Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Temel tanımlar: Nokta; doğru; jeodezik; yüzey. Yüzeylerin sınıflandırılması. |
|
2) |
Dizeyler. Toplama; sayıl ile çarpım; iki dizeyin birbiri ile çarpımı. Özel dizeyler: Sıfır dizeyi; dördül dizey; birim dizey; devrik dizey;eşçarpan dizeyi; katımlı dizey; basaklı dizey; indirgenmiş basaklı dizey Doğrusal Denklem Dizgeleri. |
|
3) |
Yöneyler. Toplama; sayıl ile çarpım, iç çarpım; iki yöney arasındaki açı. Doğrusal bileşim; bir yöney uzayının gerilmesi. Doğrusal bağımsızlık; taban; yönlenim; birim dikey taban. |
|
4) |
Çapraz çarpım, karışık çarpım. Doğrunun ve düzlemin yöneysel denklemleri. |
|
5) |
Kürenin, konik ve silindirik yüzeylerin yöneysel denklemleri. Yöneyin yöney üzerindeki izdüşümü. Uzaklık problemleri: Noktanın noktaya, doğruya, düzleme uzaklığı; paralel doğrular arasındaki uzaklık; aykırı doğrular arasındaki uzaklık; doğrunun paralel olduğu düzleme uzaklığı; paralel düzlemler arasındaki uzaklık. Hiperbolik paraboloidal yüzeyin yöneysel denklemi. |
|
6) |
Yöneysel türev. Bir eğrinin teğet doğrusu. Bir eğrinin teğetler yüzeyi. |
|
7) |
Bilgisayar çizgesi için uzbilimsel öğeler. Doğrusal dönüşümler. İki boyutlu dönüşümler: x ve y eksenleri doğrultusunda ölçek değiştirme; x ve y eksenlerine göre yansıtma; x ve y eksenleri doğrultusunda makaslama; başnokta etrafında döndürme. Bileşik dönüşümler. Birim karenin dönüşümü. Türdeş konaçlar; öteleme. Herhangi bir nokta etrafında döndürme; herhangi bir eksene göre yansıtma. |
|
8) |
Merkezi izdüşüm. Genel ölçek değiştirme. Üç boyutlu dönüşümler: x,y,z eksenleri doğrultusunda ölçek değiştirme; konaç düzlemlerine göre yansıtma; x,y,z eksenleri doğrultusunda makaslama; x, y, z eksenleri etrafında döndürme; konaç düzlemlerine dik izdüşümler. Bir konaç eksenine paralel bir eksen etrafında döndürme; herhangi bir eksen etrafında döndürme; herhangi bir düzleme göre yansıtma |
|
9) |
Merkezi izdüşüm. Kaçma noktası. Tek kaçışlı perspektif. İki kaçışlı perspektif. Üç kaçışlı perspektif. |
|
10) |
Altın oran. Düzgün şekiller; platonik cisimler. Yarı düzgün şekiller; Arşimet cisimleri. Uzayın eşleklik ilkesi. Aşırı çokyüzlüler. |
|
11) |
Eğrilerin özlük özelikleri: eğrilik ve burulma. Yöneysel tümlevleme. Doğal değiştirge olarak yay uzunluğu. |
|
12) |
Küçükçe yüzeyler. Kesel. Zincir eğrisi. |
|
13) |
Doğrusal izlenceleme. Çizge ile Çözüm. Simpleks yöntemi |
|
14) |
Genel tekrar. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. |
|
2) |
Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. |
|
3) |
Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
4) |
Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. |
3 |
5) |
Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. |
|
6) |
Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. |
2 |
7) |
Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. |
3 |
8) |
Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. |
|
9) |
Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. |
|
10) |
Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
11) |
Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. |
|
12) |
Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
13) |
Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. |
3 |
14) |
Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. |
|
15) |
Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. |
|