BDT109 Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar Destekli Tasarım ve AnimasyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BDT109
Ders İsmi: Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. OSMAN DİNÇ
Dersi Veren(ler): Osman Dinç
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilere, görsel iletişim sanatı olan grafik tasarımın tarihinden günümüze teorik ve uygulamalı olarak tanıtmaktır. Grafik tasarım ürünlerinin vektör ve piksel tabanlı programlarda eskizden, tasarıma ve baskı aşamasına kadar uygulamalarını yaparak sektördeki güncel ve teknolojik bilgiyi aktarmak. Adobe Photoshop Illustrator ve Indesign programları aracılığıyla görsel iletişim ile ve elamanlarını kullanarak, yaratıcı düşünme ve tasarlamaya yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders, grafik tasarım ürünlerinin tasarlanma süreçlerinin temel basamaklarını, güncel cihaz ve yöntemler kullanılarak uygulamalı olarak işlenmesini kapsar. Proje çalışmaları ve öğrencilerin derste aldıkları pratik bilgilerin laboratuvar ortamında yazılımlar aracılığıyla oluşturulması, dersin somut çıktılarıdır. Yaratıcı bir fikrin görsel iletişim kurabilen tasarım ürünlerine dönüşmesini de içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Görsel iletişim öğe ve prensiplerinin tasarımdaki önemini kavrayabilecek
2) Görsel iletişim kavramları üzerine teorik ve pratik bilgi sahibi olabilecek
3) Görsel sembollerle kompozisyon oluşturabilecek
4) Bilgisayar programları aracılığı ile çeşitli alanlara yönelik görsel iletişim ve grafik tasarım ürünlerini tasarlayabilecek
5) Tasarım sürecinde brieften baskıya kadar tüm iş sürecini uygulayabilecek
6) Proje sunumu gerçekleştirebilecek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş, dönem projelerinin gözden geçirilmesi, değerlendirme ölçütlerinin anlatılması
2) Proje1: Kesit-Plan-Kompozisyon, Afiş Tasarımı Proje briefinin verilişi, görsel öğelerin belirlenmesi ve dengeli kompozisyon oluşturma denemeleri
3) Proje1: Kesit-Plan-Kompozisyon, Afiş Tasarımı Hazırlanan görsel kompozisyona uygun etkinlik konseptinin belirlenerek, bilgi içerikleri eklenmiş halde, afiş tasarımlarının tamamlanması.
4) Proje 1’in Teslimi, sunum, değerlendirme 1,2,3
5) Proje 2: Yayınevi Logo Tasarımı Proje briefinin verilişi, teorik anlatım, görsel araştırmalar, referans görsellerin ve yayınevi marka fikrinin tartışılması, ilk eskizlerin oluşturulması
6) Proje 2: Yayınevi Logo Tasarımı Belirlenen fikir eskizlerinin dijital ortamda canlandırılması, tasarımların olgunlaştırılması 1,2,3,4,5
7) Proje 2: Yayınevi Logo Tasarımı Logo Tasarımlarının tamamlanması. Hedef kitle ve görsel temaya uygun sunum paftaları hazırlanması
8) Proje 2’in Teslimi sunum, değerlendirme Workshop: “Kitap Kapağı Tasarımı”
9) Proje 3: “3 Kitap” Kitap Kapağı Tasarımı “Marka Kimliği” ve “Hedef Kitle Stratejilerine” uygun özgün görsel dilin belirlenmesi, üç kitap için fikir eskizlerinin görüşülmesi
10) Proje 3: “3 Kitap” Kitap Kapağı Tasarımı Eskizlenen kapak tasarımlarının dijital üretimi
11) Proje 3: “3 Kitap” Kitap Kapağı Tasarımı Kapak tasarımlarının tamamlanması
12) Proje 3’ün Teslimi sunum, değerlendirme
12) Proje 3’ün Teslimi sunum, değerlendirme
12) Proje 3’ün Teslimi sunum, değerlendirme
13) Proje 4: Vaka Analizi Çalışması
14) Proje 4: Vaka Analizi Çalışması
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Kitabı
(Textbook) İletişim Ve Grafik Tasarım, Yazar: Emre Becer
Isbn: 9789757501091
Grafik Tasarımın Temelleri, Yazar: Paul Harris , Gavin Ambrose, Çevirmen: Mehmet Emir Uslu, Isbn: 9789750406157
Diğer Kaynaklar: Diğer Kaynaklar
(Other References) Uçar, T. F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İnkılap.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ödevler 4 0 0
Ara Sınavlar 1 0 0
Final 1 0 0
Toplam İş Yükü 0