Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | BDT203 | ||||
Ders İsmi: | Temel Tasarım | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ALEV TAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Alev TAŞ | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrenciye sanat eğitiminin temel ilke, kavram ve yöntemlerini kazandırılır. Öğrencinin yaratıcı gücünü kullanarak gözlem, izlenim ve duygularını sanat yoluyla ifade edebilme başarısını sağlatılır. Görsel tasarım ilkelerini kavratarak öğrencilere tasarım ilkelerine uygun uygulamalar yaptırılacaktır. |
Dersin İçeriği: | Sanat ve tasarımın temel ilke elemanlarını analiz eder ve sanatın ilke ve elemanlarını kullanarak yaratıcı tasarımlar yapar. Bu derste öğrenciler tasarımın temel kavramlarını anlayabilecek, görsel düşünme becerilerini geliştirecek, malzemelerin yapısını tanıyacak, ayrıca tasarımın biçimsel ve mekansal öğeleri aracılığıyla kompozisyon becerileri kazanacaklardır. Dersin hedefi Tasarımla ilgili diğer dersleri destekleyecek uygulamalarla öğrencilerin yaratıcılıklarının geliştirilmesi için görsel sanatlar ve diğer sanat dallarının ortak özelliği, ışık, nokta, çizgi, leke, doku, uygulama çalışmaları, strüktür kavramı, kompozisyon-görsel denge, egemenlik ve zıtlık, renk ve mekan, üç boyutlu çalışmaların yaratıcılıklarına etkin bir şekilde katılması sağlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Süreç olarak tasarımın anlamını ve işlevini öğrenmeyi hedeflemekte, bir tasarım probleminde çözümü tanımlama, bilgi toplama, yaratıcılık ve buluş, çözüm bulma ve uygulama aşamalarının ilkelerini öğrenme. Tasarımın beş temel öğesini; denge, orantı ve görsel hiyerarşi, görsel devamlılık, bütünlük ve vurgulamayı kavrayabilmeyi amaçlamaktadır. 1) Yaratıcı ve Eleştirel Düşünme 2) Görsel Algı ve Kompozisyon 3) Kavramsal Düşünce ve İfade 4) Takım Çalışması ve İletişim 5) Estetik ve Sanatsal Duyarlılık |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tasarım elemanı olarak doku Doğal doku, Yapay doku (Haftalık imgesel tasarım ödevi) | Kağıt - Kalem |
2) | Doku araştırması Doğal ve yapay doku dosyası oluşturma ve sunma (Haftalık imgesel tasarım ödevi) | Kağıt - Kalem |
3) | Araştırmadan seçilen bir dokunun etüdünü hazırlama (Haftalık imgesel tasarım ödevi) | Çeşitli Malzemeler |
4) | Araştırmadan seçilen bir dokunun etüdünü hazırlama (Haftalık imgesel tasarım ödevi) | Çeşitli Malzemeler |
5) | Perspektif Ufuk çizgisi, tek, çift ve üç kaçışlı perspektif anlatımı Perspektif ile hazırlanacak olan nesne çiziminin eskizlerini oluşturma (Haftalık imgesel tasarım ödevi) | Çeşitli Malzemeler |
6) | Bir kaç nesnenin ufuk çizgisi ve perspektif kurallarına göre çizimini yapma. | Çeşitli Malzemeler |
7) | Ufuk çizgisi, tek, çift ve üç kaçışlı perspektife uygun mekan çizimi eskizi oluşturma | Çeşitli Malzemeler |
8) | ARA SINAV | |
9) | Ufuk çizgisi, tek, çift ve üç kaçışlı perspektife uygun mekan çizimi yapma | Çeşitli Malzemeler |
10) | Perspektif kurallarına uygun mekan içerisinde obje çizimi yapma | Çeşitli Malzemeler |
11) | Natürmort çizimi kompozisyon, perspektif, doku… vb. tasarım ilke ve elemanları dikkate alınarak | Çeşitli Malzemeler |
12) | Natürmort çizimi Kompozisyon, perspektif, doku… vb. tasarım ilke ve elemanları dikkate alınarak. | Çeşitli Malzemeler |
13) | Desen çizimi | Çeşitli Malzemeler |
14) | Desen çizimi | Çeşitli Malzemeler |
15) | Final Projesi |
Ders Notları / Kitaplar: | -İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer -Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar -Temel Tasarım, Anıl ERTOK ATMACA -Temel Tasarım, Ali Seylan -Kaligrafik ve Tipografik Deneysel Tasarımlar, Namık Kemal Sarıkavak -Yazı İnsanlığın Belleği, George Jean -Renkler ve Malzemeleri, François Delamare & Bernard Guinau -Art 101, Eric Grzymkowski |
Diğer Kaynaklar: | Sanatın Öyküsü |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Uygulama | 8 | % 0 |
Ödev | 10 | % 5 |
Sunum | 8 | % 0 |
Projeler | 10 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Laboratuvar | 16 | 16 |
Uygulama | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 48 |
Sunum / Seminer | 16 | 16 |
Proje | 16 | 16 |
Ödevler | 16 | 16 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 |
Final | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 215 |