Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | BDT109 | ||||
Ders İsmi: | Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1 | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. OSMAN DİNÇ | ||||
Dersi Veren(ler): | Osman Dinç | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilere, görsel iletişim sanatı olan grafik tasarımın tarihinden günümüze teorik ve uygulamalı olarak tanıtmaktır. Grafik tasarım ürünlerinin vektör ve piksel tabanlı programlarda eskizden, tasarıma ve baskı aşamasına kadar uygulamalarını yaparak sektördeki güncel ve teknolojik bilgiyi aktarmak. Adobe Photoshop Illustrator ve Indesign programları aracılığıyla görsel iletişim ile ve elamanlarını kullanarak, yaratıcı düşünme ve tasarlamaya yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, grafik tasarım ürünlerinin tasarlanma süreçlerinin temel basamaklarını, güncel cihaz ve yöntemler kullanılarak uygulamalı olarak işlenmesini kapsar. Proje çalışmaları ve öğrencilerin derste aldıkları pratik bilgilerin laboratuvar ortamında yazılımlar aracılığıyla oluşturulması, dersin somut çıktılarıdır. Yaratıcı bir fikrin görsel iletişim kurabilen tasarım ürünlerine dönüşmesini de içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Görsel iletişim öğe ve prensiplerinin tasarımdaki önemini kavrayabilecek 2) Görsel iletişim kavramları üzerine teorik ve pratik bilgi sahibi olabilecek 3) Görsel sembollerle kompozisyon oluşturabilecek 4) Bilgisayar programları aracılığı ile çeşitli alanlara yönelik görsel iletişim ve grafik tasarım ürünlerini tasarlayabilecek 5) Tasarım sürecinde brieften baskıya kadar tüm iş sürecini uygulayabilecek 6) Proje sunumu gerçekleştirebilecek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş, dönem projelerinin gözden geçirilmesi, değerlendirme ölçütlerinin anlatılması | |
2) | Proje1: Kesit-Plan-Kompozisyon, Afiş Tasarımı Proje briefinin verilişi, görsel öğelerin belirlenmesi ve dengeli kompozisyon oluşturma denemeleri | |
3) | Proje1: Kesit-Plan-Kompozisyon, Afiş Tasarımı Hazırlanan görsel kompozisyona uygun etkinlik konseptinin belirlenerek, bilgi içerikleri eklenmiş halde, afiş tasarımlarının tamamlanması. | |
4) | Proje 1’in Teslimi, sunum, değerlendirme 1,2,3 | |
5) | Proje 2: Yayınevi Logo Tasarımı Proje briefinin verilişi, teorik anlatım, görsel araştırmalar, referans görsellerin ve yayınevi marka fikrinin tartışılması, ilk eskizlerin oluşturulması | |
6) | Proje 2: Yayınevi Logo Tasarımı Belirlenen fikir eskizlerinin dijital ortamda canlandırılması, tasarımların olgunlaştırılması 1,2,3,4,5 | |
7) | Proje 2: Yayınevi Logo Tasarımı Logo Tasarımlarının tamamlanması. Hedef kitle ve görsel temaya uygun sunum paftaları hazırlanması | |
8) | Proje 2’in Teslimi sunum, değerlendirme Workshop: “Kitap Kapağı Tasarımı” | |
9) | Proje 3: “3 Kitap” Kitap Kapağı Tasarımı “Marka Kimliği” ve “Hedef Kitle Stratejilerine” uygun özgün görsel dilin belirlenmesi, üç kitap için fikir eskizlerinin görüşülmesi | |
10) | Proje 3: “3 Kitap” Kitap Kapağı Tasarımı Eskizlenen kapak tasarımlarının dijital üretimi | |
11) | Proje 3: “3 Kitap” Kitap Kapağı Tasarımı Kapak tasarımlarının tamamlanması | |
12) | Proje 3’ün Teslimi sunum, değerlendirme | |
12) | Proje 3’ün Teslimi sunum, değerlendirme | |
12) | Proje 3’ün Teslimi sunum, değerlendirme | |
13) | Proje 4: Vaka Analizi Çalışması | |
14) | Proje 4: Vaka Analizi Çalışması | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Kitabı (Textbook) İletişim Ve Grafik Tasarım, Yazar: Emre Becer Isbn: 9789757501091 Grafik Tasarımın Temelleri, Yazar: Paul Harris , Gavin Ambrose, Çevirmen: Mehmet Emir Uslu, Isbn: 9789750406157 |
Diğer Kaynaklar: | Diğer Kaynaklar (Other References) Uçar, T. F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İnkılap. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ödevler | 4 | 0 | 0 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 0 | ||||
Final | 1 | 0 | 0 | ||||
Toplam İş Yükü | 0 |