Psikoloji (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PIY5001 | ||||
Ders İsmi: | Sosyal Biliş | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EZGİ ILDIRIM | ||||
Dersi Veren(ler): | Ezgi Ildırım Özcan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler sosyal biliş kuramları hakkında bilgi sahibi olarak, insan davranışlarını bu perspektiften değerlendirebileceklerdir. |
Dersin İçeriği: | Sosyal biliş sosyal psikolojinin çalışma alanı olup bilişsel süreçlerin insanlar arası bilginin algılanması, yorumlanması, işlenmesinde etkileşimini araştırmaktadır. Bu dersin amacı sosyal biliş alanındaki temel kavram ve teorilerini ele almaktır. Bu ders kapsamında kognisyon, bellek süreçleri, dikkat, kültür, kimlik, şemalar, duygu ile kognisyon ilişkisi, karar verme süreçleri, tutumlar ve atıf konuları incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sosyal Biliş alanındaki temel teorileri ve deneyleri bilir. 2) Sosyal Biliş alanındaki bulguların insan davranışı üzerindeki etkisini anlar. 3) Sosyal Biliş konusunda araştırma fikri üretebilir. 4) sosyal Biliş alanındaki güncel makaleleri takip eder ve eleştirel gözle inceler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Sosyal Psikoloji- sosyal Biliş | |
3) | Şemalar ve Kısayollar | |
4) | Kültür ve Biliş | |
5) | Duygular ve Kognisyon | |
6) | Hafıza ve Sosyal Biliş | |
7) | Vize | |
8) | Benlik ve Biliş | |
9) | Atıflar | |
10) | Tutumlar ve Sosyal Biliş | |
11) | Önyargılar, sterotipler ve sosyal biliş | |
12) | Davranış ve Sosyal Biliş | |
13) | Sosyal Biliş alanındaki Deneyler | |
14) | Sosyal Biliş alanındaki Deneyler |
Ders Notları / Kitaplar: | Fiske, S. T., & Taylor, S. E. (1991). Social cognition. Mcgraw-Hill Book Company. |
Diğer Kaynaklar: | Fiske, S. T., & Taylor, S. E. (1991). Social cognition. Mcgraw-Hill Book Company. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. | 2 | ||||||||||||||
2) Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. | 3 | 2 | |||||||||||||
3) Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. | 3 | ||||||||||||||
4) Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. | 3 | ||||||||||||||
5) Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. | 2 | 2 | 3 | ||||||||||||
6) Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. | |||||||||||||||
7) Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. | 2 | ||||||||||||||
8) Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. | |||||||||||||||
9) Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. | 2 | 3 | |||||||||||||
10) Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. | 3 | ||||||||||||||
11) Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir | |||||||||||||||
12) Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir | 3 | ||||||||||||||
13) Psikoloji alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir | 3 | ||||||||||||||
14) Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir | 2 | ||||||||||||||
15) Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir | 1 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. | |
2) | Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. | |
3) | Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. | |
4) | Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. | |
5) | Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. | |
6) | Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. | |
7) | Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. | |
8) | Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. | |
9) | Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. | 2 |
10) | Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. | 2 |
11) | Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir | |
12) | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir | |
13) | Psikoloji alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir | |
14) | Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir | |
15) | Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 65 |
Ara Sınavlar | 1 | 50 |
Final | 1 | 80 |
Toplam İş Yükü | 195 |