SAY025 Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Sağlık YönetimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sağlık Yönetimi

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SAY025
Ders İsmi: Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ÖZLEM ÖZAYDIN
Dersi Veren(ler): tayfun utaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sağlık kurumlarında hizmet kalitesinin yönetilmesi ve akreditasyon ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazandırmak.
Dersin İçeriği: Sağlık kurumlarında kalite yönetiminin tarihsel gelişimi. Hizmet kalitesinin ölçülmesi. Hizmet kalitesinin değerlendirilmesi. Hizmet kalitesinin iyileştirilmesi. Sağlık kurumlarında akreditasyon. Türkiye’de sağlık kurumlarında kalite yönetimi ve akreditasyon.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sağlık hizmetlerinde kalite ile ilgili kavramların ve yapılan çalışmaların gelişimini anlatabilecekler;
2) Sağlık hizmetlerinde kalite iyileştirme yaklaşımlarını ve araçlarını kavrayabilecekler
3) Sağlık hizmetlerinde akreditasyon sürecini özetleyebilecekler
4) Kalite Maiiyeti ve riskler konusunda fikir sahibi olabilecekler
5) Modern yönetim sistemleri konusunda bilgi sahibi olabilliecekler
6) Tübitak projesi yazabilecekler

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sağlık Hizmetlerinde Kalite Yönetimine Giriş
2) Sağlık Hizmetlerinde Kaliteyi iyileştirme araçları -1 Sunum
3) sağlık hizmetinde kalite iyileştirme araçları -2 "
4) Sağlıkta kaliteyönetim sistemleri "
5) Sağlıkta kallite yönetim sistemleri -2 "
6) Perfomans ve Kalite yönetim "
7) ara sınav TÜBİTAK Projeleri bilgilendirme
8) Sağlıkta kalite Maliyet ilişkisi "
9) Sağlıkta standartlar ve Akreditasyon "
10) Sağlıkta Kaliite performans göstergeleri "
11) Kalite ve İstatstik "
12) hasta ve çalışan güvenliği "
13) sağlık hizmetlerinde risk yönetimi "
14) Sağlıkta Yalın Yönetim "
15) final
16)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Kaya, S. vd. Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Anadolu Üniversitesi (2013).
Diğer Kaynaklar: • Sağlık Hizmetlerinde Kalite. Ed. Hasan Güler. Medipol Yayın (2020).

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Sağlık sisteminin ve alt sistemlerinin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olur. 1 2 1 1 2 1
2) Toplum - birey sağlığı ve geliştirilmesi ile ilgili faktörler hakkında bilgi sahibi olur. 1 3 2 2 2 1
3) Sağlık yönetimi konusundaki kuramsal ve uygulama bilgilerini ilgili kurum ve kuruluşlarda uygular. 1 3 2 2 2 1
4) Sağlık yönetimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve inovatif çözüm önerileri geliştirir. 1 3 3 2 2 1
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 2 2 2 2 2 1
6) Yazılı ve sözlü iletişimde, kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık terminolojisini kullanır. 2 3 2 2 2 2
7) Sağlık yönetimi ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışı ilgili taraflarla paylaşır. 3 3 1 2 3 1
8) Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1 3 1 1 2
9) Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir; bunun için bilgiye ulaşma yollarını bilir ve uygular. 1 3 2 1 2 1
10) Yönetim felsefesini ve yönetim fonksiyonlarını sağlık yönetimi uygulamalarına yansıtır. 1 3 2 2 2 1
11) Sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik bilinciyle ülke ve dünya genelinde sağlık sorunlarına duyarlı davranır ve toplumsal faydayı maksimize edecek çözüm önerilerini değerlendirir. 1 3 2 2 2 2
12) Sağlık yönetimi alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. 1 3 3 2 3 3
13) Sağlık yönetimi uygulamalarında liderlik özellikleri sergiler. 1 2 2 2 3 3
14) Sağlık yönetimi uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 1 2 2 2 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık sisteminin ve alt sistemlerinin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olur. 2
2) Toplum - birey sağlığı ve geliştirilmesi ile ilgili faktörler hakkında bilgi sahibi olur. 2
3) Sağlık yönetimi konusundaki kuramsal ve uygulama bilgilerini ilgili kurum ve kuruluşlarda uygular. 2
4) Sağlık yönetimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve inovatif çözüm önerileri geliştirir. 3
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
6) Yazılı ve sözlü iletişimde, kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık terminolojisini kullanır. 1
7) Sağlık yönetimi ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışı ilgili taraflarla paylaşır. 2
8) Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2
9) Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir; bunun için bilgiye ulaşma yollarını bilir ve uygular. 2
10) Yönetim felsefesini ve yönetim fonksiyonlarını sağlık yönetimi uygulamalarına yansıtır. 2
11) Sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik bilinciyle ülke ve dünya genelinde sağlık sorunlarına duyarlı davranır ve toplumsal faydayı maksimize edecek çözüm önerilerini değerlendirir. 2
12) Sağlık yönetimi alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. 3
13) Sağlık yönetimi uygulamalarında liderlik özellikleri sergiler. 3
14) Sağlık yönetimi uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 45
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 30
Bütünleme Sözlü 5 % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Proje 1 50 50
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 132