hedefi Tasarımla ilgili diğer dersleri destekleyecek uygulamalarla öğrencilerin yaratıcılıklarının geliştirilmesi için görsel sanatlar ve diğer sanat dallarının ortak özelliği, ışık, nokta, çizgi, leke, doku, uygulama çalışmaları, strüktür kavramı, kompozisyon-görsel denge, egemenlik ve zıtlık, renk ve mekan, üç boyutlu çalışmaların yaratıcılıklarına etkin bir şekilde katılması sağlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Süreç olarak tasarımın anlamını ve işlevini öğrenmeyi hedeflemekte, bir tasarım probleminde çözümü tanımlama, bilgi toplama, yaratıcılık ve buluş, çözüm bulma ve uygulama aşamalarının ilkelerini öğrenme. Tasarımın beş temel öğesini; denge, orantı ve görsel hiyerarşi, görsel devamlılık, bütünlük ve vurgulamayı kavrayabilmeyi amaçlamaktadır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tasarım elemanı olarak doku Doğal doku, Yapay doku (Haftalık imgesel tasarım ödevi)
2) Doku araştırması Doğal ve yapay doku dosyası oluşturma ve sunma (Haftalık imgesel tasarım ödevi)
3) Araştırmadan seçilen bir dokunun etüdünü hazırlama (Haftalık imgesel tasarım ödevi)
4) Araştırmadan seçilen bir dokunun etüdünü hazırlama (Haftalık imgesel tasarım ödevi)
5) Perspektif Ufuk çizgisi, tek, çift ve üç kaçışlı perspektif anlatımı Perspektif ile hazırlanacak olan nesne çiziminin eskizlerini oluşturma (Haftalık imgesel tasarım ödevi)
6) Bir kaç nesnenin ufuk çizgisi ve perspektif kurallarına göre çizimini yapma (Haftalık imgesel tasarım ödevi)
7) Ufuk çizgisi, tek, çift ve üç kaçışlı perspektife uygun mekan çizimi eskizi oluşturma (Haftalık imgesel tasarım ödevi)
8) ARA SINAV
9) Ufuk çizgisi, tek, çift ve üç kaçışlı perspektife uygun mekan çizimi yapma (Haftalık imgesel tasarım ödevi)
10) Perspektif kurallarına uygun mekan içerisinde obje çizimi yapma (Haftalık imgesel tasarım ödevi)
11) Natürmort çizimi (kompozisyon, perspektif, doku… vb. tasarım ilke ve elemanları dikkate alınarak) (Haftalık imgesel tasarım ödevi)
12) Natürmort çizimi (kompozisyon, perspektif, doku… vb. tasarım ilke ve elemanları dikkate alınarak) (Haftalık imgesel tasarım ödevi)
13) Desen çizimi (Haftalık imgesel tasarım ödevi)
14) Desen çizimi (Haftalık imgesel tasarım ödevi)
15) Final Projesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer
-Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar
-Temel Tasarım, Anıl ERTOK ATMACA
-Temel Tasarım, Ali Seylan
-Kaligrafik ve Tipografik Deneysel Tasarımlar, Namık Kemal Sarıkavak
-Yazı İnsanlığın Belleği, George Jean
-Renkler ve Malzemeleri, François Delamare & Bernard Guinau
-Art 101, Eric Grzymkowski
Diğer Kaynaklar: Yok

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

Program Kazanımları
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Uygulama 8 % 0
Ödev 10 % 5
Sunum 8 % 0
Projeler 10 % 10
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar 14 14
Uygulama 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Sunum / Seminer 13 13
Proje 14 14
Ödevler 14 14
Küçük Sınavlar 2 2
Ara Sınavlar 2 2
Final 3 3
Toplam İş Yükü 188