Ders Kodu: | DGD106 | ||||
Ders İsmi: | Oyunlar için 2B Animasyon | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. MEMDUH CAN TANYELİ | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr.Gör. S. Efe Erdoğan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencileri özellikle video oyunu uygulamaları için tasarlanmış dinamik ve ilgi çekici 2D animasyonlar oluşturmak için gerekli becerilerle donatmayı amaçlamaktadır. Ders boyunca öğrenciler animasyonun ilkelerini öğrenecek ve bunları çevre, karakter ve nesne animasyonlarına uygulayacaklardır. Dönemin sonunda öğrenciler, video oyunlarına entegrasyona uygun, yüksek kaliteli 2D animasyonlar üretme konusunda yetkin hale geleceklerdir. |
Dersin İçeriği: | Öğrenciler animasyonda beklenti, beklentiyi karşılama ve abartma gibi ilkeleri ve bu ilkelerin oyun bağlamlarına nasıl uygulanacağını öğreneceklerdir. Karakter animasyonu, nesne animasyonu ve çevre animasyonuna odaklanan pratik alıştırmalar öğrencilerin bir dönem boyunca sürecek bir proje aracılığıyla becerilerini geliştirmelerine olanak sağlayacakdır. Ek olarak, öğrenciler sektörde yaygın olarak kullanılan çeşitli asset üretme yazılımlarını keşfedecek ve oyunlar için animasyonlar oluşturma ve aktarma konusunda bu yazılımların kullanımında yetkinlik kazanacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, video oyunu ortamlarına entegrasyona uygun dinamik ve ilgi çekici 2D karakter animasyonları oluşturmak için beklenti, beklentiyi karşılama ve abartma dahil olmak üzere animasyon ilkelerini uygulama yeterliliğini göstereceklerdir. 2) Öğrenciler, uygulamalı pratik alıştırmalar ve dönem boyu sürecek bir proje aracılığıyla karakter, nesne ve çevre animasyonları da dahil olmak üzere video oyunu uygulamaları için özel olarak tasarlanmış yüksek kaliteli 2D animasyonlar üretmek için gerekli becerileri geliştireceklerdir. 3) Öğrenciler, etkileşimli oyun deneyimlerinin kısıtları dahilinde karakter kişiliğini, hareketlerini ve etkileşimini etkili bir şekilde aktarmalarına olanak tanıyan animasyon ilkelerinin oyun bağlamlarına nasıl uygulandığını anlayacaklardır. 4) Öğrenciler, video oyunları için 2D animasyonlar oluşturmak ve aktarmak için sektörde yaygın olarak kullanılan çeşitli asset üretim yazılımlarını kullanma konusunda yeterlilik kazanacak, böylece oyun endüstrisinde animasyon üretimi için gerekli olan dijital araçlar ve iş akışlarında hakimiyet sağlayacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı. Tartışma, tanışma, konular, kurallar, ihtiyaçlar. Projenin tanıtımı. | Ders için hazırlanın. |
2) | 2B animasyonun tarihi ve kuramı. Batı usülünden Japonya'ya animasyon tarzları ve teknikleri. | Görsel kaynak toplamaya başlayın. Çizim ekipmanlarınızı getirin. |
3) | Thumbnail (küçük) eskiz ve storyboard teknikleri. | Küçük eskizler ve storyboard çizimleri yapın. |
4) | Storyboard sunumları. Eleştiriler ve yorumlar. | Eskizleriniz ve storyboardlarınız üzerine çalışmaya devam edin. Photoshop ve After Effects yükleyin. |
5) | After Effects'te 2B animasyona giriş. Zıplayan top animasyonu. | Zıplayan top animasyonlarınızı tamamlayın. |
6) | Paralaks animasyon. Assetlerle çalışmak. | Paralaks animasyonlarınız üzerine çalışmaya başlayın. |
7) | Vize sunum altlığı. Eleştiriler ve yorumlar. | Vize sunumlarınıza hazırlanın. |
8) | Vizeler. | Vize teslimleri. |
9) | Karakter animasyonları. Tween animasyon ve rigging. | Karakter tasarımlarınız ve animasyonlarınız üzerine çalışmaya başlayın. |
9) | Karakter animasyonları. Tween animasyon ve rigging. | Karakter tasarımlarınız ve animasyonlarınız üzerine çalışmaya başlayın. |
10) | Karakter sunumları. Eleştiriler ve yorumlar. | Karakter tasarımlarınız ve animasyonlarınız üzerine çalışmaya devam edin. |
11) | Efektler, renk düzenlemeleri, adjustment katmanları. Duman, patlamalar ve ışıklandırma. | Animasyonlarınıza ışık ve efekt ekleyin. |
12) | Final sunum altlığı. Eleştiriler ve yorumlar. | Final sunumlarınıza hazırlanın. |
13) | Eleştiriler ve yorumlar. | Final sunumlarınıza hazırlanın. |
14) | Eleştiriler ve yorumlar. | Final sunumlarınıza hazırlanın. |
15) | Finaller. | Final teslimleri. |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersin belirli notları veya bir kitabı yoktur. The course has no specific notes or a book. |
Diğer Kaynaklar: | Drawing Basics and Video Game Art: Classic to Cutting-Edge Art Techniques for Winning Video Game Design, Solarski, C., Watson-Guptill, 2012. Preproduction Blueprint: How to Plan Game Environments and Level Designs, Galuzin, A., CreateSpace Independent Publishing Platform, 2016. Better Game Characters by Design: A Psychological Approach, Isbister, K., CRC Press, 2016. Creating Characters for the Entertainment Industry: Develop Spectacular Designs from Basic Concepts, Anderson, K., 3D Total Publishing, 2019. Animated Landscapes: History, Form and Function, Pallant, C., Bloomsbury Academic, 2017. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 28 |
Proje | 11 | 55 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Final | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü | 131 |