Makine Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MEE308 | ||||
Ders İsmi: | Akışkanlar Mekaniği 2 | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ARMAĞAN FATİH KARAMANLI | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Edwin Geo Varuvel | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Akışkanlar Dinamiği 2 dersinin amacı, öğrencilere akışkanın özelliklerini, akışkan statikleri, kinematiği ve akışkan dinamiğini anlama sağlamak ve akışkan akışı problemlerini çözerken ortaya çıkan karmaşıklıkları analiz etme yeteneğini kazandırmaktır. Bu ders, akışkan statikleri, kinematiği ve akışkan dinamiği kavramlarını uygulama becerisi geliştirmeyi hedefler ve mekanik mühendislik problemlerini çözmek için bu kavramları kullanmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Akışkanlar Dinamiği 2, korunum yasaları, hareket denklemleri ve akışkan özellikleri dahil olmak üzere akışkanlar mekaniğinin temel ilkeleri üzerine inşa edilen bir derstir. Kurs, akışkan dinamiğindeki karmaşık problemleri çözmek için matematiksel modelleme ve analitik teknikleri vurgulayarak, akışkan akışı mekaniğini daha derinlemesine araştırır. Bu ders, mühendislik ve ilgili alanlarda çeşitli kariyerleri takip edebilir. Kariyer yollarından bazıları Havacılık ve Uzay mühendisi, Akış analisti, CFD uzmanı vb. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Akışkanlar dinamiğinin korunum yasaları, hareket denklemleri ve akışkan özellikleri dahil olmak üzere temel ilkelerini anlamak ve uygulamak. 2) Viskoz olmayan ve viskoz akışlar, laminer ve türbülanslı akışlar ve sıkıştırılabilir ve sıkıştırılamaz akışlar arasındaki farkları ve bunların mühendislik uygulamalarındaki önemini kavrar. 3) Sınır tabakası teorisi, türbülans, sıkıştırılabilir akış ve çok fazlı akışlar hakkında daha derin bir anlayış geliştirin. 4) Matematiksel ve hesaplama tekniklerini kullanarak karmaşık akışkanlar dinamiği problemlerini formüle etme ve çözme yeteneği de dahil olmak üzere problem çözme becerilerini geliştirmek. 5) Akışkanlar dinamiği ilkelerini havacılık, makine, inşaat, kimya ve çevre mühendisliği dahil olmak üzere mühendislik ve ilgili alanlardaki gerçek dünya problemlerine uygular. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Akışkanlar dinamiğinin temel ilkelerinin gözden geçirilmesi | |
2) | Akış sistemlerinin momentum analizi | |
3) | Boyutsal analiz ve modelleme | |
4) | İç akış | |
5) | Laminer ve türbülanslı akış | |
6) | Akışkan akışının diferansiyel analizi, Navier-stokes denkleminin yaklaşık çözümleri | |
7) | Dış akış | |
8) | Ara sınav | |
9) | Sürüklenme ve kaldırma kuvveti | |
10) | Sıkıştırılabilir akış | |
11) | Açık kanal akışı | |
12) | Turbo makineler | |
13) | Turbo makinelerde problemler | |
14) | Hesaplamalı akışkanlar dinamiğine giriş |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Yunus Cengel, John Cimbala, Fluid Mechanics: Fundamentals and Applications, 12th Edition McGraw-Hill Education |
Diğer Kaynaklar: | 1. Yunus Cengel, John Cimbala, Fluid Mechanics: Fundamentals and Applications, 12th Edition McGraw-Hill Education |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Matematik, Fen Bilimleri ve Makine Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | ||||||
2) Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
3) Karmaşık mekanik sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
4) Makine Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
5) Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için nümerik veya fiziksel deney tasarlar ve yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||||||||
6) Makine Mühendisliğini ilgilendiren problemlerde bireysel ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır. | |||||||||||
7) İngilizce ve Türkçe (eğer Türk vatandaşı ise) sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde Ingilizce dil bilgisi (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyi) kazanir; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır. | |||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerilerine sahip olur. | |||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinci sahibidir; Makine Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgilidir. | |||||||||||
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir. | |||||||||||
11) Makine Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; Makine mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, Fen Bilimleri ve Makine Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. | 2 |
2) | Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | 3 |
3) | Karmaşık mekanik sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | 3 |
4) | Makine Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
5) | Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için nümerik veya fiziksel deney tasarlar ve yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
6) | Makine Mühendisliğini ilgilendiren problemlerde bireysel ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır. | |
7) | İngilizce ve Türkçe (eğer Türk vatandaşı ise) sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde Ingilizce dil bilgisi (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyi) kazanir; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerilerine sahip olur. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinci sahibidir; Makine Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgilidir. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir. | |
11) | Makine Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; Makine mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 3 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 60 |
Ödevler | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 107 |